• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina

Best Practice Award 2018 naar Gom en Ibis Styles Haarlem City Hotel

Nieuws 25 januari 2019

Best Practice Award 2018 naar Gom en Ibis Styles Haarlem City Hotel

De samenwerking tussen Gom en Ibis Styles Haarlem City Hotel is gekroond tot winnaar van de Best Practice Award 2018. Met de inzending ‘One Team, One Goal’ wordt afgerekend met het negatieve imago in de hotelschoonmaak. “Samen met Gom creëert het Ibis Styles Haarlem City Hotel arbeidsomstandigheden die haaks staan op de misstanden die er nog altijd zijn in de hotelsector”, was het lovende oordeel van de jury.
De uitreiking vond traditiegetrouw plaats tijdens Vakbeurs Facilitair in de Jaarbeurs Utrecht. De Best Practice Award wordt ieder jaar uitgereikt aan samenwerkingsverbanden die het gedachtegoed van de Code Verantwoordelijk Marktgedrag Schoonmaak- en Glazenwassersbranche succesvol in de praktijk brengen. Dit jaar waren vier samenwerkingsverbanden genomineerd, deze vindt u hieronder in volgorde van de uitreiking:

  1. Gom Hospitality en Ibis Styles Haarlem City: One team, one goal
  2. Fluvius, Toletto en Nederrijn Schoonmaak: Kruisbestuiving door ketenintegratie
  3. Toekomst Schoonmaakbedrijf B.V., Hutten Catering en vanderLande Industries: Samen aan de slag
  4. Universiteit van Amsterdam en Hogeschool van Amsterdam: Waardering voor de schoonmaker

Statement
Gom Hospitality heeft zich vanaf de start in de branche, drie jaar terug, neergezet als schoonmaakbedrijf dat hotelschoonmakers menselijke arbeidsomstandigheden wil bieden. Daar mankeert het nog altijd aan, ondanks veel – negatieve – aandacht in de media. Onder andere vakbond CNV heeft veel aandacht besteed aan de omstandigheden waarin hotelschoonmakers hun werk moeten verrichten. Bestuurder Jan Kampherbeek was na de uitreiking zichtbaar enthousiast over de winnende case. “Dit is een statement voor de hele hotellerie, het bewijs dat het anders kan. Daarom ben ik ook trots dat vanochtend (voor de uitreiking red.) een hotel uit de Van der Valk-keten de Code heeft ondertekend.”
Eén team
Gom vond in december 2017 in hoteldirecteur André Aaij een opdrachtgever die de aanpak van de schoonmaakorganisatie kon waarderen. Meteen bij de opstart van het Ibis Styles Haarlem City Hotel functioneren schoonmaak- en eigen medewerkers als één team.

Universiteit van Amsterdam en Hogeschool van Amsterdam: Waardering voor de schoonmaker
Hoteldirecteur André Aaij en Code-voorzitter Blokland tussen medewerkers van Gom en het hotel.

Gezamenlijke presentatie
‘One team, one goal’ was ook het thema van de gezamenlijke presentatie van het hotelteam tijdens de finalemiddag in de Jaarbeurs. Die presentatie kreeg zowel de handen van de jury als van de zaal op elkaar. Ook het aanwezige publiek mocht meestemmen over de cases van de vier finalisten. Dat de award uiteindelijk in handen van Gom Hospitality en het Ibis Styles Haarlem City terecht kwam, was voor klantmanager Maarten van Driel van het schoonmaakbedrijf een bewijs dat de mvo-koers een juiste is.
“Deze prijs betekent heel veel voor ons. De schoonmaak in de hotelbranche staat misschien niet goed bekend, maar deze prijs laat zien dat het ook anders kan. Samen vormen we één team, en dat straalt ook af op de hotelbezetting. Begin dit jaar zette André Aaij zijn handtekening onder de Code Verantwoordelijk Marktgedrag, met de visie dat aandacht voor mensen zich altijd terugbetaalt: “Het resultaat is heel veel werkplezier en ontwikkelingsmogelijkheden voor iedereen die hier werkt, en voor mij een blinkend hotel.”

Gewonnen!! De Best Practice Award 2018 is voor @HaarlemIbis en @gomschoonhouden !! #haarlem pic.twitter.com/Ncg4lhDmMW

— André Aaij (@AndreAaij) January 24, 2019

Collega’s
De jury loofde de wijze waarop beide partijen medewerkers oprecht aandacht geven, hen bij het proces betrekken en waarderen. “Verschil tussen eigen personeel en inleen is er niet: medewerkers beschouwen elkaar als collega’s. Schoonmaakmedewerkers merken dat ze van toegevoegde waarde zijn en voelen zich een belangrijk onderdeel van het team en het proces.”
Meer over de Best Practice Award 2018 leest u in de komende editie van vakblad Clean Totaal. Abonneren doet u op deze pagina.

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker
21 mrt

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Clear4Clean zet voort onder de naam Qualis Insight C4C
21 mrt

Clear4Clean zet kwaliteitmeetsysteem en keurmerk voort onder de naam Qualis-Insight C4C

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf
16 mrt

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas
16 mrt

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas

Op de hoogte van de laatste trends met Captains of Cleaning
15 mrt

Op de hoogte van de laatste trends met Captains of Cleaning

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

DFP Schoon kiest voor minder plastic afval in de schoonmaak

Van onze partner Crohill

DFP Schoon kiest voor minder plastic afval in de schoonmaak

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Clear4Clean zet voort onder de naam Qualis Insight C4C

Clear4Clean zet kwaliteitmeetsysteem en keurmerk voort onder de naam Qualis-Insight C4C

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren