• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina

Froggy marktleider ecologische allesreinigers

Nieuws 26 augustus 2011

Froggy marktleider ecologische allesreinigers
Froggy, van producent Werner & Mertz, is volgens een recente studie van GfK met 34% marktleider in het segment van ecologische allesreinigers voor particulier gebruik.
 
Luc Van Aerden, General Manager van Werner & Mertz Consumer in de Benelux en Frankrijk, ziet een duidelijke groeicurve in het ecosegment: “Ecologische detergenten namen in Q1 2010 met 20% toe in volume en 35% in omzet ten opzichte van Q1 2009. Het aandeel van Froggy in de markt van ecologisch handafwasmiddelen steeg in het eerste kwartaal van 2010 met maar liefst 61% in vergelijking met dezelfde periode een jaar eerder. Gaat het over ecologische allesreinigers bestrijkt Froggy een derde van de markt. Dat wijst de studie van GfK uit.”
 

De GfK Consumer Tracking weerde bewust de “greenwashing” producten uit de studie, aangezien deze producten het houden bij groene woorden die niet met duurzame daden worden ondersteund.

 

Luc Van Aerden zegt daarover: “Loze woorden op een verpakking zetten is echter vragen om moeilijkheden. Bedrijven zoals het onze, die echt voor duurzaam gaan, zijn immers niet te beroerd om hun claims te laten controleren door derden. Labels en certificaten zijn een erg goede manier om de duurzame geloofwaardigheid te onderbouwen. Een derde, onafhankelijke partij gaat dan na of een merk inderdaad zo duurzaam is als het zelf beweert. Een label geeft een objectieve garantie aan je product, en onmiddellijke herkenning, goedkeuring en visibiliteit.“
 
De producten van Froggy dragen het Ecolabel – de zogenaamde ‘bloem’, dat door de European Union Ecolabelling Board (EUEB) wordt toegekend. “Onze producten bevatten immers detergenten van plantaardige – en dus nagroeibare – oorsprong met een volledige, biologische afbreekbaarheid en zijn bovendien vrij van twijfelachtige chemicaliën. De producten worden verpakt in flessen die 100% recycleerbaar zijn en voor minstens 65% uit gerecycleerd PET-materiaa l bestaan, dat is het hoogst haalbare percentage op dit moment. Sterker: niet alleen de Froggy-producten op zich, maar ook het volledige productieproces, voldoet aan tal van strenge milieu- en duurzaamheidsregelgevingen. We zijn bijvoorbeeld als enige reinigingmiddelenproducent erkend door de Europese EMAS-richtlijnen (“Eco-Management and Audit Scheme”) ”, vult Luc Van Aerden aan. “De studie bevestigt ons in de wetenschap dat de consument vertrouwen heeft in de visie van Froggy en de daadwerkelijke duurzame kwaliteiten van onze producten.”
 
www.werner-mertz.com
 
Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Cleanfix RA 660 Navi: “Robotisering zal branche veranderen” robot
24 mrt

Robot als collega: verrijking of bedreiging?

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker
21 mrt

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Clear4Clean zet voort onder de naam Qualis Insight C4C
21 mrt

Clear4Clean zet kwaliteitmeetsysteem en keurmerk voort onder de naam Qualis-Insight C4C

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf
16 mrt

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas
16 mrt

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Uitleg voor de ZZP praktijk na de lang verwachte Deliveroo zaak

Van onze partner The Legal Company

Is de ZZP-er nou een echte Wolf in Schaapskleren of zijn er nog roodkapjes?!

Cleanfix RA 660 Navi: “Robotisering zal branche veranderen” robot

Robot als collega: verrijking of bedreiging?

DFP Schoon kiest voor minder plastic afval in de schoonmaak

Van onze partner Crohill

DFP Schoon kiest voor minder plastic afval in de schoonmaak

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren