• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon

CSU Hospitality Congres over beïnvloeden gedrag

Nieuws 1 oktober 2015

CSU Hospitality Congres over beïnvloeden gedrag

Hospitality gaat om beleving, samenwerken, communicatie en maatwerk. Die boodschap bracht CSU 24 september tijdens het congres ‘CSU Hospitality Experience 2015’ in de Efteling. Het effect van het beïnvloeden van bewust en onbewust gedrag stond centraal in de bijdragen van KLM directeur Wim Kooijman, mentalist Jan Reinder en Disney-experts Roland Kleve en Hans Smith.

 

Dagvoorzitter Astrid Joosten betrok in de Efteling op een interactieve wijze de bezoekers bij het programma. Vooraanstaande sprekers inspireerden vanuit diverse invalshoeken om hospitality in organisaties nog succesvoller in te kunnen zetten. CSU directeur Hospitality, Diane van Dijk, belichtte aansprekende praktijkvoorbeelden die CSU inmiddels bij vele opdrachtgevers toepast. ’Inzet van de juiste leiding, samenwerking en de ontwikkeling van One FM zijn niet meer weg te denken in de evolutie van hospitalityconcepten.’

 

KLM weet zowel in- als extern positieve associaties en beleving te creëren. Wim Kooijman, Executive Vice President Human Resources Air France-KLM, ging in op hoe hospitality bij KLM past in klantgerichte dienstverlening, branding en hr. ’Intern draagvlak en trots zijn belangrijk omdat elk element in de dienstverlening de totale beleving bepaalt. Wees als FM dan ook niet te bescheiden.’

 

Bobbejaanland directeur Roland Kleve heeft 20 jaar ervaring bij Disney. In een workshop gaf hij samen met belevingsstrateeg Hans Smith praktijktips hoe bedrijven kunnen ‘Disneyficeren’. Fragmenten uit de film Groundhog Day deden de gasten beseffen dat het eigen gedrag in hoge mate gewenst gedrag bij anderen uitlokt. ’We staan allemaal elke dag op het toneel, ieder in onze eigen rol binnen het bedrijf, maak daar bewust gebruik van.’

 

Hoe kun je invloed uitoefenen op positief gedrag en bewustzijn van mensen en zo uw organisatie naar een hoger niveau brengen? Facilitair verbeteren is ook out of the box denken. Mentalist en tv presentator Jan Reinder liet op magische wijze zien dat onbewust gedrag een grote rol speelt in ons handelen. En dat biedt kansen, ook in Hospitality. Uit de interactieve evaluatie aan het einde bleek dat de bezoekers enthousiast waren over de inspiratie en gegeven praktijkvoorbeelden. Na de netwerkborrel kozen de thrillseekers voor de ultieme beleving door een rit in Eftelings dive coaster Baron 1898.

 

Op de foto v.l.n.r.:

Diane van Dijk, directeur Hospitality CSU, Jan Reinder, mentalist en tv-presentator, Wim Kooijman, Executive Vice President Human Resources Air France-KLM, Roland Kleve directeur Bobbejaanland, Hans Smith, belevingsstrateeg en Astrid Joosten, dagvoorzitter en tv-presentator.

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Loonstijging met 10% in de schoonmaaksector nabij?
1 feb

Loonstijging met 10% in de schoonmaaksector nabij?

DKF Group faciliteert medewerkers met gratis 4-in-1 zelftestset
31 jan

DKF Group faciliteert medewerkers met gratis 4-in-1 zelftestset

UWV: Minder schoonmakers, maar niet minder werk
31 jan

UWV: Minder schoonmakers, maar niet minder werk

Schoonmakers in Leids ziekenhuis vragen aandacht voor groot verschil in loonsverhoging
30 jan

Schoonmakers in Leids ziekenhuis vragen aandacht voor groot verschil in loonsverhoging

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek nano
26 jan

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek naar nano op glas en gevels

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Meld u nu aan voor de ontbijtsessie ‘Flexibele arbeid: een zegen of een plaag?

Van onze partner The Legal Company

Meld u nu aan voor de ontbijtsessie ‘Flexibele arbeid: een zegen of een plaag?

Het bespreken van je liefdesleven met collega’s. Ongewenst? De vertrouwenspersoon is geen overbodige luxe meer.

Van onze partner The Legal Company

Het bespreken van je liefdesleven met collega’s. Ongewenst? De vertrouwenspersoon is geen overbodige luxe meer.

Loonstijging met 10% in de schoonmaaksector nabij?

Loonstijging met 10% in de schoonmaaksector nabij?

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren