• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon

Code Commissie reageert op zaak ISS – Belastingdienst

Nieuws 7 maart 2012

Best Practice Award 2014 voor VU

 

Inzake de kwestie ISS versus Belastingdienst liet de voorzitter van de Commissie Verantwoordelijk Marktgedrag in de Schoonmaak, Kees Blokland, Clean Totaal het volgende weten:

 
Reactie Code Commissie op vonnis van de rechter:
Blokland: “Het is een belangrijk vonnis. De uitspraak verheugt mij bijzonder. De rechter onderstreept het belang van de Code. De rechter rekent af met niet realistische inschrijvingen. EMVI in plaats van laagste prijs. Een dergelijke uitspraak is van groot belang voor opdrachtgevers en schoonmaakbedrijven. Over de normeringen van ISS in samenhang met het Cleaning Excellence concept heeft de rechter zich uitgesproken op basis van de hem beschikbare informatie. Hierover kan ik niet oordelen.”
 
Reactie Code Commissie op de reactie ISS op vonnis van de rechter:
Blokland: “De Code staat innovatie absoluut niet in de weg. Integendeel zelfs, zij juicht dit toe. Zeker als innovaties leiden tot betere kwaliteit en productiviteit in combinatie met optimalisatie van de kwaliteit van de werkomstandigheden oftewel het mens proces. Cleaning Excellence schenkt zover ik begrijp aandacht aan logistiek, opleiding, methodiek, materiaal en de mens. Ik kan nog niet beoordelen in hoeverre dit bijdraagt aan een verantwoorde ophoging van m2 prestaties in samenhang met het een niet evenredige werkbelasting/werkdruk.
Het concept is in Nederland nog in ontwikkeling. In de Scandinavische landen is het wel succesvol. Ik vermoed dan ook dat het feit dat het concept in Nederland nog niet voldoende beproefd is meegewogen heeft in het oordeel van de rechter. Met andere woorden indien het Cleaning Excellence concept straks aantoonbaar een ophoging van normeringen rechtvaardigt dan zal deze innovatie zeker niet tot op voorhand tot het uitsluiten van deelname aan tenders leiden”

 

Onderzoek Clean Totaal  

Clean Totaal is door ISS uitgenodigd om uitgebreid nader inhoudelijk kennis te nemen van het Cleaning Excellence concept. Er komen gesprekken met nationale en internationale betrokkenen (specialisten, leveranciers en afnemers) alsmede een locatiebezoek waarbij dit concept toegepast wordt. Deze afspraken worden momenteel gemaakt. Wij zullen hier vervolgens een objectief en kritisch stuk over publiceren. Het pleit voor ISS dat zij de openheid kiezen. 

De Belastingdienst wil inhoudelijk niet reageren, ze doen dit nimmer volgens hun adviseur.

 

Lees ook: Rechter stelt ISS inzake Belastingdienst in het ongelijk  

 

Volg de discussie over dit onderwerp in de Clean Totaal LinkedIngroep.

Al meer dan 50 reacties!

 

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek nano
26 jan

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek naar nano op glas en gevels

Duurzaam zeepmerk Seepje haalt €4,2 miljoen aan groeikapitaal op
25 jan

Duurzaam zeepmerk Seepje haalt €4,2 miljoen aan groeikapitaal op

433 schoonmaak-werkgevers missen definitieve berekening NOW
23 jan

433 werkgevers in de schoonmaakindustrie moeten nog definitieve berekening NOW aanvragen

De zool van Adidas Gymschoenen gemaakt van kauwgom residu?
19 jan

De zool van Adidas Gymschoenen gemaakt van kauwgom residu?

Eerste sprekers Hygiëneforum 2023 bekend
19 jan

Eerste sprekers Hygiëneforum 2023 bekend

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek nano

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek naar nano op glas en gevels

Smart Cleaning wordt Crohill slimmer schoon

Van onze partner Crohill

Smart Cleaning wordt Crohill slimmer schoon

Duurzaam zeepmerk Seepje haalt €4,2 miljoen aan groeikapitaal op

Duurzaam zeepmerk Seepje haalt €4,2 miljoen aan groeikapitaal op

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren