Het Bossche schoonmaakbedrijf De Lelie heeft de hoogste trede op de PSO-ladder behaald. “We zijn, om het op z’n Brabants te zeggen, ‘kei trots’ op het resultaat. Dit succes bevestigt de veilige haven die we ieder bieden”, aldus directeur William de Haas.
De PSO is het wetenschappelijk onderbouwde meetinstrument en keurmerk van TNO dat de mate van sociaal ondernemen objectief meet en zichtbaar maakt. Uit de onafhankelijke toetsing blijkt dat De Lelie op een kwalitatief goede wijze werkgelegenheid biedt aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.
Maatschappelijke impact
“Het is een voorrecht om samen te werken met fantastische mensen die dagelijks bijdragen aan het succes en de groei van ons bedrijf. Dankzij hun inzet, passie en betrokkenheid hebben we niet alleen ons bedrijf verder kunnen ontwikkelen. Ook onze maatschappelijke impact hebben we vergroot”, laat De Haas, die samen met zijn broer Antoine aan het roer van De Lelie staat, weten.
Officiële bevestiging
De Haas: “Wij zijn een bedrijf met een groot sociaal hart. We houden van de stad en de regio waarin we werken en vooral van onze mensen die onze visie op schoonmaken dagelijks in de praktijk brengen. We zijn een veilige haven voor onze medewerkers en proberen maatschappelijk op een positieve manier bij te dragen. Het is fijn dat dit nu officieel is bevestigd door een onafhankelijke instantie.”
Sociaal ondernemen
Het doel van de PSO is om meer mensen met een kwetsbare arbeidsmarktpositie op een duurzame en kwalitatief goede wijze aan werk te helpen. “Dit doen we niet alleen door in onze eigen organisatie werkplekken te faciliteren, maar ook door onze leveranciers en opdrachtnemers te stimuleren om sociaal te ondernemen”, legt De Haas uit. De Lelie kiest bewuster voor producten of diensten van SW-bedrijven en andere PSO-gecertificeerde organisaties. “Door meer organisaties socialer te laten ondernemen, groeien we samen naar een inclusievere samenleving.”
Tekst: van de redactie
Meer nieuws?
Je leest hier meer actueel nieuws van Clean Totaal.