• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlLogo Clean Totaal

Het laatste nieuws voor de professionele schoonmaak

  • Nieuws
    • Artikelen
    • Cao schoonmaak
    • Opinie
    • Podcasts
  • Vacatures
  • Vakpartners
    • The Legal Company
    • Schoonmaak Vakdagen
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Ontvang de gratis nieuwsbrief
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina
  • Winkelmand

CleanJack Checkpoints geven inzicht in schoonmaakuitvoering

Nieuws 12 januari 2018

CleanJack voegt Checkpoints toe aan haar tijd- en aanwezigheidsregistratiesysteem. Met de CleanJack Checkpoints wordt de schoonmaakfrequentie gemonitord, zo krijgt de opdrachtgever inzicht in de schoonmaakuitvoering.
Checkpoints zijn digitale chips (RFID-tags), aangebracht in een ruimte of op een machine, die het schoonmaakproces real time monitoren. Volgens CleanJack-directeur Niels van den Berg zijn de tags een betrouwbaarder alternatief voor de papieren afvinklijsten.
Gedetailleerd inzicht in taakuitvoering
Checkpoints zijn een aanvulling op het huidig registreren van aankomst- en vertrektijden van schoonmaakmedewerkers. Door deze chips in een ruimte op te hangen of op machines te bevestigen, is real time te monitoren:

  • de taakuitvoering in sub-ruimtes zoals toiletten, hotelkamers, schoollokalen, entreehal, boardroom, trappenhuizen, et cetera
  • de tijden waarop een taak is uitgevoerd en door wie
  • welke machines in gebruik zijn en door wie
  • of schoonmaakmedewerkers de juiste schoonmaakroute volgen

Zo werken de Checkpoints
Van den Berg legt uit hoe het werkt: “Met een mobiele terminal registreert de schoonmaker eerst een (groene) startchip, op de route verschillende checkpunten en aan het einde van de werkzaamheden een (rode) stopchip. Zo heeft een schoonmaakbedrijf (of opdrachtgever) een goed beeld van de momenten waarop en frequentie waarmee bepaalde belangrijke sub ruimtes zijn schoongemaakt.
CleanJack Checkpoints
Hierbij kun je denken aan toepassingen waarbij het belangrijk is om te weten wanneer een ruimte weer beschikbaar is. Denk bijvoorbeeld aan hotelkamers, vakantiehuisjes of ziekenhuizen. Voor VVE’s is het prettig om te weten wanneer portieken of trappenhuizen zijn schoongemaakt en voor drukbezochte toiletten is het registreren van de schoonmaakfrequentie vaak een wens van opdrachtgevers. De toepassingen zijn legio, de CleanJack Checkpoints zijn eenvoudig inzetbaar.”
Automatisch administratieve gegevens registreren
Checkpoints bieden volgens CleanJack de mogelijkheid om zonder extra inspanning en automatisch administratieve gegevens te registreren. “Dit scheelt veel werk voor bijvoorbeeld mobiele schoonmaakteams als glazenwassers, graffitireinigers en trappenhuisreinigers.”
In de praktijk gaat dat als volgt: “Zodra het mobiele team werkzaamheden heeft afgerond, worden deze gereed gemeld door op het checkpoint te klokken in de auto en in het opdrachtenmenu in de CleanJack applicatie de betreffende opdracht aan te vinken. Dit zijn meer praktische toepassingen voor glazenwassers en graffitireinigers”, aldus Van den Berg.
Tot slot worden fijntjes de voordelen van de CleanJack Checkpoints opgesomd:

  • “op sublocatie-niveau schoonmaakfrequentie en taakuitvoering monitoren
  • betrouwbaarder alternatief voor papieren afvinklijsten
  • automatisch uren en taken registreren en differentiëren
  • betere kwaliteit leveren
  • efficiënt administratief proces
  • bezoek- en controlemomenten van objectleiders en rayonmanagers vastleggen
  • kleine investering binnen bestaande CleanJack-module”
Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
pensioenamendement
15 mei

Aangepast pensioenamendement nog steeds problematisch

schoon
15 mei

Maak je veel werkuren? Zo hou je je kantoor efficiënt schoon

zorgen werkgevers
12 mei

Zorgen werkgevers over wetsvoorstel loontransparantie

Afname aantal zzp’ers na jarenlange stijging
9 mei

Afname aantal zzp’ers na jarenlange stijging

Vertrouwen verder omlaag: personeelstekort grootste probleem
8 mei

Vertrouwen verder omlaag: personeelstekort grootste probleem

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

pensioenamendement

Aangepast pensioenamendement nog steeds problematisch

schoon

Maak je veel werkuren? Zo hou je je kantoor efficiënt schoon

zorgen werkgevers

Zorgen werkgevers over wetsvoorstel loontransparantie

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Logo Clean Totaal

Copyright © 2025 Prosu BV

Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Cookiebeleid
  • Nieuws
    • Artikelen
    • Opinie
  • Vakpartners
    • Schoonmaak Vakdagen
    • The Legal Company
  • Vacatures
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
  • Winkelmand