• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina

Jaarcijfers CSU 2012: Groei in moeilijke markt

Nieuws 12 juni 2013

Jaarcijfers CSU 2012: Groei in moeilijke markt
CSU behaalde in 2012 een omzet van € 283 miljoen tegenover €269 miljoen in 2011. De schoonmaakomzet steeg met 3% van € 232 naar € 239 miljoen. De thuiszorgactiviteiten van Tzorg groeiden volledig autonoom met 19% van € 37 miljoen in 2011 naar € 44 miljoen in 2012. Het bedrijfsresultaat van de totale organisatie steeg in 2012 € 0,9 miljoen en bedroeg € 15,0 miljoen tegenover € 14,1 miljoen in 2011. In procenten van de omzet bleef het bedrijfsresultaat 5,3%.
 
CSU nam in 2012 de activiteiten over van de schoonmaakbedrijven Fermie, Deinum en Albatros. Samen met schoonmaakbedrijf Succes uit Volendam startte CSU het bedrijf TreinSchoon voor de schoonmaak van treinen. In 2012 won CSU bij de Golden Service Awards als eerste Nederlandse schoonmaakbedrijf de MVO Award. Inmiddels beschikt CSU ook over het OSB-Keurmerk en de certificering voor de CO2-prestatieladder.
 
Directievoorzitter John van Hoof: ‘Onder moeilijke marktomstandigheden zijn goede prestaties neergezet. De concurrentie binnen de schoonmaaksector en de druk op de brutomarges blijven groot. We zijn daarom tevreden over het gerealiseerde bedrijfsresultaat. We investeren extra in social return, opleidingen en automatiseringsoplossingen die de efficiëntie verder verbeteren. Dat vormt de basis voor toegevoegde waarde, klantgerichtheid en een hogere beleving.’
 
Verwachtingen 2013

Voor 2013 verwacht CSU een geringe groei van zijn schoonmaakomzet in een verder krimpende markt. De Code Verantwoordelijk Marktgedrag krijgt steeds meer bekendheid en aanbestedingen hebben in de regel EMVI als gunningcriterium. Het Nieuwe Werken leidt echter tot minder werkplekken en een structurele krimp van het schoon te maken kantooroppervlak. Ook het bedrijfsleven en de overheid besparen fors. De schoonmaakmarkt blijft daardoor hoogst competitief. Met de activiteiten van Tzorg verwacht het bedrijf een groei in 2013 naar een omzetniveau van € 50 miljoen. Voor de gehele onderneming is de verwachting in 2013 een omzetniveau te behalen van € 300 miljoen.

 

Het jarverslag kunt u downloaden op www.csu.nl

 

www.csu.nl
 
Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Cleanfix RA 660 Navi: “Robotisering zal branche veranderen” robot
24 mrt

Robot als collega: verrijking of bedreiging?

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker
21 mrt

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Clear4Clean zet voort onder de naam Qualis Insight C4C
21 mrt

Clear4Clean zet kwaliteitmeetsysteem en keurmerk voort onder de naam Qualis-Insight C4C

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf
16 mrt

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas
16 mrt

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Cleanfix RA 660 Navi: “Robotisering zal branche veranderen” robot

Robot als collega: verrijking of bedreiging?

DFP Schoon kiest voor minder plastic afval in de schoonmaak

Van onze partner Crohill

DFP Schoon kiest voor minder plastic afval in de schoonmaak

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren