• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon

Hospitality-dna CSU stuwt omzet 2015

Nieuws 7 juni 2016

CSU neemt schoonmaakactiviteiten Stubbe over

Het hospitality-dna van het Udense schoonmaakbedrijf CSU bleek in 2015 opnieuw een belangrijke driver voor gezonde groei. De concernomzet van de holding steeg met 10,5% van € 342 miljoen in 2014 naar € 378 miljoen in 2015. Het resultaat na belastingen steeg in 2015 naar € 12,0 miljoen. Mede door de relatief lagere overhead nam het resultaat na belasting ten opzichte van de netto omzet toe tot 3,2%.

 

De holding bestaat uit de afzonderlijke bedrijven CSU (schoonmaak) en Tzorg (thuiszorg). Bij schoonmaaktak CSU steeg de omzet met 4,5% van € 256,1 miljoen in 2014 naar
€ 267,5 miljoen. Ook overnames behoren tot de groeistrategie. Binnen schoonmaak deed CSU een kleine overname van Bram Broerse schoonmakers en dienstverleners B.V.

 

Hospitality diepgeworteld
Voorzitter Raad van Bestuur John van Hoof: ’Hospitality is een zeer belangrijk deel van ons dna geworden. Hospitality herken je in de gedragingen van onze mensen en vertaalt zich in de omzet in de leisuretak en de groei met hospitalityconcepten die we hanteren voor dagschoonmaak in kantoren. In de bungalowschoonmaak zijn we al jaren marktleider en verzorgen we de schoonmaak en meerdere aanverwante diensten van jaarlijks 200.000 bungalows. In hotelschoonmaak integreerden we eerder succesvol Albatros en recent ook de specialist BHS Professionals. Onder de nieuwe vlag van CSU Hotel Services maken we inmiddels jaarlijks meer dan 5 miljoen hotelkamers schoon. Daarmee behoren we tot de absolute top in de hotellerie.’

 

Digitale en personele vernieuwing
Smart en activity based cleaning heeft volgens CSU de toekomst. Van Hoof: ‘We investeren daarom naast in hospitalityconcepten fors in innovaties, de integratie van robotisering en digitalisering van werkprocessen en klantrapportages in ons programma 2Connect. Onder leiding van nieuw lid Raad van Bestuur Esmée Ficheroux presenteren we deze oplossingen nog nadrukkelijker bij bestaande en nieuwe opdrachtgevers.’

 

CSU ontving in 2015 diverse erkenningen. Zo won het de eerste Golden Service Innovatie Award en prolongeerde het de Golden Service MVO Award voor de unieke aanpak van schuldhulpverlening. De duurzame inzetbaarheid van mensen een blijft belangrijke organisatiepijler. Bij schoonmaakbedrijf CSU werkten eind 2015 ruim 12.000 medewerkers.

 

Tzorg focust op integrale arrangementen
De separate thuiszorgorganisatie Tzorg groeide in 2015 met 28,7% naar € 110,7 miljoen omzet. De effecten van overnames in 2014 van Careyn Huishoudelijke Zorg en Aveant compenseerden de vele bezuinigingsmaatregelen binnen gemeenten. Gezien die versoberingen is Tzorg trots op de in 2015 behaalde cliënttevredenheidsscore van 8,1.
Tzorg directeur Mark van den Berg: ‘Ondanks een jaar vol met veranderingen en bezuinigingen binnen de Wmo heeft Tzorg de cliënttevredenheid hoog gehouden. Tzorg is vooral bezig met de toekomst en wij zijn blij met de resultaten in 2015.’’

 

Tzorg werkte eind 2015 met ruim 8000 medewerkers in 310 gemeenten voor ruim 40.000 cliënten. Tzorg is in 2015 landelijk gecertificeerd voor het hoogste niveau, trede 3 voor de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO).Tzorg focust zich in 2016 op de verdere transitie naar een brede aanbieder van Wmo-arrangementen met individuele begeleiding aan vooral ouderen. Thuisondersteuning zal steeds meer voldoen in de behoefte en ondersteuning van cliënten. Tzorg draagt bij aan het langer thuis kunnen wonen van de cliënten.

 

www.csu.nl

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Loonstijging met 10% in de schoonmaaksector nabij?
1 feb

Loonstijging met 10% in de schoonmaaksector nabij?

DKF Group faciliteert medewerkers met gratis 4-in-1 zelftestset
31 jan

DKF Group faciliteert medewerkers met gratis 4-in-1 zelftestset

UWV: Minder schoonmakers, maar niet minder werk
31 jan

UWV: Minder schoonmakers, maar niet minder werk

Schoonmakers in Leids ziekenhuis vragen aandacht voor groot verschil in loonsverhoging
30 jan

Schoonmakers in Leids ziekenhuis vragen aandacht voor groot verschil in loonsverhoging

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek nano
26 jan

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek naar nano op glas en gevels

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Meld u nu aan voor de ontbijtsessie ‘Flexibele arbeid: een zegen of een plaag?

Van onze partner The Legal Company

Meld u nu aan voor de ontbijtsessie ‘Flexibele arbeid: een zegen of een plaag?

Loonstijging met 10% in de schoonmaaksector nabij?

Loonstijging met 10% in de schoonmaaksector nabij?

DKF Group faciliteert medewerkers met gratis 4-in-1 zelftestset

DKF Group faciliteert medewerkers met gratis 4-in-1 zelftestset

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren