Facilicom heeft de lat erg hoog gelegd en wil binnen twee jaar de meest klantgerichte facilitaire dienstverlener van Nederland te zijn. Om dat te bereiken stelde het bedrijf een intensief programma samen waarbij nadrukkelijk de dialoog met de klant wordt gezocht.
Facilicom heeft in twee weken tijd 1.100 klanten telefonisch benaderd en ruim 180 klanten werden in zogenaamde klantforums gevraagd wat hen nu beweegt. Paul Janssen, marketing directeur van Facilicom: ‘Wij willen weten wat er echt bij de klant leeft om er zo voor te zorgen dat alle betrokkenen binnen Facilicom en zijn divisies daarop kunnen acteren. We redden het niet langer met alleen het zorgen voor “operational excellence”, we moeten waarde toevoegen, of beter nog: waarde creëren. Dat kan alleen in samenwerking met de klant.’
Facilicom laat weten dat uit de interviews is gebleken dat meer dan zeventig procent van de klanten tevreden is. ‘Het is een positief gegeven dat we zo veel tevreden klanten hebben, maar we willen niet alleen tevreden klanten. Wij willen meer fans van ons bedrijf. En als ik de uitkomsten goed bekijk, kunnen we nog wel wat fans gebruiken’, vervolgt Paul Janssen.
Na de telefonische interviews zijn 23 klantforums ingericht waarbij ruim 180 klanten, met elkaar in gesprek zijn gegaan over de dienstverlening van Facilicom.