• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon

Gom Optim-eyes meetsysteem meet integrale schoonmaakkwaliteit

Nieuws 26 februari 2018

Gom Optim-eyes meetsysteem meet integrale schoonmaakkwaliteit

Gom wil meer helderheid in de beoordeling van schoonmaak scheppen en introduceert Optim-eyes. Het meetsysteem brengt de verschillende definities van ‘schoon’ in één meetsysteem samen. Daaronder vallen de technische kwaliteit, de schoonbeleving en het schoonbelang. Optim-eyes draagt volgens Gom bij aan een efficiënter werkprogramma en geeft inzicht in belevingsverhogende maatregelen.
Via kwaliteitsmetingen zoals VSR-KMS is de technische kwaliteit van schoonmaak goed te beoordelen. Maar technisch schoon is niet de enige gangbare definitie. De laatste jaren is het vooral de schoonbeleving die terrein wint in de schoonmaak. Een sanitaire ruimte die technisch schoon is maar een vieze geur verspreidt, wordt alsnog niet als schoon beoordeeld door gebruikers.
Schoonbelang als derde factor
In deze nieuwe tool om schoon te definiëren, introduceert Gom, naast technisch schoon en schoonbeleving, ook nog een derde factor: het schoonbelang. Dat aspect heeft te maken met de waarde die een gebruiker hecht aan een schone ruimte. Zo moet een werkplek absoluut schoon zijn, maar zal een zitje bij een receptie minder kritisch worden beoordeeld.
Het schoonbelang is bepalend voor de prioritering, indien voor meerdere ruimten aanpassingen nodig zijn. Schoon sanitair wordt over het algemeen het belangrijkst gevonden door pandgebruikers. Als de schoonmaak hier met een onvoldoende wordt beoordeeld, wordt deze ruimte als eerste aangepakt.
Handvat voor verbetering schoonmaakkwaliteit
Optim-eyes geeft zowel opdrachtgevers als Gom inzicht in het functioneren van de werkprogramma’s en de kwaliteit van onze dienstverlening. Linda van der Hoeven, productmanager bij Gom: “Het innovatieve van Optim-eyes is dat het de samenhang laat zien tussen de technische schoonmaakkwaliteit, de schoonbeleving en het schoonbelang.
We hebben net een Optim-eyes meting afgerond, waaruit blijkt dat onze werkzaamheden technisch prima zijn uitgevoerd, maar de schoonbeleving kan beter. Bovendien laat het systeem zien wat de bezoekers van dit pand écht belangrijk vinden. Deze zaken gaan we samen met de opdrachtgever als eerste aanpakken. Binnenkort voeren we de meting opnieuw uit, want we willen natuurlijk wel weten of deze maatregelen effect hebben gehad.”
Belevingsmanagement
Optim-eyes maakt deel uit van de Gom’s visie op belevingsmanagement. Een visie die verder gaat dan schoonmaak alleen. Ook andere facilitaire aspecten krijgen daarin aandacht, zoals aanpassingen of een andere inrichting van een ruimte. “Binnen deze visie zijn belevingsmetingen een doorlopend proces, waarmee we continu werken aan een optimale schoonbeleving”, zo besluit het schoonmaakbedrijf.
Gom Optim-eyes

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek nano
26 jan

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek naar nano op glas en gevels

Duurzaam zeepmerk Seepje haalt €4,2 miljoen aan groeikapitaal op
25 jan

Duurzaam zeepmerk Seepje haalt €4,2 miljoen aan groeikapitaal op

433 schoonmaak-werkgevers missen definitieve berekening NOW
23 jan

433 werkgevers in de schoonmaakindustrie moeten nog definitieve berekening NOW aanvragen

De zool van Adidas Gymschoenen gemaakt van kauwgom residu?
19 jan

De zool van Adidas Gymschoenen gemaakt van kauwgom residu?

Eerste sprekers Hygiëneforum 2023 bekend
19 jan

Eerste sprekers Hygiëneforum 2023 bekend

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek nano

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek naar nano op glas en gevels

Smart Cleaning wordt Crohill slimmer schoon

Van onze partner Crohill

Smart Cleaning wordt Crohill slimmer schoon

Duurzaam zeepmerk Seepje haalt €4,2 miljoen aan groeikapitaal op

Duurzaam zeepmerk Seepje haalt €4,2 miljoen aan groeikapitaal op

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren