• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina

Facilicom versterkt dienstverlening met hostmanship

Nieuws 20 oktober 2011

Facilicom versterkt dienstverlening met hostmanship
Facilicom Services Group start als eerste facilitair dienstverlener een omvangrijk programma om de dienstverlening naar een uitzonderlijk niveau te tillen. Naast operational excellence wordt nu hostmanship een van de sleutelbegrippen in het bedrijf. Daarmee wil Facilicom niet alleen uitgroeien tot beste facilitaire leverancier van Nederland, maar ook tot beste facilitaire werkgever.
 
Facilicom onderscheidt zich al jaren met operational excellence. “Als grootste facilitaire werkgever van Nederland lopen we voorop in kwaliteit en het transparant maken van de dienstverlening”, stelt president-directeur Hans Gennissen. “Dat is belangrijk, dat zullen we ook blijven doen, maar nu is het tijd voor méér. Klanten vragen om gastheerschap en hechten veel waarde aan de beleving van de dienstverlening. We begrijpen die behoefte en zijn al jaren bezig om daarop in te spelen. Nu gaan we daar een nieuwe stap in zetten. Want ook hierin willen we ons blijven onderscheiden. We willen niet alleen de verwachtingen waarmaken, we willen het verschil maken en de verwachtingen bij opdrachtgevers, hun medewerkers en hun bezoekers voortdurend overtreffen. Dat is meer dan een kunstje, dat is een manier van werken die een vanzelfsprekendheid moet worden en in de genen van ons bedrijf hoort te zitten. Dat willen we bereiken met hostmanship.”
 
Honderden kaderleden getraind
Begin dit jaar is Facilicom gestart met een pilot waarin het management en alle medewerkers van Trigion Services en Tapwacht met ondersteuning van The Hostman Group zijn getraind in gastheerschap en beleving. Hans Gennissen: “Dat is een groot succes geworden. Daarom gaan we dat nu verder uitrollen. De pilot heeft ons geleerd dat het van groot belang is dat deze nieuwe manier van werken wordt gedragen door het management. Én dat de hele organisatie erin wordt meegenomen: pas als medewerkers zich ook zelf zo uitzonderlijk behandeld voelen, zullen ze dat naar buiten toe uitdragen. Daarom gaan we nu als eerste de honderden kaderleden trainen in hostmanship. Zij kunnen het dan in een volgende fase verder uitrollen in de divisies om de dienstverlening verder te versterken.”
 
Beste facilitaire werkgever
Met het hostmanship-programma wil Facilicom zijn positie bestendigen als beste facilitaire leverancier van Nederland. Hans Gennissen: “Maar we willen óók bij iedereen bekend staan als beste facilitaire werkgever. De vergrijzing zal waarschijnlijk leiden tot krapte op de arbeidsmarkt. Daar zouden wij als typisch mensenbedrijf veel last van kunnen krijgen. Dat willen we voorkomen. In 2010 zijn we al uitgeroepen tot beste facilitaire werkgever. Daar zijn we trots op en dat willen we bestendigen. Daarom besteden we veel aandacht aan de cultuur en de sfeer in het bedrijf en de bejegening van mensen. Ook daarin speelt hostmanship een belangrijke rol: we gebruiken het programma tevens om ervoor te zorgen dat medewerkers zich prettig bij ons voelen. Zo willen we nieuwe medewerkers aantrekken en bestaande medewerkers behouden. Facilicom heeft altijd gestreefd naar lange dienstverbanden, immers daarmee houden we kennis en ervaring vast en kunnen we opdrachtgevers continuïteit bieden. Dat beleid krijgt hiermee een belangrijke nieuwe impuls. Straks hebben mensen op de arbeidsmarkt alleen al hiermee twee goede redenen om bij Facilicom te solliciteren: ze komen dan te werken bij de beste facilitaire leverancier én beginnen een carrière bij de beste facilitaire werkgever van Nederland.”
 
www.facilicom.nl
 
 
Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Cleanfix RA 660 Navi: “Robotisering zal branche veranderen” robot
24 mrt

Robot als collega: verrijking of bedreiging?

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker
21 mrt

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Clear4Clean zet voort onder de naam Qualis Insight C4C
21 mrt

Clear4Clean zet kwaliteitmeetsysteem en keurmerk voort onder de naam Qualis-Insight C4C

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf
16 mrt

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas
16 mrt

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Cleanfix RA 660 Navi: “Robotisering zal branche veranderen” robot

Robot als collega: verrijking of bedreiging?

DFP Schoon kiest voor minder plastic afval in de schoonmaak

Van onze partner Crohill

DFP Schoon kiest voor minder plastic afval in de schoonmaak

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren