• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Nieuws
    • Artikelen
    • Opinie
    • Podcasts
  • Vacatures
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Ontvang de gratis nieuwsbrief
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina
  • Winkelmand

Glowi neemt facilitaire dienstverlener Blue Groep over

Nieuws 8 november 2023

Glowi neemt facilitaire dienstverlener Blue Groep over

v.l.n.r.: Elly Huysmans (Bestuurder, Glowi); Jo Mellemans (Voorzitter Raad van Bestuur, Glowi); Ellenie Kagiorgis (Director Staffing Solutions Blue Groep); Ilia Radder (Director Strategy Blue Groep); Hannah Spaepen (CEO, Glowi); Peter Kooijman (Director Facility Management, Blue Groep).

Het Belgische Glowi is verheugd de overname aan te kondigen van het Rijswijkse bedrijf Blue Groep. Glowi is met 10.500 medewerkers, 65.000 klanten en een verwachte omzet van 285 miljoen euro in 2023 marktleider in huishouddiensten in België. Blue Groep is leverancier van een breed scala aan facilitaire diensten en personeelsoplossingen met een sterke aanwezigheid in het grootstedelijk gebied van Den Haag, Rotterdam en Amsterdam.

Blue Groep heeft in totaal meer dan 300 medewerkers, waarvan 90 vaste medewerkers. Het bedrijf kende vorig jaar een sterke omzetgroei en verwacht voor 2023 een omzet van 22 miljoen euro. Met deze overname zet Glowi voor het eerst een stap over de grens en maakt het haar internationale groeiambities bekend. Sinds de instap van BNP Paribas Fortis in februari 2021 is dit de zesde overname van Glowi.

Sterke aanvulling in diensten en groei

Blue Groep is de afgelopen jaren aanzienlijk gegroeid als gevolg van voortdurende organische groei en een zorgvuldige buy-and-build strategie. De groeistrategie komt daarmee volledig overeen met die van Glowi. Daarnaast heeft Blue Groep een sterke focus op duurzaamheid, het welzijn van medewerkers en het behalen van relevante certificeringen en accreditaties. Hierdoor is Blue Groep goed gepositioneerd om haar klantenportfolio verder uit te breiden en Glowi verder te helpen groeien.

“De overname past in onze uitbreiding van diensten en de internationalisatie die we ambiëren”, zegt CEO van Glowi Hannah Spaepen. “Met deze stap halen we een bedrijf erbij dat enerzijds onze waarden en ondernemerschap deelt en anderzijds een uniek klantenportfolio heeft: een zeldzame combinatie van private en semipublieke klanten.”

“We delen het ondernemerschap, de aandacht voor het welzijn van het personeel, het oog voor duurzaamheid en het aanbieden van innovatieve oplossingen”, zegt Jo Mellemans, voorzitter van de raad van bestuur van Glowi. “Ook op de Belgische markt kunnen we leren van de aanpak in Nederland. En vice versa.”

Van (semi-)overheid tot zorg

Blue Groep bestaat sinds 2004 en is de afgelopen periode aanzienlijk gegroeid door verschillende overnames. Vanaf 2020 is Blue Groep autonoom verder gegroeid door (semi-)overheidsaanbestedingen en gerichte marketingactiviteiten. De overnames hebben geleid tot een sterke aanwezigheid in de metropoolregio Den Haag, Rotterdam en Amsterdam. Het bedrijf is actief in verschillende sectoren: van (semi-)overheidsklanten tot klanten in de zorg en productieomgevingen. In hun klantenportfolio zitten enkele klinkende namen zoals Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, Haga Ziekenhuis, Alphen aan den Rijn en Haag Wonen. “Blue Groep wil constant innoveren met de beste medewerkers die vanuit de kernwaarden respect, integriteit en openheid met passie werken om onze klanten optimaal te bedienen”, beaamt CEO van Blue Groep Jan Radder.

Buy & build strategie

Ook Glowi kende een sterke groei. Dat vertaalt zich vandaag in mooie cijfers, met een kleine 10.500 medewerkers aan boord en 89 vestigingen in Vlaanderen. Voor 2023 verwacht Glowi een omzet van 285 miljoen euro. De laatste jaren heeft Glowi zich ontwikkeld naar een aanbieder van verschillende diensten om mensen te ontzorgen, zowel voor particulieren als bedrijven. In België is het bedrijf vooral bekend door het Poetsbureau, dat huishoudhulp via dienstencheques aanbiedt. Een dienstencheque is een waardebon waarmee particulieren op een belastingvriendelijke manier huishoudelijke diensten kunnen kopen. Daarnaast heeft Glowi aanvullende diensten in de markt gezet zoals Glowi Jobs (HR-uitzendbureau) en Glowi Facilities (onderhoudsdiensten voor bedrijven).

Glowi zet sterk in op een buy & build verhaal. In september 2023 nam Glowi CaptainWork over, een innoverende speler in employer branding, werving en selectie. Recent maakte Glowi haar intentie bekend om dienstenchequebedrijf Easy Life over te nemen, waarmee het met 15.000 medewerkers de grootste private werkgever van Vlaanderen wordt. Sinds de instap van BNP Paribas Fortis Private Equity in februari 2021, is dit al de zesde overname. “In het kader van onze actieve buy & build strategie die we volop aan het uitrollen zijn, staan er nog verschillende overnames gepland”, zegt Jo Mellemans.

Bron: Glowi

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Nellen Schoonmaakdiensten en CSU winnen Best Practice Award 2023
8 dec

Nellen Schoonmaakdiensten en CSU winnen Best Practice Award 2023

Congres Oplopende leeftijd in de Schoonmaak- en Glazenwassersbranche
8 dec

Congres Oplopende leeftijd in de Schoonmaak- en Glazenwassersbranche

Loyaliteitsbonus en weekendtoeslag naar cao-onderhandelingen
6 dec

Loyaliteitsbonus en weekendtoeslag naar cao-onderhandelingen 2024

Vacature | Regiomanager Zuid bij Fonville
5 dec

Vacature | Regiomanager Zuid bij Fonville

Schoonmakend Nederland start medewerkersonderzoek
5 dec

Schoonmakend Nederland start medewerkersonderzoek

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer nieuws

Nellen Schoonmaakdiensten en CSU winnen Best Practice Award 2023

Nellen Schoonmaakdiensten en CSU winnen Best Practice Award 2023

Congres Oplopende leeftijd in de Schoonmaak- en Glazenwassersbranche

Congres Oplopende leeftijd in de Schoonmaak- en Glazenwassersbranche

Omzet schoonmaakbranche stijgt 11,1% in derde kwartaal

Omzet zakelijke dienstverlening 8 procent hoger in derde kwartaal, schoonmaakbranche stijgt 11,1%

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Vacatures
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
  • Winkelmand
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren