• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon

Financiering helpt Hygeniq bij verdere expansie in Europa

Nieuws Reinigingsmiddelen 13 september 2018

Financiering helpt Hygeniq bij verdere expansie in Europa

Reinigingsmiddelenproducent Hygeniq, gespecialiseerd in ecologische reinigingsmiddelen, wil met haar professionele productassortiment verder uitbreiden in Europa. Oost NL en KIKK Capital zijn bereid om te investeren en maken de financiering voor de verdere expansie mogelijk in ruil voor een minderheidsbelang.
Hygeniq heeft zich toegelegd op de productie van ‘groene’ reinigingsmiddelen. Volgens CEO Marcel in het Veld is het noodzaak om traditionele reinigingsmiddelen te vervangen voor ‘groene’ varianten. “Wereldwijd gebruikt de business-to-businessmarkt dagelijks zo’n 25 miljoen kilo giftige en slecht afbreekbare reinigingsproducten. Jaarlijks vervuilen deze chemicaliën circa 182,5 miljard schoon drinkwater. Een deel kan hiervan kan worden gezuiverd, maar 30% komt uiteindelijk toch in het oppervlaktewater terecht.”
Onderzoekers van de Universiteit van Bergen zeggen zelfs dat het regelmatig gebruik van schoonmaakmiddelen, in de vorm van een spray, net zo schadelijk is voor je longen als het roken van een pakje sigaretten per dag. Daar schreven wij al eerder over, lees ‘Schoonmaken met sprays, net zo gevaarlijk als roken?‘
Echt groen
Volgens In het Veld behoort Hygeniq tot een select groepje producenten die door de beschikbare kennis met een slimme combinatie van bio-based grondstoffen écht duurzame reinigingsmiddelen produceren: “In zeer, zeer grote mate is er nog sprake van greenwashing. Gelukkig zijn er zeker ook andere ecologische concepten die ‘sound zijn. Dat wil zeggen dat zij ecologie en duurzaamheid, alsmede veiligheid als prioriteit stellen.” Als voorbeeld wordt aangehaald dat geen van de producten is voorzien van een gevarenclassificatie en geen vluchtig organische stoffen bevatten.
“We moeten de stroom aan niet hernieuwbare, schadelijke en giftige stoffen stoppen,” dat is de overtuiging van de producent. “Wij gaan daarom duurzaam om met energie, recyclen al ons proces- en spoelwater en gebruiken we in onze producten veilige en milieubesparende grondstoffen en verpakkingen. Bedrijven als KLM, Bosch, Hanos en Center Parcs gebruiken dagelijks onze producten en zijn daarmee pioniers op het gebied van duurzaamheid,” aldus In het Veld.
Verdere expansie 
Hygeniq wil zijn vleugels spreiden en groeien in Europa. Volgens In het Veld wordt daarom gezocht naar partners voor internationale dealerships. In Nederland zijn de reinigingsmiddelen onder de naam Ecoklin, Ecodish, Ecologiq en Mekaniq verkrijgbaar. Ook wordt nadrukkelijk de concurrentie op de consumentenmarkt gezocht, volgens In het Veld voldoen de producten aan alle eisen die de consument tegenwoordig wil. De verwachting is dat de professionele middelen volgend jaar ook voor de consument verkrijgbaar zijn.
Oost NL investeert vanuit het Innovatiefonds Overijssel in Hygenic. Pieter Rhemrev, manager business unit Capital bij Oost NL, over de investering: “Hygeniq heeft al een stevige basis gelegd met de ontwikkeling, productie en verkoop van ecologische producten vanuit hun locatie in Enschede. Deze producten zijn veilig voor de zakelijke en particuliere gebruiker en beter voor het milieu. Met de investering kan Hygeniq haar milieu-ambities verder waarmaken, extra banen realiseren en een bijdrage leveren aan de regionale economie.”
Patrick Lems, Senior Investment manager KIKK Capital: “Al vanaf het eerste gesprek waren we onder de indruk van de producten en prestaties van Hygeniq. Dit innovatieve bedrijf heeft al een aanzienlijk aantal producten verkocht en vele bekende bedrijven aan zich weten te binden. Mede door onze investering kan de internationale ambitie in de B2B-markt worden waargemaakt en kan er slim worden ingespeeld op de steeds vaker voorkomende vraag van consumenten die de ecologische en veilige producten graag thuis zouden willen gebruiken. Gezien de unieke producten en de ervarenheid en gedrevenheid van het managementteam hebben we er alle vertrouwen in dat Hygeniq zowel in de B2B alsook in de B2C markt uitgroeit tot een prachtig en waardevol bedrijf.”

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek nano
26 jan

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek naar nano op glas en gevels

Duurzaam zeepmerk Seepje haalt €4,2 miljoen aan groeikapitaal op
25 jan

Duurzaam zeepmerk Seepje haalt €4,2 miljoen aan groeikapitaal op

433 schoonmaak-werkgevers missen definitieve berekening NOW
23 jan

433 werkgevers in de schoonmaakindustrie moeten nog definitieve berekening NOW aanvragen

De zool van Adidas Gymschoenen gemaakt van kauwgom residu?
19 jan

De zool van Adidas Gymschoenen gemaakt van kauwgom residu?

Eerste sprekers Hygiëneforum 2023 bekend
19 jan

Eerste sprekers Hygiëneforum 2023 bekend

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek nano

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek naar nano op glas en gevels

Smart Cleaning wordt Crohill slimmer schoon

Van onze partner Crohill

Smart Cleaning wordt Crohill slimmer schoon

Duurzaam zeepmerk Seepje haalt €4,2 miljoen aan groeikapitaal op

Duurzaam zeepmerk Seepje haalt €4,2 miljoen aan groeikapitaal op

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren