• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina

Jaarcijfers Facilicom 2013: Winstherstel in lastige markt

Nieuws 22 mei 2014

Hostmanship programma Facilicom op stoom

In moeilijke marktomstandigheden heeft Facilicom Services Group uit Schiedam in 2013 een winstgroei behaald van 52%. Met name doordat het concern vol inzette op  het aanbieden van integrale dienstverlening, kostenbeheersing en operational excellence kwam de nettowinst uit op 22,2 miljoen euro. De concernomzet daalde opnieuw licht en kwam daarmee uit op 1,018 miljard euro (-2%).

 

Begin 2013 sprak Facilicom de verwachting uit, dat de marktomstandigheden uitdagend zouden blijven. Dit bleek ook het geval. Veel opdrachtgevers brengen het aantal vierkante meters kantoorruimte nog verder terug. Minder vierkante meters leiden automatisch tot minder vraag naar facilitaire diensten en daarmee tot doorgaande krimp en prijsconcurrentie. Ook de plannen vanuit de overheid om grote facilitaire contracten weer te gaan inbesteden, zet de markt verder onder druk.

Facilicom verwacht dan ook voor 2014 een licht teruglopende omzet in de traditionele facilitaire markten.

 

Investeren in behoud klanten

Hans Gennissen, president-directeur van Facilicom Services Group: ‘We streven er echter naar om de omzet in 2014 te handhaven. Dat lijkt een bescheiden doel maar in een krimpende markt is dat wel degelijk een ambitie. Het op peil houden van de omzet kan in deze markt alleen door te investeren in het behoud van klanten. Door nog klantgerichter te worden en door tools in te zetten om de kwaliteit van de dienstverlening nog verder te verbeteren, kan de klanttevredenheid alleen maar toenemen en dat moet resulteren in een hogere retentiegraad’.

 

Groeiperspectief in zorg en welzijn

Omdat traditionele markten niet veel groeipotentieel meer hebben, concentreert Facilicom zich op nieuwe markten waarin het toegevoerde waarde kan bieden en waarin het wel groei kan realiseren. In 2013 is dan ook hard gewerkt aan het opzetten van een bedrijf dat zich richt op zorg en welzijn. ‘Samen met sterke partners in de zorg en het sociale domein willen we met Incluzio -zoals het begin 2014 opgerichte bedrijf heet- de verschillende processen en financieringsstromen integreren waarmee wij de effectiviteit van de zorg en dienstverlening in wijken kunnen vergroten. Een markt waarin voor Facilicom investeringsmogelijkheden en perspectieven liggen die de structurele krimp in bestaande markten compenseren en daarmee de continuïteit van ons familiebedrijf op lange termijn verder garanderen’, licht Hans Gennissen toe.

 

Kerncijfers ( x 1000 euro’s)

                                                         2012                   2013

Bedrijfsopbrengsten                       1.039.576              1.018.305

Bedrijfskosten                               1.019.888                 988.855

Bedrijfsresultaat                                19.688                  29.450

Financieel resultaat                             1.571                   2.423

                                              

Resultaat voor belasting                    21.259                   31.873

Belasting                                          5.834                     8.885

Nettowinst                                      14.649                   22.219

 

Solvabiliteit                                         45%                       48%

 

www.facilicom.nl

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker
21 mrt

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Clear4Clean zet voort onder de naam Qualis Insight C4C
21 mrt

Clear4Clean zet kwaliteitmeetsysteem en keurmerk voort onder de naam Qualis-Insight C4C

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf
16 mrt

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas
16 mrt

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas

Op de hoogte van de laatste trends met Captains of Cleaning
15 mrt

Op de hoogte van de laatste trends met Captains of Cleaning

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Clear4Clean zet voort onder de naam Qualis Insight C4C

Clear4Clean zet kwaliteitmeetsysteem en keurmerk voort onder de naam Qualis-Insight C4C

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren