• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlLogo Clean Totaal

Het laatste nieuws voor de professionele schoonmaak

  • Nieuws
    • Artikelen
    • Cao schoonmaak
    • Opinie
    • Podcasts
  • Vacatures
  • Vakpartners
    • The Legal Company
    • Schoonmaak Vakdagen
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Ontvang de gratis nieuwsbrief
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina
  • Winkelmand

CSU Hospitality Congres over beïnvloeden gedrag

Nieuws 1 oktober 2015

Hospitality gaat om beleving, samenwerken, communicatie en maatwerk. Die boodschap bracht CSU 24 september tijdens het congres ‘CSU Hospitality Experience 2015’ in de Efteling. Het effect van het beïnvloeden van bewust en onbewust gedrag stond centraal in de bijdragen van KLM directeur Wim Kooijman, mentalist Jan Reinder en Disney-experts Roland Kleve en Hans Smith.

 

Dagvoorzitter Astrid Joosten betrok in de Efteling op een interactieve wijze de bezoekers bij het programma. Vooraanstaande sprekers inspireerden vanuit diverse invalshoeken om hospitality in organisaties nog succesvoller in te kunnen zetten. CSU directeur Hospitality, Diane van Dijk, belichtte aansprekende praktijkvoorbeelden die CSU inmiddels bij vele opdrachtgevers toepast. ’Inzet van de juiste leiding, samenwerking en de ontwikkeling van One FM zijn niet meer weg te denken in de evolutie van hospitalityconcepten.’

 

KLM weet zowel in- als extern positieve associaties en beleving te creëren. Wim Kooijman, Executive Vice President Human Resources Air France-KLM, ging in op hoe hospitality bij KLM past in klantgerichte dienstverlening, branding en hr. ’Intern draagvlak en trots zijn belangrijk omdat elk element in de dienstverlening de totale beleving bepaalt. Wees als FM dan ook niet te bescheiden.’

 

Bobbejaanland directeur Roland Kleve heeft 20 jaar ervaring bij Disney. In een workshop gaf hij samen met belevingsstrateeg Hans Smith praktijktips hoe bedrijven kunnen ‘Disneyficeren’. Fragmenten uit de film Groundhog Day deden de gasten beseffen dat het eigen gedrag in hoge mate gewenst gedrag bij anderen uitlokt. ’We staan allemaal elke dag op het toneel, ieder in onze eigen rol binnen het bedrijf, maak daar bewust gebruik van.’

 

Hoe kun je invloed uitoefenen op positief gedrag en bewustzijn van mensen en zo uw organisatie naar een hoger niveau brengen? Facilitair verbeteren is ook out of the box denken. Mentalist en tv presentator Jan Reinder liet op magische wijze zien dat onbewust gedrag een grote rol speelt in ons handelen. En dat biedt kansen, ook in Hospitality. Uit de interactieve evaluatie aan het einde bleek dat de bezoekers enthousiast waren over de inspiratie en gegeven praktijkvoorbeelden. Na de netwerkborrel kozen de thrillseekers voor de ultieme beleving door een rit in Eftelings dive coaster Baron 1898.

 

Op de foto v.l.n.r.:

Diane van Dijk, directeur Hospitality CSU, Jan Reinder, mentalist en tv-presentator, Wim Kooijman, Executive Vice President Human Resources Air France-KLM, Roland Kleve directeur Bobbejaanland, Hans Smith, belevingsstrateeg en Astrid Joosten, dagvoorzitter en tv-presentator.

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
pensioenamendement
15 mei

Aangepast pensioenamendement nog steeds problematisch

schoon
15 mei

Maak je veel werkuren? Zo hou je je kantoor efficiënt schoon

zorgen werkgevers
12 mei

Zorgen werkgevers over wetsvoorstel loontransparantie

Afname aantal zzp’ers na jarenlange stijging
9 mei

Afname aantal zzp’ers na jarenlange stijging

Vertrouwen verder omlaag: personeelstekort grootste probleem
8 mei

Vertrouwen verder omlaag: personeelstekort grootste probleem

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

pensioenamendement

Aangepast pensioenamendement nog steeds problematisch

schoon

Maak je veel werkuren? Zo hou je je kantoor efficiënt schoon

zorgen werkgevers

Zorgen werkgevers over wetsvoorstel loontransparantie

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Logo Clean Totaal

Copyright © 2025 Prosu BV

Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Cookiebeleid
  • Nieuws
    • Artikelen
    • Opinie
  • Vakpartners
    • Schoonmaak Vakdagen
    • The Legal Company
  • Vacatures
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
  • Winkelmand