Eredivisionist Heracles Almelo zoekt per direct een Chief Cleaning Officer, een nieuwe baan in het betaald voetbal. Geen enkele andere voetbalclub ter wereld kent een dergelijke functie. Deze nieuwe schoonmaakkracht reist mee naar alle uitwedstrijden en laat zowel de kleedkamer als het uitvak netjes en schoon achter. In een wervingsvideo roepen spelers en staf geïnteresseerden op te solliciteren naar deze officiële functie in het team.
Vanaf vandaag kunnen mensen reageren op de vacature. Eind maart wacht een top drie van kandidaten een test waarna Heracles de winnaar bekend maakt. De Chief Cleaning Officer (CCO) komt het eerst in actie tijdens de uitwedstrijd tegen Ajax op 8 april.
Het initiatief moet voorkomen dat thuisploegen met de rotzooi van gasten zitten opgescheept. Heracles, met schoonmaakbedrijf Asito als hoofdsponsor, vindt dat onacceptabel en wil zelf het goede voorbeeld geven. “Binnen onze club hechten we veel belang aan respect voor elkaar en elkaars spullen. Dus ook voor onze tegenstander.
De CCO is dan ook een volwaardig lid van onze club en zorgt ervoor dat we de kleedkamer en het uitvak perfect achterlaten. Des te mooier dat we dit met onze hoofdsponsor Asito kunnen realiseren”, aldus Rob Toussaint, algemeen directeur van Heracles Almelo.
Kleedkamerdeur ‘verzegeld’ na schoonmaak
Om de ervaring compleet te maken, krijgen kleedkamers na afloop een zegel op de deur als keurmerk dat de ruimte netjes is gepoetst. Remko Stolk, commercieel directeur van Asito en eerder gekroond tot commercieel directeur van het jaar 2018: “Bij Asito vragen we graag aandacht voor het schoonmaakvak en dat mensen het verschil maken. In deze unieke samenwerking komen beide samen”.
Sollicitatieprocedure
Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden via heracles.nl/cco. Uit de kandidaten worden drie finalisten geselecteerd, die in een finaleronde gaan uitmaken wie Chief Cleaning Officer van Heracles Almelo wordt.