• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

Het laatste nieuws voor de professionele schoonmaak

  • Nieuws
    • Artikelen
    • Cao schoonmaak
    • Opinie
    • Podcasts
  • Vacatures
  • Vakpartners
    • Innovi
    • The Legal Company
    • Schoonmaak Vakdagen
  • Adverteren
  • Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Ontvang de gratis nieuwsbrief
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Contact
  • 🛒

Code Congres: code commercieel inzetten

Nieuws 9 juni 2015

‘Onze branche moet assertiever reageren op maatschappelijke ontwikkelingen en hierbij de Code commercieel inzetten’, aldus Ron Steenkuijl, directeur ADG Dienstengroep, commissielid Code en inleider op de themabijeenkomst van de Code Verantwoordelijk Marktgedrag Schoonmaak- en Glazenwassersbranche, 2 juni jl. in Maarssen.

 

Volgens Steenkuijl is door de Code de prijsval tot stilstand gekomen en is er een andersoortige wijze van aanbesteden tot stand gekomen. “Stakeholders kijken elkaar vaker recht in de ogen. Dit leidt tot duurzame effecten als het om verantwoordelijk marktgedrag gaat. Maatschappelijke relevantie wordt voor bedrijven steeds belangrijker en dat creëert kansen. Deze laten we als branche nog te veel liggen. Want wie van u heeft subsidie aangevraagd uit de pot met 507 miljoen euro die het ministerie van SZW ter beschikking heeft gesteld voor arbeids- en re-integratietrajecten?”

 

Steenkuijl vindt dat de schoonmaakbranche veel assertiever moet reageren als het gaat om bijvoorbeeld jeugdwerkloosheid, verdringing van schoonmaakmedewerkers en stimuleren van diversiteit in het personeelsbestand. “Dit zijn een aantal terreinen waar we als branche een rol in kunnen vervullen en dus maatschappelijk relevant zijn. Dus ga in gesprek met je klant over maatschappelijk relevante zaken en pas daar de Code in.”

 

CSG directeur Tirza Dingelstad behandelde een aantal casussen samen met de deelnemers om te komen tot tips om partnership beter vorm te kunnen geven. “Help je opdrachtgever met het scherp krijgen van zijn verwachtingen van de in te kopen dienstverlening en geef voorbeelden van het gedachtegoed van de Code. Doe een aanbieding of schrijf in conform de Code en zie erop toe dat deze ook wordt gevolgd. Als de samenwerking niet goed gaat, bespreek dan open en eerlijk wat er niet goed gaat. Zeg bij uitblijven van verbetering, het contract met de ketenpartner op. Kies voor je eigen personeel. Dat is niet alleen conform de Code het beste, maar op termijn ook commercieel verstandiger.”

 

www.codeverantwoordelijkmarktgedrag.nl/codekamer-branches/schoonmaakbranche

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Schoonmakers Schiphol in actie tegen voorgenomen bezuiniging
9 dec

Schoonmakers Schiphol in actie tegen voorgenomen bezuiniging

Code Verantwoordelijk Marktgedrag geeft opnieuw gele kaart aan Europese Commissie in Petten
9 dec

Code Verantwoordelijk Marktgedrag geeft opnieuw gele kaart aan Europese Commissie in Petten

8 dec

Forse daling virusverzuim levert werkgevers miljard euro aan besparing op

John van Hoof neemt afscheid van Total Care
5 dec

John van Hoof neemt afscheid van Total Care

4 dec

Schoonmaakster Melissa: “Schoonmaken brengt rust in mijn hoofd” 

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Schoonmakers Schiphol in actie tegen voorgenomen bezuiniging

Schoonmakers Schiphol in actie tegen voorgenomen bezuiniging

Code Verantwoordelijk Marktgedrag geeft opnieuw gele kaart aan Europese Commissie in Petten

Code Verantwoordelijk Marktgedrag geeft opnieuw gele kaart aan Europese Commissie in Petten

Forse daling virusverzuim levert werkgevers miljard euro aan besparing op

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Logo Clean Totaal

Copyright © 2025 Prosu BV

Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Cookiebeleid
  • Nieuws
    • Artikelen
    • Opinie
  • Vakpartners
    • Schoonmaak Vakdagen
    • The Legal Company
  • Adverteren
  • Vacatures
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
  • Winkelmand