• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon

Nieuwe HR-directeur Gom Marjolein Reijs stelt medewerker centraal

Nieuws 4 maart 2019

Nieuwe HR-directeur Marjolein Reijs wil ook bij Gom medewerker centraal blijven stellen

Per 1 maart 2019 is Marjolein Reijs de nieuwe HR-directeur van Gom. Zij stapt over van McDonald’s, waar zij director human resources & training was. Eerder al heeft ze ervaring opgedaan in de facilitaire dienstverlening als manager personeel en organisatie bij Sodexo.
Bij het Schiedamse schoonmaakbedrijf wordt Reijs verantwoordelijk voor het arbeidsvoorwaardenbeleid van 9.000 medewerkers.
Van een Amerikaanse multinational naar een Hollands familiebedrijf: voor Marjolein Reijs zijn de overeenkomsten groter dan de verschillen. “Waar het ook bij schoonmaak om gaat is dat een team van mensen met elkaar een prestatie levert en daar heel trots op is. Dat gebeurt met werk dat redelijk onzichtbaar is, maar dat wel essentieel is in ieders leven.”
Kenmerkend voor haar aanpak is ‘social excellence’, het centraal stellen van medewerkers. Het is een aanpak die ook Gom niet vreemd is. “lk denk dat 98% van de mensen het prettiger vindt om te worden aangesproken op hun eigen verantwoordelijkheid, in plaats van: je moet dit of dat doen. Geef een medewerker nu eens meer ruimte. Dat is iets wat niet revolutionair is, maar wel wat tijd en aandacht kost. Totdat leidinggevenden het resultaat gaan zien, dan ontstaat er een sneeuwbaleffect.”

Ander perspectief

Het minder positieve imago van werken in de schoonmaak is een extra stimulans om naar Gom over te stappen, legt ze uit met een parallel naar haar vorige werkgever. “Onderzoek laat zien dat mensen McDonald’s niet als een leuk bedrijf zien om voor te werken. Maar als je medewerkers vraagt of ze het bedrijf zouden aanbevelen aan een kennis, zegt 78% dat zeker te zullen doen. Het perspectief aan de buitenkant is niet hetzelfde als dat aan de binnenkant. Ik verwacht dat het bij Gom niet anders is.”

Krappe arbeidsmarkt

Bij Gom opereert de nieuwe HR-directeur in een steeds krapper wordende arbeidsmarkt. “Daarom heb ik altijd de focus op de ontwikkeling van mensen. Geef hen de kans verder te komen. Daardoor creëer je voor hen ook een fijner leven en meer werkplezier. En als je de kwaliteiten en capaciteiten van medewerkers optimaal gebruikt, bereik je daar uiteindelijk een lager verloop en een hogere productiviteit mee.”
Vanuit een eerdere functie bij Sodexo kent Marjolein Reijs de facilitaire dienstverlening en daarmee ook haar nieuwe werkgever. “Maar als je erop let hoeveel auto’s er van Gom rondrijden merk je toch echt dat het een groot, landelijk georganiseerd bedrijf is. Een bedrijf met een grote trots, maar ook met de behoefte om te verbinden en te innoveren.”

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Loonstijging met 10% in de schoonmaaksector nabij?
1 feb

Loonstijging met 10% in de schoonmaaksector nabij?

DKF Group faciliteert medewerkers met gratis 4-in-1 zelftestset
31 jan

DKF Group faciliteert medewerkers met gratis 4-in-1 zelftestset

UWV: Minder schoonmakers, maar niet minder werk
31 jan

UWV: Minder schoonmakers, maar niet minder werk

Schoonmakers in Leids ziekenhuis vragen aandacht voor groot verschil in loonsverhoging
30 jan

Schoonmakers in Leids ziekenhuis vragen aandacht voor groot verschil in loonsverhoging

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek nano
26 jan

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek naar nano op glas en gevels

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Meld u nu aan voor de ontbijtsessie ‘Flexibele arbeid: een zegen of een plaag?

Van onze partner The Legal Company

Meld u nu aan voor de ontbijtsessie ‘Flexibele arbeid: een zegen of een plaag?

Loonstijging met 10% in de schoonmaaksector nabij?

Loonstijging met 10% in de schoonmaaksector nabij?

DKF Group faciliteert medewerkers met gratis 4-in-1 zelftestset

DKF Group faciliteert medewerkers met gratis 4-in-1 zelftestset

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren