• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina

Gom ziet omzet groeien in 2016

Nieuws 25 april 2017

Gom ziet omzet groeien in 2016

Gom heeft in 2016 zowel haar omzet als winst zien stijgen ten opzichte van 2015. De omzet groeide naar 236,9 miljoen euro en de winstgevendheid is met ruim 1 procentpunt verbeterd. Directeur Albert van der Meulen is tevreden en ambitieus tegelijk: “Ik ben blij met de verbetering, maar onze ambities reiken verder.”
De omzetgroei is zowel te danken aan de acquisitie van Kleentec als aan het beter presteren van de commerciële organisatie. Hierdoor zijn in 2016 meer grote tenders gewonnen. “De kanteling van het sales- en accountmanagement naar een sectorspecifieke aanpak heeft bijgedragen aan een goed salesresultaat. Tevens is ervoor gezorgd dat klanten bij Gom ook klant bleven. De retentiegraad steeg het afgelopen jaar van 84% naar ruim 91%.”
Het Facilicom jaarverslag is te vinden op een speciale website.
Nieuwe bedrijfsonderdelen
Gom laat weten dat onder andere Kleentec en Gom Schoonhouden in grote mate hebben bijgedragen aan de stijging van de omzet. Gom is zich in 2016 tevens gaan richten op nieuwe markten. Er is een businessunit opgezet speciaal voor de hospitalitymarkt en er is een succesvolle start gemaakt in de hotelmarkt. Voor high end klantvragen heeft Gom het concept ‘Maginifique’ ontwikkeld. Speciaal voor het mkb ontwikkelde Gom Directschoon, een onderdeel waar Van der Meulen trots op is: “We zijn er trots op dat we hiermee in Nederland het eerste volledig online georganiseerde schoonmaakbedrijf zijn waarbij klanten professionele schoonmaakdienstverlening volledig online kunnen inkopen en managen.”
Dat Gom groeit in niet de makkelijkste marktomstandigheden is volgens Van der Meulen te danken aan de kanteling van het salesapparaat. “De overheid heeft de Rijksschoonmaakorganisatie in het leven geroepen. Dat heeft ons omzet gekost die we elders weer hebben moeten verwerven. Door onze nieuwe salesbenadering is dat gelukt.”
Beleving verhogen en efficiency verbeteren
Gom heeft het afgelopen jaar diverse vernieuwingen doorgevoerd om enerzijds de beleving van schoonmaak te verhogen en anderzijds de efficiency te verbeteren. “Denk hierbij aan technologische verbeteringen waardoor we beter weten waar schoonmaak nodig is. In 2016 hebben we ons complete machinepark opnieuw aanbesteed. De nieuwe machines en het beheersysteem zijn veel slimmer, waardoor we efficiënter kunnen werken.”
Besparing door uitbesteding
Efficiënter werken gebeurde volgens Gom eveneens door het eigen logistieke bedrijf, Facilicom Professional Products, uit te besteden aan een gespecialiseerde partij. Dat zal vanaf 2017 voor een besparing moeten gaan zorgen.
Ambitie voor 2017
Met een geactualiseerde missie en visie, waarbij ‘blij maken met schoon’ het devies is, legt Gom een goede basis voor verdere groei in de toekomst. Van der Meulen besluit: “Onze doelstelling is om in 2017 de ingezette lijn om de meest gewaardeerde schoonmaakorganisatie te zijn verder door te zetten. Dat zal resulteren in groei en verbetering van de winstgevendheid in 2017.”

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Cleanfix RA 660 Navi: “Robotisering zal branche veranderen” robot
24 mrt

Robot als collega: verrijking of bedreiging?

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker
21 mrt

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Clear4Clean zet voort onder de naam Qualis Insight C4C
21 mrt

Clear4Clean zet kwaliteitmeetsysteem en keurmerk voort onder de naam Qualis-Insight C4C

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf
16 mrt

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas
16 mrt

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Uitleg voor de ZZP praktijk na de lang verwachte Deliveroo zaak

Van onze partner The Legal Company

Is de ZZP-er nou een echte Wolf in Schaapskleren of zijn er nog roodkapjes?!

Cleanfix RA 660 Navi: “Robotisering zal branche veranderen” robot

Robot als collega: verrijking of bedreiging?

DFP Schoon kiest voor minder plastic afval in de schoonmaak

Van onze partner Crohill

DFP Schoon kiest voor minder plastic afval in de schoonmaak

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren