• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina

CSU en Hotel Casa met digitalisatie naar top-gasttevredenheid

Nieuws 9 mei 2018

CSU en Hotel Casa met digitalisatie naar top-gasttevredenheid

CSU en Hotel Casa Amsterdam starten een innovatieve pilot. De partners testen drie digitale innovaties die het hotel werk uit handen moeten nemen, de schoonmaak efficiënter maken en de hotelervaring van de gasten optimaliseren. De toepassing van digitalisatie – voor toegang, meting van gebruiksintensiteit, gebouwbeheer en planning – biedt diverse voordelen. Door de systemen te combineren ontstaat een intelligente oplossing die de service en klantbeleving naar een hoger niveau brengen.
Samen leren
Digitalisatie maakt zaken meetbaar. In welke ruimte is iemand aanwezig? Is het er comfortabel? Is er schoonmaak nodig of niet? Met deze pilot willen CSU en Hotel Casa Amsterdam leren van alle informatie die diverse digitale systemen opleveren. Hoe hotelgasten de toepassing van deze systemen ervaren en hoe de data vervolgens effectief gebruikt kan worden voor optimalisatie van de organisatie. Robert Goudappel, directeur CSU Hotel Services: “Het continu meten en analyseren van relevante data, maakt schoonmaak steeds efficiënter. Bovendien kunnen we dankzij slimme systemen ons werk zodanig plannen dat de hotelgast er nagenoeg niets van merkt. Dit heeft een positieve invloed op de klantbeleving, een belangrijke voorwaarde in de hotelbusiness.”
Realtime inzicht
De pilot brengt informatie van de platformen 4suites, BeSense en LEVIY samen. Dit betekent een volledige digitalisatie van een groot gedeelte van de primaire processen in het hotel. Dankzij het realtime inzicht kan het hotelpersoneel de klantervaring verder verhogen. Bovendien levert de data waardevolle input voor verdere analyse en optimalisatie. Deze nieuwe kennis zet CSU in bij toekomstige projecten in het hotelwezen en daarbuiten.
Top-gasttevredenheid
“Het doel van deze pilot is het bereiken van top-gasttevredenheid”, reageert Marco Peeters, manager operations Hotel Casa. “Ik vind het mooi om te zien dat CSU openstaat voor vernieuwingen en ons als klant actief betrekt bij het verder ontwikkelen van hun én onze dienstverlening. Zo ontstaat een product waar je echt mee vooruit kunt.”
Pilot-platformen
BeSense, het slimme sensorsysteem van CSU en Heijmans, meet bezetting, benutting en comfortwaardes van (werk)omgevingen en visualiseert trends in een dashboard. CSU past daar de schoonmaakprogramma’s op aan. BeSense maakt gebouw beheer slimmer, verhoogt de schoonmaakbeleving en draagt bij aan een comfortabel en optimaal werkklimaat.
In 2017 is BeSense bekroond met de European Cleaning and Hygiene Award in de categorie ’Groundbreaking technological innovation of the year.’ www.besense.nl
Marco Peeters: “Met BeSense wil ik meer inzicht krijgen. Bij de hotelkamers hebben we dat wel, maar met name bij de openbare ruimtes, zoals toiletten, lobby, congresruimten, hebben we geen goed zicht op de gebruiksintensiteit. De test met BeSense gaat helpen om de schoonmaak van deze ruimten zo effectief mogelijk in te zetten. Door het meten, kunnen we bovendien beter de juiste schoonmaakmomenten kiezen.”
De sloten van Hotel Casa zijn voorzien van de 4Suites controller. Hierdoor zijn ze online en staan ze in directe verbinding met het 4Suites cloud platform. Deze upgrade biedt meer veiligheid, flexibiliteit en connectiviteit op het gebied van toegang. Zo kan Hotel Casa onder andere real time toegang beheren en inzien en kunnen gasten deuren openen met de 4Suites app. Het platform kan eenvoudig geïntegreerd worden met huidige systemen en applicaties en opent de deur naar verdere mobiele innovatie. Hotel Casa kiest hiermee voor de meest innovatieve oplossing op het gebied van toegang: 100% cloud based en niet afhankelijk van de (on)mogelijkheden van Bluetooth of NFC. www.4suiteshq.com
CSU werkt bij Hotel Casa met de volledig digitale housekeeping oplossing van LEVIY. Deze slimme software koppelt direct en real-time met het reserveringssysteem van Hotel Casa. Hierdoor wordt de housekeeping volledig digitaal gepland en via de mobiele app hebben de medewerkers altijd real-time hun taken beschikbaar. Alle betrokkenen volgen de voortgang op de voet en zodra een kamer wordt afgemeld is dit ook direct voor de receptie inzichtelijk. Gasten kunnen zo beter en concreter worden geïnformeerd.
Naast de housekeeping sluit tevens de Technische dienst aan op het proces doordat meldingen van de medewerkers direct kunnen worden opgepakt en afgehandeld, waar gewenst voorzien van foto’s. Denk hierbij aan defecten in de kamer (zoals een kapotte lamp) of gevonden voorwerpen. Met LEVIY werkt CSU efficiënter, maar nog belangrijker kan Hotel Casa samen met CSU de gast beter, sneller en gerichter bedienen. www.leviy.com

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker
21 mrt

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Clear4Clean zet voort onder de naam Qualis Insight C4C
21 mrt

Clear4Clean zet kwaliteitmeetsysteem en keurmerk voort onder de naam Qualis-Insight C4C

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf
16 mrt

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas
16 mrt

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas

Op de hoogte van de laatste trends met Captains of Cleaning
15 mrt

Op de hoogte van de laatste trends met Captains of Cleaning

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Clear4Clean zet voort onder de naam Qualis Insight C4C

Clear4Clean zet kwaliteitmeetsysteem en keurmerk voort onder de naam Qualis-Insight C4C

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren