• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon

Hago Zorg meet werkgeluk bij haar medewerkers

Nieuws 6 juli 2017

Hago Zorg meet werkgeluk bij haar medewerkers

Betekenisvol Werk!? Wat is Betekenisvol Werk en waarom is dit belangrijk?
Mensen zijn het kapitaal van Hago Zorg en van essentieel belang bij het goed uitvoeren van haar dienstverlening. Hago Zorg medewerkers maken immers het verschil. De bedrijfsfilosofie is dan ook dat Hago Zorg zich alleen kan ontwikkelen doordat haar mensen zich ontwikkelen. Om ontwikkeling bij je medewerkers te kunnen realiseren is het belangrijk dat jouw medewerkers zich gezien en gehoord voelen. “Daarom is het werkgeluk van onze medewerkers zo belangrijk. Zij zijn degene die dagelijks het werk bij onze klanten uitvoeren en in contact staan met de patiënten, cliënten en bewoners in de zorgmarkt. Gelukkige medewerkers gaan met plezier naar het werk, voelen zich betrokken en zijn gelukkiger. Pas dan is er ruimte voor hun persoonlijke ontwikkeling die uiteindelijk weer resulteert in verdere ontplooiing van onze organisatie. ” Aldus Margot van Leijen, Algemeen Directeur.
Nieuwe methodiek
Om als organisatie door te ontwikkelen hebben alle medewerkers van Hago Zorg begin dit jaar een vragenlijst ontvangen over hoe betekenisvol zij hun werk ervaren. Het onderzoek ‘Betekenisvol Werk’ toetst aan de hand van vijf factoren de betrokkenheid van onze medewerkers. Hierbij kijken we naar onder andere de algemene tevredenheid, geluk en vitaliteit. De resultaten laten zien dat het merendeel van de medewerkers gelukkig is in zijn/haar werk. Dat is natuurlijk geweldig! Van Leijen: “Wij streven naar duurzame inzetbaarheid van onze medewerkers. Gezonde en vitale medewerkers zijn optimaal en blijvend inzetbaar. Het is belangrijk dat wij hier energie in blijven steken, de onderzoeksresultaten zijn voor ons een belangrijk vertrekpunt, zo kunnen wij het gesprek met onze medewerkers aangaan om te zien waar wij als organisatie medewerkers kunnen ondersteunen om bepaalde zaken te verbeteren. Wat zal resulteren in een hogere werktevredenheid onder onze medewerkers.”
Resultaten
Hago Zorg kijkt naar mooie resultaten, die een basis vormen voor de plannen van komend jaar. De resultaten tonen aan dat onze medewerkers zich trots en betrokken voelen. Zij zijn zich ervan bewust dat hun werk er daadwerkelijk toe doet in de zorg. Dit baseren wij op  het cijfer 7.3 voor de  algemene tevredenheid. Voor geluk gaven de medewerkers  maar liefst een 8. Eén van onze teams in Amsterdam scoorde zelfs een 8.7 op beide onderdelen.
Vervolgstappen
Er is gekozen voor deze nieuwe aanpak, waarbij de resultaten van deze vragenlijst het vertrekpunt zijn voor de dialoog met de medewerkers. Samen met de medewerkers wordt gekeken op welke punten Hago Zorg kan ondersteunen om de betrokkenheid en het werkgeluk te verbeteren. Dit kan gaan om kleine aanpassingen per medewerker, object en/of regio, maar het kan ook zijn dat hieruit blijkt dat er beleidsmatige aanpassingen gedaan moeten worden. “Wij staan open voor verandering als dit het werkgeluk van onze medewerkers en het resultaat voor de klanten positief beïnvloedt. En dat kan ver gaan. We zijn erg benieuwd wat de gesprekken met onze medewerkers opleveren.” Aldus van Leijen. Later dit jaar wordt het onderzoek herhaald om te zien of de gemaakte afspraken inderdaad hebben bijgedragen aan een hoger resultaat en daarmee nóg ‘gelukkigere’ medewerkers.

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek nano
26 jan

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek naar nano op glas en gevels

Duurzaam zeepmerk Seepje haalt €4,2 miljoen aan groeikapitaal op
25 jan

Duurzaam zeepmerk Seepje haalt €4,2 miljoen aan groeikapitaal op

433 schoonmaak-werkgevers missen definitieve berekening NOW
23 jan

433 werkgevers in de schoonmaakindustrie moeten nog definitieve berekening NOW aanvragen

De zool van Adidas Gymschoenen gemaakt van kauwgom residu?
19 jan

De zool van Adidas Gymschoenen gemaakt van kauwgom residu?

Eerste sprekers Hygiëneforum 2023 bekend
19 jan

Eerste sprekers Hygiëneforum 2023 bekend

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek nano

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek naar nano op glas en gevels

Smart Cleaning wordt Crohill slimmer schoon

Van onze partner Crohill

Smart Cleaning wordt Crohill slimmer schoon

Duurzaam zeepmerk Seepje haalt €4,2 miljoen aan groeikapitaal op

Duurzaam zeepmerk Seepje haalt €4,2 miljoen aan groeikapitaal op

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren