Kwaliteit en proactiviteit zijn de belangrijkste eisen die opdrachtgevers stellen aan hun schoonmaakleveranciers. Althans, zo blijkt uit een onderzoek dat Hago uitvoerde onder 250 van haar opdrachtgevers. Om die reden ontwikkelde Hago haar programma Hago Basic, een programma om de kennis van collega’s over ketenpartners en ontwikkelingen in de branche aan te scherpen.
Hago Basic bestaat uit zes trainingen die thema’s uit de dagelijkse praktijk behandelen. Tijdens één van de trainingen bracht Hago een groot aantal van haar ketenpartners samen om bij te praten over hun (nieuwste) diensten. Grondleggger Kees de Rooij: “Er is regelmatig contact tussen schoonmaakbedrijf en leveranciers, maar een dergelijk evenement zet je weer op scherp. Het verhoogt de aandacht om verder te kijken hoe je je klanten van dienst kunt zijn, met alle facetten die schoonmaak raken.”
Fusernet
Eén van de partners is Fusernet, een partner met de benodigde, aanvullende vakkennis en bewezen track record in computerreiniging. Fusernet reinigde afgelopen kwartaal al zo’n 2500 toetsenborden bij opdrachtgevers van Hago. De Rooij: “Computerreiniging valt buiten het takenpakket van schoonmaakmedewerkers. Niet voor niets: het is specialistisch onderhoud van waardevolle apparatuur, waarbij specifieke kennis van apparatuur en werkwijze noodzakelijk is.”