• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon

EW zet klantbeleving centraal tijdens kennis event

Nieuws 5 februari 2015

EW zet klantbeleving centraal tijdens kennis event

Voor de bijna 200 aanwezigen op het kennis event van EW Facility Services stond dinsdagmiddag 3 februari in het teken van beleving. In de Kleine Zaal van het Koninklijk Concertgebouw in Amsterdam nam EW Facility Services samen met gerenommeerde sprekers het thema klantbeleving onder de loep. Alles om ons heen heeft invloed op onze beleving, maar in hoeverre kun je beleving doelbewust beïnvloeden?

 

Bas Haagen, directeur Marketing en Sales van EW Facility Services legt uit waarom de multi service facilitair dienstverlener dit event organiseert: “Eén van onze doelen is om onze expertrol op het gebied van klantbeleving verder door te ontwikkelen en uit te dragen. Een event als deze is daar een mooi instrument voor. De hotellerie wordt vaak als voorbeeld gesteld voor de ontwikkeling van belevingsconcepten in de facilitaire markt. Omdat wij al jarenlang zowel binnen als de buiten de hotellerie actief zijn kunnen wij als geen ander de kennis en expertise vanuit de hotellerie verbinden aan de facilitaire markt. En dat maakt een event als deze wat ons betreft extra bijzonder”.

 

Aandacht is iemand écht zien

Désirée Strijk, specialist binnen multizintuiglijke klantbeleving, startte als eerste van drie sprekers. Zij gaf de bezoekers een kijkje in Facility Management 3.0. Zij voorziet de facility manager in samenspel met de marketingmanager als verantwoordelijke voor de reis die klanten binnen een organisatie afleggen. Haar advies is om tijdens deze klantreis vooral contact te maken met de emotionele hersenhelft. Waar het volgens Struijk nu vooral nog gaat over klanttevredenheid, gaan we steeds meer richting klantbeleving en daarmee klantbinding. Met het leveren van enkel een goede kwaliteit maakt je niet het verschil, voor klanten vormt dit de basis binnen hun verwachtingen. Je kunt niet zonder, maar kan beleving vooral beïnvloeden door persoonlijke aandacht voor de klant. Struijk: “En dat gaat verder dan iemand begroeten. Het gaat erom dat we iemand écht zien.”

 

Verschil in taal

Stephan van Gelder, directeur van Integron en verantwoordelijk voor het jaarlijkse grootschalig belevingsonderzoek binnen de facilitaire sector, sloot zich hierbij aan. Hij benadrukt het ‘verschil in taal’ tussen facilitair managers en eindgebruikers en wijst daarbij op het verschil tussen het meten van tevredenheid en het meten van beleving.  “Waar het bij het eerste gaat om functionaliteiten en output, is het belangrijker om te kijken naar de wijze waarop gebruikers de faciliteiten beleven”, aldus Van Gelder. Hij legde hierbij nog een link naar de lezing van Struik en beaamt dat zintuigelijke waarnemingen hierop van grote invloed zijn.

 

Gast moet zich thuis voelen

De drieluik werd afgesloten door Michael Levie, CEO van citizenM. Met hun innovatieve hotelconcept richten zij zich op de ‘reizende citizen’. Een specifieke doelgroep onder de hotelgasten, waarbij zij de ambitie hebben om gasten een plek te geven waar zij zich thuis kunnen voelen. Het gaat volgens Levie om het durven onderscheiden en je durven richten op een niche. Om vervolgens te zorgen dat je binnen deze niche belevingen biedt die wensen en verwachtingen van gasten ontmoeten en overtreffen. Het gaat niet om ‘scripted’ hospitality. Het gaat erom onderdeel te worden van de lyfestyle van de gast.

 

Muziek

Uiteraard kon muziek in het programma niet ontbreken. Simon Reinink, directeur van het Koninklijk Concertgebouw, heette de gasten welkom in ‘zijn huis’. Daarna was het podium aan Nikola Meeuwsen, een 12-jarig pianotalent en winnaar van het Koninklijk Concertgebouw Concours 2014. Hij zette een indrukwekkend muziekspel neer en ontroerde daarmee het publiek.

 

25 years of hospitality

Dit event was voor EW tevens het moment om haar jubileum in te luiden. De facilitair dienstverlener bestaat dit jaar 25 jaar en dit betekent 25 years of hospitality. Dit jubileum laat men niet ongemerkt voorbij gaan. Zowel richting haar medewerkers als naar opdrachtgevers en relaties staan er het hele jaar tal van zaken op het programma waarmee zij hen zal verrassen. Eén van de zaken is een speciale jubileumsite. Hierop worden kortingsaanbiedingen voor producten en belevingen aangeboden en gaat EW in op trends en innovaties op het gebied van hospitality en beleving. EW nodigt iedereen uit om haar jubileum mee te vieren op www.foryourhospitality.nl.

 

www.ew.nl

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Loonstijging met 10% in de schoonmaaksector nabij?
1 feb

Loonstijging met 10% in de schoonmaaksector nabij?

DKF Group faciliteert medewerkers met gratis 4-in-1 zelftestset
31 jan

DKF Group faciliteert medewerkers met gratis 4-in-1 zelftestset

UWV: Minder schoonmakers, maar niet minder werk
31 jan

UWV: Minder schoonmakers, maar niet minder werk

Schoonmakers in Leids ziekenhuis vragen aandacht voor groot verschil in loonsverhoging
30 jan

Schoonmakers in Leids ziekenhuis vragen aandacht voor groot verschil in loonsverhoging

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek nano
26 jan

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek naar nano op glas en gevels

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Meld u nu aan voor de ontbijtsessie ‘Flexibele arbeid: een zegen of een plaag?

Van onze partner The Legal Company

Meld u nu aan voor de ontbijtsessie ‘Flexibele arbeid: een zegen of een plaag?

Het bespreken van je liefdesleven met collega’s. Ongewenst? De vertrouwenspersoon is geen overbodige luxe meer.

Van onze partner The Legal Company

Het bespreken van je liefdesleven met collega’s. Ongewenst? De vertrouwenspersoon is geen overbodige luxe meer.

Loonstijging met 10% in de schoonmaaksector nabij?

Loonstijging met 10% in de schoonmaaksector nabij?

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren