• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon

Alpheios: Crisis breekt vertrouwen schoonmaakmarkt

Nieuws 13 december 2012

Alpheios: Crisis breekt vertrouwen schoonmaakmarkt
0% groei in uren en omzet, een ongewisse toekomst en nog flexibelere contracten met snellere ontslagen tot gevolg. Dat zijn conclusies uit het onderzoek ‘Schoonmaak anno 2013’ van Alpheios onder haar klanten. De onderzoeksresultaten van Alpheios eind 2011 gaven deze voorspelling voor 2012 aan. Deze tendens wordt voor 2013 voortgezet.
 
De mens is het slachtoffer van de onder druk staande schoonmaakmarkt. 91% van de respondenten geeft aan vermoedelijk of zeker niet in mensen te investeren en 75% moet meer schoonhouden in minder tijd. En daar lijdt de kwaliteit onder. Men is namelijk minder te spreken over zowel de belevings- als technische kwaliteit. 31% van de klanten geeft dit jaar een 6 of lager voor de technische kwaliteit, een verdere daling van 11% ten opzichten van vorig jaar.
 
Net als afgelopen jaar, zijn respondenten ook nu weer te spreken over de inzet van hun schoonmaakorganisatie. Maar liefst 59% (ten opzichte van 56% vorig jaar) geeft een 8 of hoger voor de inzet van hun mensen. Als hoofdreden wordt aangegeven dat dit komt doordat medewerkers zich onderdeel voelen van en verbonden met de organisatie waar ze voor werken.
 
‘Hoge prestatienormen, minder tijd, minder budget, verouderde materialen, geen training of opleiding… Uiteindelijk zal ook dit zijn weerslag op de inzet van de medewerkers hebben’, aldus Henk Toering (directeur Alpheios B.V.). Alpheios herkent de onderzoeksresultaten. De verkoop van producten en diensten daalt, terwijl de vraag naar adviestrajecten rondom performanceverbetering al jaren stijgt. ‘Wij optimaliseren de facilitaire organisatie van en met onze klanten’, vervolgt Toering. ‘Dit doen we door mensen en methoden optimaal op elkaar af te stemmen om zo efficiencyvoordelen te behalen. Hierdoor komt je tegemoet aan de budget- en urenbeperking enerzijds, maar anderzijds is er ook ruimte om mensen op te leiden en te voorzien van de kwalitatieve methoden die ze nodig hebben om aan de schoonmaakwensen te voldoen.’
 
Het onderzoek is door Alpheios gehouden onder haar klanten met een eigen schoonmaakdienst, eventueel in combinatie met een schoonmaakbedrijf. Respondenten komen uit diverse sectoren, maar met name uit de zorg en overheid.
 
www.alpheios.nl
Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
DKF Group faciliteert medewerkers met gratis 4-in-1 zelftestset
31 jan

DKF Group faciliteert medewerkers met gratis 4-in-1 zelftestset

UWV: Minder schoonmakers, maar niet minder werk
31 jan

UWV: Minder schoonmakers, maar niet minder werk

Schoonmakers in Leids ziekenhuis vragen aandacht voor groot verschil in loonsverhoging
30 jan

Schoonmakers in Leids ziekenhuis vragen aandacht voor groot verschil in loonsverhoging

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek nano
26 jan

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek naar nano op glas en gevels

Duurzaam zeepmerk Seepje haalt €4,2 miljoen aan groeikapitaal op
25 jan

Duurzaam zeepmerk Seepje haalt €4,2 miljoen aan groeikapitaal op

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

DKF Group faciliteert medewerkers met gratis 4-in-1 zelftestset

DKF Group faciliteert medewerkers met gratis 4-in-1 zelftestset

UWV: Minder schoonmakers, maar niet minder werk

UWV: Minder schoonmakers, maar niet minder werk

Schoonmakers in Leids ziekenhuis vragen aandacht voor groot verschil in loonsverhoging

Schoonmakers in Leids ziekenhuis vragen aandacht voor groot verschil in loonsverhoging

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren