• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon

Hijman Schoonmaakartikelen nieuwste lid Xubliem

Nieuws 6 september 2022

Hijman Schoonmaakartikelen nieuwste lid Xubliem

Xubliem is met de toetreding van Hijman Schoonmaakartikelen een nieuw lid rijker. Met de komst van de Amsterdamse schoonmaakgroothandel bestaat de coöperatie weer uit een zestal groothandels uit Nederland en België.

Xubliem is ooit ontstaan als inkoopvereniging, maar is inmiddels veel meer dan dat. Sterker nog, als de coöperatie slechts een inkoopvereniging was, dan was Hijman geen lid geworden. “We zijn allemaal schoonmaakgroothandels, dus feitelijk zijn we concurrenten van elkaar. Echter geloven we stuk voor stuk dat samenwerking de sleutel is tot succes. Kennisdeling en kennis over de markt delen, zodat wij onze klanten beter kunnen helpen met allerlei vraagstukken, dat is waar het aansluiten bij Xubliem ons om gaat”, aldus algemeen directeur van Hijman Schoonmaakartikelen Roland Wink.

‘Familie-achtige bedrijven’

Volgens Wink is de gezamenlijke noemer tussen alle bedrijven dat ze vrij veel op elkaar lijken. “Dat betekent dat we allemaal een keer bepaalde drempels over moeten als organisatie. Als partner-bedrijven die al over zijn gegaan, dan kan het voor ons of anderen makkelijker zijn. Bovendien komt het DNA van ons overeen. Alle deelnemende bedrijven zijn gericht op het onderhouden van lange klantrelaties. Er zit een visie in!”

In elkaars keuken kijken

Tijdens een sessie bij GROS hygiëne & schoonmaaksystemen stelde de Amsterdamse groothandel zich voor en kon Wink duidelijk maken wat de toegevoegde waarde zou zijn wanneer hij met Hijman zou toetreden tot Xubliem. “Ondanks dat de bedrijven een vergelijkbaar DNA hebben, hebben we allemaal onze sterke en zwakkere punten. Zo zijn wij qua IT ver ontwikkeld, maar heeft Breman met FOOOX een belachelijk sterk logistiek apparaat. Door in elkaar keuken te kijken, kunnen we daar allemaal van leren.”

Geen fusie

Wink benadrukt dat de samenwerking tussen de schoonmaakgroothandels geen fusie betekent. “We zijn dan wel onderdeel van de Xubliem groep, alle bedrijven blijven opzichzelfstaande juridische entiteiten. Maar het is simpel: Samen sta je sterk. Het voornaamste doel is dan wel niet het zijn van een inkoopcoöperatie, als Xubliem heb je toch het grootste inkoopvolume van Nederland en dat biedt simpelweg kansen.”

Samenwerking

Al met al is het toetreden tot Xubliem een logische stap voor Hijman. “We willen structureel jaarlijks zelfstandig een stukje groeien. Bedrijven overnemen hoort niet bij onze groeistrategie omdat het lastig is om DNA van een ander bedrijf bij ons in te passen. Samenwerken past veel meer bij ons. Mede daarom ben ik ervan overtuigd dat we met Xubliem kansen creëren die als afzonderlijke organisaties niet mogelijk waren.”

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Loonstijging met 10% in de schoonmaaksector nabij?
1 feb

Loonstijging met 10% in de schoonmaaksector nabij?

DKF Group faciliteert medewerkers met gratis 4-in-1 zelftestset
31 jan

DKF Group faciliteert medewerkers met gratis 4-in-1 zelftestset

UWV: Minder schoonmakers, maar niet minder werk
31 jan

UWV: Minder schoonmakers, maar niet minder werk

Schoonmakers in Leids ziekenhuis vragen aandacht voor groot verschil in loonsverhoging
30 jan

Schoonmakers in Leids ziekenhuis vragen aandacht voor groot verschil in loonsverhoging

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek nano
26 jan

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek naar nano op glas en gevels

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer nieuws

Meld u nu aan voor de ontbijtsessie ‘Flexibele arbeid: een zegen of een plaag?

Van onze partner The Legal Company

Meld u nu aan voor de ontbijtsessie ‘Flexibele arbeid: een zegen of een plaag?

Loonstijging met 10% in de schoonmaaksector nabij?

Loonstijging met 10% in de schoonmaaksector nabij?

DKF Group faciliteert medewerkers met gratis 4-in-1 zelftestset

DKF Group faciliteert medewerkers met gratis 4-in-1 zelftestset

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren