• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina

Clear4Clean introduceert eigen Ecolabel: GreenSweep

Microvezel Nieuws 20 juni 2019

Clear4Clean introduceert eigen Ecolabel: Greensweep

Clear4Clean introduceert GreenSweep, een nieuw Ecolabel dat zich richt op de eigen diensten (van opdrachtgevers) zodat klanten weten dat de inhoud van de diensten gebaseerd zijn op een ecologisch verantwoorde wijze. Let wel, niet gebaseerd op een erkende norm, maar op de eigen visie van Clear4Clean-directeur Edgar van Engelen.
Op de foto: Ontwikkelaar en eigenaar van Clear4Clean Edgar van Engelen
Naar eigen zeggen is het Ecolabel ontwikkeld om het duurzaamheidsDNA van Clear4Clean zichtbaar te maken. Van Engelen: “Al vanaf de eerste dag heeft de zorg voor de aarde mee gewogen in onze 0adviezen en keuze voor schoonmaakmiddelen en -technieken. Wij willen dat onze klanten weten dat de zorg voor de aarde in ons DNA zit en als een groene veeg door onze diensten gaat.”

logo ecolabel GreenSweep
Logo van GreenSweep Ecolabel.

GreenSweep eerste stap naar certificering

Van Engelen stelt dat GreenSweep een opmaat kan zijn voor organisaties die niet de financiële middelen hebben voor dure certificeringen, zeg maar de mkb-er die erkenning wenst zonder dat dit drukt op de inkomsten. “Greensweep is laagdrempelig. Ik werk met veel kleine bedrijven en ik merk bij hun dat ze graag willen maar zich niet kunnen veroorloven om zich te laten certificeren en dan kan dit Ecolabel uitkomst bieden. Zij kunnen aan hun klanten kunnen laten zien dat zij zich inzetten en dit laten controleren door een onafhankelijke organisatie. Het is een aanvulling op de kwaliteitsmetingen die Clear4Clean nu ook al loopt voor veel van deze bedrijven waarmee zij hun klanten laten zien dat de kwaliteit van de schoonmaak goed is en door een onafhankelijke organisatie wordt vastgelegd.”
Volgens de ontwikkelaar is het label niet geschikt voor de grote bedrijven: “het doel is dat naarmate een bedrijf groeit zij zich later kunnen overgaan naar een normering als ISO of OSHAS. Gecertificeerde bedrijven krijgen een rapportage, een certificaat en kunnen stickers bestellen voor bedrijfswagens. Het GreenSweep Ecolabel is drie jaar geldig en na deze termijn wordt de werkwijze, duurzaamheidsdoelstellingen en de verwezenlijking hiervan gecontroleerd en vastgelegd. Ieder jaar vindt een evaluatie plaats. Mocht een bedrijf klaar zijn voor een vervolgstap naar bijvoorbeeld ISO dan begeleiden wij hen daarin, indien gewenst.”

Eisen Ecolabel

Geen enkel Ecolabel kan zonder eisen, zo ook GreenSweep niet. Clear4Clean heeft de volgende eisen ontwikkeld:

  • De chemielijn dient te bestaan uit natuurlijk reinigers (denk aan Werner & Mertz of Hygeniq);
  • Voor de zwaardere reinigingstechnieken werken excentrische machines, stoomreinigers, (technieken waar de chemie ondergeschikt is aan de andere drie elementen van de cirkel van Sinner);
  • De medewerkers zijn opgeleid en weten hoe ze moeten schoonmaken met o.a. microvezel en geen overdosering van schoonmaakmiddel (sanitairreiniger e/o zwaardere reinigingstechnieken);
  • Er wordt absoluut niet gewerkt met bleek/chloor/spiritus en vergelijkbare middelen;
  • Schoonmaakbedrijven zorgen voor een beperking van afval van hun eigen materialen.

Clear4Clean stimuleert een groen en gezond milieu en draagt haar steentje daaraan bij. Met het GreenSweep Ecolabel wordt dat uitgedragen.

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Schoonmaker van het Jaar verkiezing 2023: “We doen het!”
28 mrt

Schoonmaker van het Jaar verkiezing 2023: “We doen het!”

Cleanfix RA 660 Navi: “Robotisering zal branche veranderen” robot
24 mrt

Robot als collega: verrijking of bedreiging?

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker
21 mrt

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Clear4Clean zet voort onder de naam Qualis Insight C4C
21 mrt

Clear4Clean zet kwaliteitmeetsysteem en keurmerk voort onder de naam Qualis-Insight C4C

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf
16 mrt

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Schoonmaker van het Jaar verkiezing 2023: “We doen het!”

Schoonmaker van het Jaar verkiezing 2023: “We doen het!”

Uitleg voor de ZZP praktijk na de lang verwachte Deliveroo zaak

Van onze partner The Legal Company

Is de ZZP-er nou een echte Wolf in Schaapskleren of zijn er nog roodkapjes?!

Cleanfix RA 660 Navi: “Robotisering zal branche veranderen” robot

Robot als collega: verrijking of bedreiging?

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren