• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina

Betrouwbaarheid schoonmaakbedrijf belangrijker dan kwaliteit

Nieuws 15 april 2019

Betrouwbaarheid schoonmaakbedrijf belangrijker dan kwaliteit

Facilitair managers verkiezen de betrouwbaarheid van een schoonmaakbedrijf boven de kwaliteit van de geleverde producten en diensten. Dat blijkt uit de Imago Blauwdruk Facilitaire markt van Blauw Research. Uit hetzelfde onderzoek blijkt tevens dat Asito de meest bekende en meest overwogen aanbieder in de schoonmaakbranche is.
Blauw Research deed onderzoek naar de (mentale) positie van dienstverleners in de schoonmaak, beveiliging en catering onder facilitaire managers werkzaam in bedrijven met meer dan vijftig werknemers, waar minimaal één van deze diensten wordt uitbesteed. Daaruit blijkt dat Asito, net als twee jaar geleden, de meest bekende aanbieder is binnen de schoonmaakbranche. Het schoonmaakbedrijf wordt omschreven als betrouwbaar, flexibel en heeft vakdeskundig personeel in dienst.

Kwaliteit ondergeschikt

De meest opvallende uitkomst van dit onderzoek is het belangrijkste keuzemotief. Waar dit twee jaar geleden nog de kwaliteit van de geleverde producten en diensten was, is dat nu een betrouwbare organisatie. Tijdens het vorige onderzoek, twee jaar geleden, stond een betrouwbare organisatie nog op plaats vier. Ook blijkt dat facilitair managers meer en meer waarde hechten aan de inzet van vakdeskundig personeel. Ook opvallend: maatschappelijk verantwoord ondernemen staat helemaal onderaan de lijst, met net daarboven zorgen voor een positieve sociale impact, innovatief zijn en profilering als duurzame organisatie.

Dagschoonmaak komt kwaliteit ten goede

Iets meer dan de helft van de facilitair managers vindt dat dagschoonmaak de kwaliteit van de schoonmaak ten goede komt. Ook geeft bijna de helft (46 procent) aan dat er in de toekomst (nog) meer bezuinigd kan worden op de schoonmaak doordat werknemers steeds meer thuis gaan werken.

IFM nog onbekend

Aanbieders van meerder facilitaire diensten zijn nog niet echt ingeburgerd bij de facilitair managers, zo stelt Blauw Research. Meer dan de helft van de beslissers (59 procent) kan niet zomaar een IFM-leverancier bij naam noemen. Ten opzichte van het vorige onderzoek is de bekendheid overigens wel toegenomen. Er is nog een lange weg te gaan. Binnen IFM gaat het facilitair managers voornamelijk om de toegevoegde waarde voor de medewerker, niet op de laagste prijs.

Asito meest bekende schoonmaakbedrijf

Met dertig procent spontane naamsbekendheid blijft Asito het meest bekende schoonmaakbedrijf onder de doelgroep. Dit betekent dat facilitair professionals zonder hulp de naam van Asito noemen als hen gevraagd wordt naar schoonmaakbedrijven. Dit percentage is met drie procent gestegen ten opzichte van het onderzoek van twee jaar geleden. De geholpen naamsbekendheid, het antwoord op de vraag ‘kent u Asito’, is 86 procent. Ook daar scoort Asito als beste.
Kansen liggen voor Asito in de segmentatie die de organisatie doorvoert. Facilitair managers geven aan meer maatwerk en focus te verwachten van hun aanbieder. Asito heeft afgelopen jaar haar activiteiten in de zorg al gesegmenteerd in een divisie Cure en een divisie Care. Komende tijd zullen meerdere segmenten worden gelanceerd waarmee aan de vraag van de markt wordt voldaan.

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Clean Totaal - Sneller intreden statushouders gaat vooralsnog niet bijster snel
31 mrt

Sneller intreden statushouders gaat vooralsnog niet bijster snel

Piet Adema: “Miljoenennota goed voor schoonmakers, zorgwekkend voor ondernemers” Adema: 'We moeten de branche aantrekkelijker maken voor jongeren' Schoonmakend Nederland: Goed dat ‘Breed Offensief’ behandeld gaat worden "Inbesteden schoonmaak onverstandige keuze van gemeenten" OSB: Overheid, houd u aan het contract!
31 mrt

Piet Adema maakt rentree als voorzitter Schoonmakend Nederland

EW leuke, inspirerende manier aan de slag voor goede doel
30 mrt

EW’ers gaan op leuke, inspirerende manier samen aan de slag voor het goede doel

De Kunst van Kunststof wassen
30 mrt

De Kunst van Kunststof wassen

Clean Totaal - Hoe is er eigenlijk schoongemaakt tijdens de coronapandemie
30 mrt

Hoe is er eigenlijk schoongemaakt tijdens de coronapandemie?

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Clean Totaal - Sneller intreden statushouders gaat vooralsnog niet bijster snel

Sneller intreden statushouders gaat vooralsnog niet bijster snel

Piet Adema: “Miljoenennota goed voor schoonmakers, zorgwekkend voor ondernemers” Adema: 'We moeten de branche aantrekkelijker maken voor jongeren' Schoonmakend Nederland: Goed dat ‘Breed Offensief’ behandeld gaat worden "Inbesteden schoonmaak onverstandige keuze van gemeenten" OSB: Overheid, houd u aan het contract!

Piet Adema maakt rentree als voorzitter Schoonmakend Nederland

Een liegende schoonmaker: een succesvol ontslag op staande voet

Van onze partner The Legal Company

Een liegende schoonmaker: een succesvol ontslag op staande voet

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren