• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon

Hago Next in de prijzen voor minder fysieke belasting

Nieuws 16 december 2021

Hago Next in de prijzen voor minder fysieke belasting

Hago Next is één van de winnaars van de vijftiende editie van de Goede Praktijken Competitie. De schoonmaakorganisatie ontving de prijs omdat zij het werk voor hun medewerkers zo hebben aangepast dat het fysiek minder belastend is. De andere winnaar is groenteteler Verdonk Broccoli.

Het Europees Agentschap voor veiligheid en gezondheid op werk (EU-OSHA) en het Nederlands Focal Point, organiseren de Goede Praktijken Competitie. De competitie heeft als doel om organisaties die de risico’s rond lichamelijke belasting op het werk actief beheersen in het zonnetje te zetten en goede praktijken te delen.

Elke editie zijn er in twee categorieën een prijs te winnen. Familiebedrijf Verdonk Broccoli uit Wervershoof won de prijs voor bedrijven met minder dan 100 werknemers. Hago Next uit Capelle aan den IJssel won de prijs voor bedrijven met meer dan 100 werknemers. Beide bedrijven hebben als prijs € 1.500,- ontvangen en zijn de Nederlandse nominaties voor de Europese competitie in Bilbao in 2022.

Onderdeel van EU campagne

In 2020 startte een Europese campagne om fysieke belasting op het werk onder de aandacht te brengen. Twee op de vijf werknemers in Nederland hebben met lichamelijk belastend werk te maken. Met als gevolg dat 424.000 werknemers klachten hebben aan hun rug, arm, nek, schouder, knie of heup. In de Goede Praktijken Competitie stond dit jaar dit onderwerp centraal. De organisatie ontving verschillende inzendingen. Uit zes nominaties zijn twee winnaars geselecteerd.

Vakjury enthousiast

De vakjury is zeer te spreken over de winnaars, Jos de Lange (TNO, manager NL-Focal Point) namens de vakjury: “We waren erg onder de indruk van de aanpakken van Hago Next en Verdonk Broccoli. De integrale aanpak van fysieke overbelasting bij Hago Next is uniek voor de schoonmaaksector. Technische aanpassingen bij de bron en bijvoorbeeld ergo-coaches die de medewerkers de juiste schoonmaaktechnieken aanleren, geven aan dat de aanpak van Hago Next breed en professioneel opgepakt is.”

Ergonomisch werken in schoonmaakdienstverlening

Bureaus schoonmaken, sanitair moppen en nisjes en richels afstoffen: schoonmaakwerk is fysiek zwaar. Om te zorgen dat de medewerkers van schoonmaakbedrijf Hago Next met plezier hun werk kunnen (blijven) doen, zonder lichamelijke klachten te krijgen, hebben ze de werkzaamheden verbeterd. Zo nam Hago Next verschillende technische maatregelen, zoals schoonmaken aan de hand van data, om het werk minder belastend, maar vooral ook leuker te maken. Hago Next heeft ook de materialen waarmee ze werken aangepast voor het verminderen van fysieke belasting. Praktische voorbeelden zijn het gebruik van langere stelen voor de moppen, introductie van de hotelveger en de waste mover voor het eenvoudig verplaatsen van papier containers.

“We zijn ontzettend blij met de prijs. Schoonmaakwerkzaamheden zijn fysiek zwaar. We stimuleren daarom dat onze mensen hun vak op een goede en gezonde manier doen. De prijs ervaren we als een bevestiging van ons goede werk dat op het gebied van de aanpak van fysieke overbelasting wordt gedaan en een stimulans om dit door te zetten”, aldus Erik van der Eik, directeur van Hago Next.

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
DKF Group faciliteert medewerkers met gratis 4-in-1 zelftestset
31 jan

DKF Group faciliteert medewerkers met gratis 4-in-1 zelftestset

UWV: Minder schoonmakers, maar niet minder werk
31 jan

UWV: Minder schoonmakers, maar niet minder werk

Schoonmakers in Leids ziekenhuis vragen aandacht voor groot verschil in loonsverhoging
30 jan

Schoonmakers in Leids ziekenhuis vragen aandacht voor groot verschil in loonsverhoging

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek nano
26 jan

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek naar nano op glas en gevels

Duurzaam zeepmerk Seepje haalt €4,2 miljoen aan groeikapitaal op
25 jan

Duurzaam zeepmerk Seepje haalt €4,2 miljoen aan groeikapitaal op

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer nieuws

DKF Group faciliteert medewerkers met gratis 4-in-1 zelftestset

DKF Group faciliteert medewerkers met gratis 4-in-1 zelftestset

UWV: Minder schoonmakers, maar niet minder werk

UWV: Minder schoonmakers, maar niet minder werk

Schoonmakers in Leids ziekenhuis vragen aandacht voor groot verschil in loonsverhoging

Schoonmakers in Leids ziekenhuis vragen aandacht voor groot verschil in loonsverhoging

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren