• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlLogo Clean Totaal

Het laatste nieuws voor de professionele schoonmaak

  • Nieuws
    • Artikelen
    • Cao schoonmaak
    • Opinie
    • Podcasts
  • Vacatures
  • Vakpartners
    • The Legal Company
    • Schoonmaak Vakdagen
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Ontvang de gratis nieuwsbrief
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina
  • Winkelmand

Gom Hospitality een van de preferred suppliers Landal

Nieuws 27 augustus 2019

Landal GreenParks en Gom Hospitality hebben een mantelovereenkomst ondertekend voor de schoonmaak van vakantieparken in Nederland. Daarmee is het schoonmaakbedrijf een van de drie preferred suppliers voor schoonmaakdienstverlening bij Landal. Eerder maakte Fonville al bekend ook een van de preferred suppliers te zijn. Sinds 2019 maakt Gom Hospitality schoon in het park Landal Amerongse Berg.
Op de foto: Staand: Tim Rooijakkers (parkmanager Amerongse Berg), Paul Tuerlings (salesmanager Gom Hospitality), Karin van den Heuvel (BU directeur Gom Hospitality), Astrid Velthuis (rayonleidster), Dick Renkel (Specialist Cleaning & Facilities), Barry van de Velde (commercieel manager), Lianne van den Hoorn (Procurement Buyer) Zittend: Anneke Mezger (Director Facility Support Landal), Olivier Laméris (operationeel directeur Gom Hospitality)
Landal GreenParks is de grootste aanbieder van vakantieparken in Nederland. Ook in acht andere Europese landen is het bedrijf actief. Voor de schoonmaak werkt Landal GreenParks met vaste partners. Daarvoor zijn langjarige mantelcontracten afgesloten. Sinds dit jaar is na een tender ook Gom Hospitality toegevoegd als preferred supplier voor de schoonmaak.
“Gom Hospitality heeft zich goed gepresenteerd”, zegt Anneke Mezger, Director Facility Support bij Landal Greenparks. “Wat we vooral onderscheidend vonden, was dat Gom Hospitality goed gekeken heeft naar de logistieke kant van de schoonmaak. Ze hebben het hele bedrijfsproces doorgelicht en bekeken hoe dat anders of beter kon. Gom Hospitality heeft met een frisse blik de situatie in kaart gebracht.”

Winst op logistiek

Met name op logistiek gebied is nog winst te boeken, denkt Mezger. “In een markt als deze zijn logistieke processen lastig. Een kantoorpand maak je meter voor meter schoon. Maar op een park met een groot terrein en veel vakantiewoningen zijn de afstanden fors. Schoonmaakmedewerkers bewegen over het park, hebben ook spullen bij zich. Gom Hospitality heeft dat hele proces opnieuw opgebouwd en geoptimaliseerd. En de ene keer is het een kleiner park met 20 schoonmaakmedewerkers en de andere keer een groot park met 60 of wel 100 schoonmaakmedewerkers. Hoe stuur je dat team effectief aan? Daar heeft Gom Hospitality heel goed over nagedacht.”

Verschil maken in hospitality door arbeidsvoorwaarden

Gom Hospitality is sinds drie jaar actief in de schoonmaak van hotels en vakantieparken. Een belangrijk argument voor het Schiedamse bedrijf om ook de hospitality markt te betreden was om het verschil te maken in arbeidsvoorwaarden. Met name de hotelbranche staat erom bekend medewerkers niet altijd correcte arbeidsomstandigheden te bieden. Anneke: “Ook die duurzame aanpak van schoonmaakmedewerkers hebben we meegewogen. We hebben veel collega’s op de parken die niet bij ons op de payroll staan, maar die wel direct contact hebben met de gasten. Ook zij  zijn bepalend voor de manier waarop onze gasten een vakantiewoning ervaren.”

Meer uitdaging voor schoonmakers

Gom Hospitality gaat resultaatgericht aan de slag bij Landal GreenParks, vooralsnog op Landal Amerongse Berg. “‘We hebben de vaste methodiek sinds kort losgelaten. In het verleden was het: je moet dit en dat schoonmaken en dat levert een schone vakantiewoning op. Nu is die schone vakantiewoning het uitgangspunt. De schoonmaakmedewerker schat nu zelf in wanneer de vloer extra gereinigd wordt of dat de oven een periodieke schoonmaakbeurt nodig heeft. Daarmee leggen we de regie bij het schoonmaakbedrijf neer en bieden we schoonmakers meer uitdaging. Er komt meer eigen inzicht bij kijken.”

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
zorgen werkgevers
12 mei

Zorgen werkgevers over wetsvoorstel loontransparantie

Afname aantal zzp’ers na jarenlange stijging
9 mei

Afname aantal zzp’ers na jarenlange stijging

Vertrouwen verder omlaag: personeelstekort grootste probleem
8 mei

Vertrouwen verder omlaag: personeelstekort grootste probleem

Ontbijtsessie 5 juni: Hoe behoudt u zonder risico’s de zzp-er als arbeidskracht ?
7 mei

Ontbijtsessie 5 juni: Hoe behoudt u zonder risico’s de zzp-er als arbeidskracht?

Word partner van het NK Glazenwassen op de Schoonmaak Vakdagen!
7 mei

Word partner van het NK Glazenwassen op de Schoonmaak Vakdagen!

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

zorgen werkgevers

Zorgen werkgevers over wetsvoorstel loontransparantie

Afname aantal zzp’ers na jarenlange stijging

Afname aantal zzp’ers na jarenlange stijging

Vertrouwen verder omlaag: personeelstekort grootste probleem

Vertrouwen verder omlaag: personeelstekort grootste probleem

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Logo Clean Totaal

Copyright © 2025 Prosu BV

Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Cookiebeleid
  • Nieuws
    • Artikelen
    • Opinie
  • Vakpartners
    • Schoonmaak Vakdagen
    • The Legal Company
  • Vacatures
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
  • Winkelmand