• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina

CEO van ECOVER schrijft boek

Nieuws Reinigingsmiddelen 1 oktober 2009

CEO van ECOVER schrijft boek
Hoe kun je als ecologische onderneming overleven in een uiterst concurrerende markt, zonder de klassieke en harde economische wetmatigheden te volgen? Wat betekent duurzaam ondernemen in de praktijk? Hoe belangrijk is ecologie voor de consument van vandaag? Michaël Bremans, CEO van Ecover en bezieler van het ecologisch ondernemerschap, beantwoordt onder meer bovenstaande vragen in zijn boek Eco Logica (Uitgeverij Lannoo). Het boek ligt vanaf morgen in de Belgische boekhandels.

 

Ecover, producent van ecologische was- en reinigingsmiddelen, staat bekend om haar consequent duurzaam ondernemerschap. Het wil ondernemen op een verantwoorde en ecologische manier, en trekt deze strategie al ruim een kwarteeuw door in alle facetten van het bedrijfsleven. Michaël Bremans, reeds zestien jaar CEO van Ecover, heeft jarenlange ervaring in het toepassen van de principes van duurzame ontwikkeling in businessstrategieën. In oktober vorig jaar eerde TIME-Magazine hem als ‘Hero of the Environment’, samen met 29 andere eco-pioniers die de wereld verbeteren.
 
In zijn debuut Eco Logica vertelt Michaël Bremans hoe duurzaam ondernemen haalbaar wordt en beschrijft hij op een vlotte en toegankelijke manier hoe de droom van een leefbare planeet in de realiteit kan omgezet worden. “Eco Logica is een pleidooi voor consequent ecologisch handelen. De overheid, bedrijven en organisaties, de consument: iedereen moet zijn en haar verantwoordelijkheid voor het klimaat opnemen en streven naar duurzaamheid. We moeten er alles aan doen om het milieu niet te schaden en de uitstoot van CO2 verder te beperken. In Eco Logica breng ik het verhaal van Ecover, maar ook dat van andere eco-pioniers zoals Exki, The Body Shop, People Tree en Triodos Bank. Het gaat telkens over gedrevenheid en idealen, over ecologisch ondernemen en overleven in een zeer concurrentiële omgeving. Zeer inspirerende voorbeelden voor iedereen die onze aarde een warm hart toedraagt,” aldus de auteur Bremans.
 
Eco Logica is uitgegeven door Uitgeverij Lannoo. Het boek kost 19,95 euro en is ligt vanaf morgen in de boekhandel.
 

www.ecover.com

 

Lees hier een interview met Michaël Bremans

 

 

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Clean Totaal - Sneller intreden statushouders gaat vooralsnog niet bijster snel
31 mrt

Sneller intreden statushouders gaat vooralsnog niet bijster snel

Piet Adema: “Miljoenennota goed voor schoonmakers, zorgwekkend voor ondernemers” Adema: 'We moeten de branche aantrekkelijker maken voor jongeren' Schoonmakend Nederland: Goed dat ‘Breed Offensief’ behandeld gaat worden "Inbesteden schoonmaak onverstandige keuze van gemeenten" OSB: Overheid, houd u aan het contract!
31 mrt

Piet Adema maakt rentree als voorzitter Schoonmakend Nederland

EW leuke, inspirerende manier aan de slag voor goede doel
30 mrt

EW’ers gaan op leuke, inspirerende manier samen aan de slag voor het goede doel

De Kunst van Kunststof wassen
30 mrt

De Kunst van Kunststof wassen

Clean Totaal - Hoe is er eigenlijk schoongemaakt tijdens de coronapandemie
30 mrt

Hoe is er eigenlijk schoongemaakt tijdens de coronapandemie?

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Clean Totaal - Sneller intreden statushouders gaat vooralsnog niet bijster snel

Sneller intreden statushouders gaat vooralsnog niet bijster snel

Piet Adema: “Miljoenennota goed voor schoonmakers, zorgwekkend voor ondernemers” Adema: 'We moeten de branche aantrekkelijker maken voor jongeren' Schoonmakend Nederland: Goed dat ‘Breed Offensief’ behandeld gaat worden "Inbesteden schoonmaak onverstandige keuze van gemeenten" OSB: Overheid, houd u aan het contract!

Piet Adema maakt rentree als voorzitter Schoonmakend Nederland

Een liegende schoonmaker: een succesvol ontslag op staande voet

Van onze partner The Legal Company

Een liegende schoonmaker: een succesvol ontslag op staande voet

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren