• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina

CVO naar resultaatgericht contract met MasterKey

Nieuws 19 december 2017

CVO naar resultaatgericht contract met MasterKey

MasterKey heeft CVO (Vereniging voor Christelijk Voortgezet Onderwijs te Rotterdam en omgeving) begeleid met een openbare Europese aanbesteding voor de schoonmaak van 3 scholengemeenschappen op 15 locaties. Het bijzondere bij deze aanbesteding is, dat CVO van een inspanningsgericht naar een resultaatgericht contract gaat, waarin tevens social return een belangrijke rol speelt. Asito heeft de opdracht gegund gekregen en wordt de nieuwe leverancier voor de schoonmaak.
Op de foto: achterste rij; Wilma van der Stok (Melanchthon), Anna Marieke Meijers (Comenius), Theo de Vries (Farel College), Rob van den Boom (Asito) en Jan Halfman (MasterKey). voorste rij: Koen van der Drift (CVO) en Remko Stolk (Asito).
Regie op contractbeheer
Samen met CVO heeft MasterKey binnen 6 maanden deze Europese aanbesteding begeleid. MasterKey was verantwoordelijk voor het advies over de inhoud, het bestek, de schouwing, de beoordeling van de casussen en de feedback aan inschrijvers. In de voorbereidingsfase heeft MasterKey extra aandacht besteedt aan de wijze waarop na gunning ervoor gezorgd wordt dat de scholen de gewenste kwaliteit krijgen die ze beogen. Door vooraf goed aandacht te besteden aan het contractbeheer, komt CVO niet voor verrassingen te staan.
Resultaatgericht contract
Door de diversiteit van de schoolgebouwen en -locaties is de kwaliteit van schoonmaak een uitdaging. CVO heeft daarom aan MasterKey de opdracht meegegeven om de beoogde kwaliteit te borgen in de aanbesteding. Door een resultaatgericht contract te adviseren waarin tevens het werkprogramma vertaald is naar een opleverstaat met daarin de beschreven reinheidseisen, kan de beoogde schoonmaakkwaliteit worden geborgd.
Social return
De directie van CVO heeft nadrukkelijk de wens uitgesproken om social return een onderdeel te laten zijn van deze aanbesteding. Met social return wordt beoogd om meer werkgelegenheid te creëren voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. MasterKey heeft deze wens in het bestek verwerkt in de vorm van een casus.
Beheersen van het totale facilitaire proces
Bewust schoonmaken was de probleemoplossing vanuit Asito. Door resultaatgericht schoon te maken wordt meer inzicht, aandacht en verantwoordelijkheid gevraagd van de mensen die het werk uitvoeren. Hierdoor wordt het schoonmaakproces beheerst en is de kwaliteit van de schoonmaak beter. Op deze wijze geeft Asito invulling aan inzicht, overzicht en beheersing van financiën, kwaliteit en communicatie. Daarnaast wist Asito het beste invulling te geven aan SROI (social return on investment).

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Cleanfix RA 660 Navi: “Robotisering zal branche veranderen” robot
24 mrt

Robot als collega: verrijking of bedreiging?

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker
21 mrt

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Clear4Clean zet voort onder de naam Qualis Insight C4C
21 mrt

Clear4Clean zet kwaliteitmeetsysteem en keurmerk voort onder de naam Qualis-Insight C4C

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf
16 mrt

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas
16 mrt

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Cleanfix RA 660 Navi: “Robotisering zal branche veranderen” robot

Robot als collega: verrijking of bedreiging?

DFP Schoon kiest voor minder plastic afval in de schoonmaak

Van onze partner Crohill

DFP Schoon kiest voor minder plastic afval in de schoonmaak

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren