• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon

Gom start in hotellerie

Nieuws 18 augustus 2016

Gom start in hotellerie

Gom Hospitality betreedt de hotelmarkt. De afgelopen maanden heeft het schoonmaakbedrijf geïnvesteerd in een nieuwe propositie voor de hotellerie. Door zowel de hotelgast als de schoonmaakmedewerker centraal te zetten wil Gom 'een nieuwe standaard voor een stralend hotel' neerzetten. De eerste acquisitie is achter de rug: drie AccorHotels in Den Haag hebben voor Gom Hospitality gekozen. Accountdirecteur Perry van Gils: ‘Er is een duidelijke behoefte aan verandering in de markt.’

 

Gom Hospitality maakt al schoon in musea, theaters, vakantieparken en congrescentra. Een onderzoek bevestigde de indruk dat er in de hotelmarkt ruimte is voor een nieuwe visie. ‘De schoonmaak in hotels is nog vrij traditioneel georganiseerd’, zegt National Accountmanager Patrick van der Veen. ‘Er is een duidelijke behoefte aan verandering. Hotels zien bijvoorbeeld vanuit Food & Beverage veel meer nieuwe initiatieven van de werkvloer komen. Schoonmaakbedrijven zijn gewend door de ogen van het hotel te kijken. Wat Gom doet, is meer focus op de gast leggen. Hoe kijkt die naar een schone kamer? Van een instrumentele aanpak willen we toe naar een meer emotionele.'

 

Belangrijke rol medewerkers
In 'de nieuwe manier van schoonmaken' is een belangrijke rol weggelegd voor schoonmaakmedewerkers. Gom garandeert rechtvaardige arbeidsomstandigheden. Medewerkers krijgen niet per kamer maar per uur betaald. Dit vereenvoudigt niet alleen de overstap van prestatie- naar resultaatgericht werken, het stelt schoonmakers ook in staat maximaal aandacht aan gastbeleving te schenken. Gom traint hiervoor, de voor de hotellerie geselecteerde medewerkers in hostmanship. 

 

Innovaties in hotelschoonmaak
Technologische innovaties moeten de gastgerichte propositie ondersteunen. Gom heeft een eigen systeem ontwikkeld dat hotels kunnen gebruiken om te peilen of de kamer voldoet. Na het inchecken ontvangt de gast binnen 30 minuten een sms-bericht met een paar vragen op de telefoon. ‘De perceptie van een hotelkamer wordt sterk bepaald door de schoonmaak. We willen het vóór zijn dat gasten na afloop negatieve reacties op sociale media posten. Op dat moment kun je het als hotel nooit meer goed maken.’ Gom verwacht dat met het nieuwe systeem waardevolle input voor opdrachtgevers op tafel komt. Dat past in de doelstelling om de interactie met de klant te intensiveren.

 

Drie AccorHotels
In Den Haag gaat Gom aan de slag in de Ibis- en Novotel-formule van AccorHotels. Van der Veen: ‘AccorHotels zocht een partner die kan en wil meegroeien naar een nieuwe manier van werken, die de medewerker centraal en in staat stelt de beste service te verlenen aan haar hotelgasten.’

 

www.gom.nl

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Loonstijging met 10% in de schoonmaaksector nabij?
1 feb

Loonstijging met 10% in de schoonmaaksector nabij?

DKF Group faciliteert medewerkers met gratis 4-in-1 zelftestset
31 jan

DKF Group faciliteert medewerkers met gratis 4-in-1 zelftestset

UWV: Minder schoonmakers, maar niet minder werk
31 jan

UWV: Minder schoonmakers, maar niet minder werk

Schoonmakers in Leids ziekenhuis vragen aandacht voor groot verschil in loonsverhoging
30 jan

Schoonmakers in Leids ziekenhuis vragen aandacht voor groot verschil in loonsverhoging

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek nano
26 jan

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek naar nano op glas en gevels

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Meld u nu aan voor de ontbijtsessie ‘Flexibele arbeid: een zegen of een plaag?

Van onze partner The Legal Company

Meld u nu aan voor de ontbijtsessie ‘Flexibele arbeid: een zegen of een plaag?

Het bespreken van je liefdesleven met collega’s. Ongewenst? De vertrouwenspersoon is geen overbodige luxe meer.

Van onze partner The Legal Company

Het bespreken van je liefdesleven met collega’s. Ongewenst? De vertrouwenspersoon is geen overbodige luxe meer.

Loonstijging met 10% in de schoonmaaksector nabij?

Loonstijging met 10% in de schoonmaaksector nabij?

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren