• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon

Asito congres wederom druk bezocht

Nieuws 26 mei 2014

Asito congres wederom druk bezocht

Voor de vijfde achtereenvolgende keer hield de ADG dienstengroep onlangs haar jaarlijkse congres in theater Spant! in Bussum. In een afwisselend programma doorlichtten diverse sprekers uit de politiek, wetenschap en journalistiek het thema ‘Transparantie… Een nieuwe werkelijkheid’ en lieten de betekenis ervan zien voor hun vakgebied.

 

Traditiegetrouw nam Ron Steenkuijl, commercieel directeur Asito, als eerste het woord. In een persoonlijk getint relaas verwoordde hij transparantie als de nieuwe moraal van deze met social media doordrenkte tijd. Met enige zorg voor de toekomst zag hij mensen verworden tot verhandelbare data: “Ben je nog wel jezelf?”

 

Mark Dijksman, strategisch adviseur van ADG, haakte met zijn voordracht over BigData in op die transparantie op internet. Hij liet zien hoe de vrijwel talloze gegevens die het internet dagelijks genereert, zowel tot minder als tot meer werk kan leiden. Begrip van deze data kan zelfs criminaliteit doen afnemen, zoals een proef bij de politie van Los Angeles aantoonde.

 

Het waren echter vooral de politici die, aan de vooravond van de Europese verkiezingen, aan transparantie een heel andere invulling gaven. Meer helderheid over Europa bepleitten oudgediende europarlementariër Wim van de Camp (CDA) en nieuwkomers Paul Sneijder (PvdA) en Mark Dijk (VVD). Een noodzakelijk pleidooi gezien de verwachte lage opkomst van de kiezer, ook al gaf een snelle enquête in de zaal een heel ander beeld.

 

Zeer helder was het relaas van Paul Jansen, politiek commentator van dagblad De Telegraaf, waaruit bleek dat het met de doorzichtigheid van de politiek juist slecht gesteld is. De Tweede Kamer is niet in staat het kabinet naar behoren te controleren en de macht van de pers is tanende. Kwalijke ontwikkeling is de toename van lobbyisten, zodat steeds meer gekleurde informatie naar buiten komt.

 

Hoogleraar corporate governance Jaap van Manen bekritiseerde met zijn begrip ‘kunstmatige complexiteit’ de gang van zaken in de financiële wereld. Hij lichtte toe hoe verzekeraars en andere financiële instellingen weliswaar transparant werken, maar dat laten ontaarden in nodeloze ingewikkeldheid: “Transparantie is hier een schijnvertoning.”

 

Middelpunt van het gevarieerde en informatieve congres vormde Jeroen Pauw. De bekende talkshowhost en journalist leidde de gesprekken op adequate maar ook prikkelende manier, tot vermaak van de vrijwel volledig gevulde zaal.

 

www.asito.nl

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
DKF Group faciliteert medewerkers met gratis 4-in-1 zelftestset
31 jan

DKF Group faciliteert medewerkers met gratis 4-in-1 zelftestset

UWV: Minder schoonmakers, maar niet minder werk
31 jan

UWV: Minder schoonmakers, maar niet minder werk

Schoonmakers in Leids ziekenhuis vragen aandacht voor groot verschil in loonsverhoging
30 jan

Schoonmakers in Leids ziekenhuis vragen aandacht voor groot verschil in loonsverhoging

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek nano
26 jan

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek naar nano op glas en gevels

Duurzaam zeepmerk Seepje haalt €4,2 miljoen aan groeikapitaal op
25 jan

Duurzaam zeepmerk Seepje haalt €4,2 miljoen aan groeikapitaal op

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

DKF Group faciliteert medewerkers met gratis 4-in-1 zelftestset

DKF Group faciliteert medewerkers met gratis 4-in-1 zelftestset

UWV: Minder schoonmakers, maar niet minder werk

UWV: Minder schoonmakers, maar niet minder werk

Schoonmakers in Leids ziekenhuis vragen aandacht voor groot verschil in loonsverhoging

Schoonmakers in Leids ziekenhuis vragen aandacht voor groot verschil in loonsverhoging

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren