• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon

Code Congres: code commercieel inzetten

Nieuws 9 juni 2015

Code Congres: code commercieel inzetten

‘Onze branche moet assertiever reageren op maatschappelijke ontwikkelingen en hierbij de Code commercieel inzetten’, aldus Ron Steenkuijl, directeur ADG Dienstengroep, commissielid Code en inleider op de themabijeenkomst van de Code Verantwoordelijk Marktgedrag Schoonmaak- en Glazenwassersbranche, 2 juni jl. in Maarssen.

 

Volgens Steenkuijl is door de Code de prijsval tot stilstand gekomen en is er een andersoortige wijze van aanbesteden tot stand gekomen. “Stakeholders kijken elkaar vaker recht in de ogen. Dit leidt tot duurzame effecten als het om verantwoordelijk marktgedrag gaat. Maatschappelijke relevantie wordt voor bedrijven steeds belangrijker en dat creëert kansen. Deze laten we als branche nog te veel liggen. Want wie van u heeft subsidie aangevraagd uit de pot met 507 miljoen euro die het ministerie van SZW ter beschikking heeft gesteld voor arbeids- en re-integratietrajecten?”

 

Steenkuijl vindt dat de schoonmaakbranche veel assertiever moet reageren als het gaat om bijvoorbeeld jeugdwerkloosheid, verdringing van schoonmaakmedewerkers en stimuleren van diversiteit in het personeelsbestand. “Dit zijn een aantal terreinen waar we als branche een rol in kunnen vervullen en dus maatschappelijk relevant zijn. Dus ga in gesprek met je klant over maatschappelijk relevante zaken en pas daar de Code in.”

 

CSG directeur Tirza Dingelstad behandelde een aantal casussen samen met de deelnemers om te komen tot tips om partnership beter vorm te kunnen geven. “Help je opdrachtgever met het scherp krijgen van zijn verwachtingen van de in te kopen dienstverlening en geef voorbeelden van het gedachtegoed van de Code. Doe een aanbieding of schrijf in conform de Code en zie erop toe dat deze ook wordt gevolgd. Als de samenwerking niet goed gaat, bespreek dan open en eerlijk wat er niet goed gaat. Zeg bij uitblijven van verbetering, het contract met de ketenpartner op. Kies voor je eigen personeel. Dat is niet alleen conform de Code het beste, maar op termijn ook commercieel verstandiger.”

 

www.codeverantwoordelijkmarktgedrag.nl/codekamer-branches/schoonmaakbranche

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Loonstijging met 10% in de schoonmaaksector nabij?
1 feb

Loonstijging met 10% in de schoonmaaksector nabij?

DKF Group faciliteert medewerkers met gratis 4-in-1 zelftestset
31 jan

DKF Group faciliteert medewerkers met gratis 4-in-1 zelftestset

UWV: Minder schoonmakers, maar niet minder werk
31 jan

UWV: Minder schoonmakers, maar niet minder werk

Schoonmakers in Leids ziekenhuis vragen aandacht voor groot verschil in loonsverhoging
30 jan

Schoonmakers in Leids ziekenhuis vragen aandacht voor groot verschil in loonsverhoging

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek nano
26 jan

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek naar nano op glas en gevels

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Meld u nu aan voor de ontbijtsessie ‘Flexibele arbeid: een zegen of een plaag?

Van onze partner The Legal Company

Meld u nu aan voor de ontbijtsessie ‘Flexibele arbeid: een zegen of een plaag?

Loonstijging met 10% in de schoonmaaksector nabij?

Loonstijging met 10% in de schoonmaaksector nabij?

DKF Group faciliteert medewerkers met gratis 4-in-1 zelftestset

DKF Group faciliteert medewerkers met gratis 4-in-1 zelftestset

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren