Ook CWS maakt melding van de Wereld Toilet Dag die vandaag gehouden wordt. Voor de World Toilet Organization is dit een dag waarop aandacht wordt gevraagd voor die landen waar mensen in slechte sanitaire omstandigheden leven. De organisatie wil de gezondheid, waardigheid en comfort verbeteren door duurzame sanitaire voorzieningen. Als sanitair dienstverlener is het voor CWS ook vanzelfsprekend hoge prioriteiten te stellen aan de verbetering van de hygiënestandaard in het algemeen. Daarnaast zet CWS zich, samen met ontwikkelingsorganisatie Simavi, in voor betere sanitaire voorzieningen in Azië en Afrika.
Simavi werkt aan toegang tot veilig drinkwater, wc’s en betere hygiëne voor mensen in de armste gebieden van ontwikkelingslanden. Dit draagt er aan bij dat mensen minder vaak ziek worden. Ruim 780 miljoen mensen hebben geen toegang tot veilig drinkwater en ruim 2,5 miljard mensen hebben geen toilet binnen hun bereik.
Simavi brengt dit probleem de hele maand november onder de aandacht via billboards en digitale schermen op vijf vliegvelden: Eindhoven, Rotterdam/Den Haag, Maastricht/Aachen, Groningen en Lelystad. Pauline Eenhoorn, Hoofd Communicatie en Fondsenwerving van Simavi: “Simavi heeft een wedstrijd die is uitgeschreven door MMD Media gewonnen. Op vijf lokale luchthavens in Nederland kunnen wij nu onze boodschap op ludieke wijze vertellen. En dat is hard nodig, want niet veel mensen weten dat bijna veertig procent van de wereldbevolking geen WC heeft.’