Per 1 december 2017 zijn Dolmans Schoonmaak Diensten en Dolmans Specialistische Reiniging voor de komende drie jaar (met daarna nog drie optiejaren) verantwoordelijk voor het schoonmaakonderhoud, de glasbewassing en het vloeronderhoud van een deel van de welzijnsaccommodaties en multifunctionele accommodaties (MFA) van de gemeente Utrecht.
De Europese aanbesteding bestond uit vier percelen. Dolmans is voor twee percelen als winnaar geselecteerd op basis van de ‘Beste Prijs-Kwaliteitsverhouding’.
Aansluiting vinden op innovatief, duurzaam en sociaal vlak
Binnen de aanbesteding stonden de gunningscriteria kwaliteit, innovatie, duurzaamheid en social return centraal. Dolmans heeft dit in haar aanbieding aan de orde gebracht door bijvoorbeeld goed werkgeverschap, een digitaal klantenportaal / app en het creëren van arbeidsplaatsen voor participanten, zo laat Bas Kusters, Sales Manager Dolmans Schoonmaak Diensten weten. “Dolmans heeft vooral aansluiting gezocht ten aanzien van ICT en digitalisering van processen door toepassing van de LEVIY-app. Dit is waar partijen elkaar met name hebben gevonden”
Gemeente Utrecht
De gemeente Utrecht is de snelst groeiende stad van Nederland. Dat vraagt om nieuwe oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken, onder andere op het gebied van bereikbaarheid, duurzaamheid en gezondheid. Voor deze nieuwe oplossingen werkt zij samen met inwoners, ondernemers en instellingen. Daarbij gaat haar aandacht naar oplossingen in het belang van inwoners, ondernemers en bezoekers. Hierbij handelt de gemeente naar haar kernwaarden: open, wendbaar, scherp en betrouwbaar. Zo zorgt de gemeente dat alle inwoners in Utrecht prettig en gezond kunnen wonen, werken en leven.