• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina

Ahold Delhaize zet met Gom eerste stap naar IFM

Nieuws 2 mei 2019

Ahold Delhaize zet met Gom eerste stap naar IFM

Gom is de aangewezen schoonmaakpartner voor de distributiecentra en het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Nederland. Het contract omvat de distributiecentra in Zaandam, Delfgauw, Zwolle, Geldermalsen en Tilburg die de 900 winkels van Albert Heijn bevoorraden, kantoren, Home Shops Centers en distributiecentra voor Etos en Gall & Gall. In totaal gaat het om een vloeroppervlakte van 950.000 vierkante meter. Met de keus voor Gom wil Ahold Delhaize toe naar een meer geïntegreerd facilitair beleid.
Op de foto: Annemieke Hoogeland – Consultant Demand Facility Services Ahold Delhaize, Bas Niemeijer – commercieel directeur Gom, Albert van der Meulen – algemeen directeur Gom, Hans Rietveld – Director Facility & Health Management Ahold Delhaize en Mart de Lange – European Sourcing Manager Business Service Ahold Delhaize.

Gunning zonder aanbesteding

Opvallend is dat aan de keuze voor Gom per 1 januari 2019 geen aanbesteding is voorafgegaan. De stap is mede ingegeven door de wens van het concern om de facilitaire dienstverlening integraler aan te pakken. Namens Facilicom Group is Trigion al actief in de huidige distributiecentra voor supermarkten in Home Shops Center en in het hoofdkantoor. En cateraar Albron heeft al langere tijd een samenwerkingsverband met Facilicom Group. “De bedrijven kenden dus al een grote verbondenheid met elkaar. Die samenwerking gaf vertrouwen. Dan is het een logische keuze om Gom er ook bij te betrekken”, zegt Annemieke Hoogeland, als Consultant Demand Facility Services namens Ahold Delhaize betrokken bij de contractvorming.

Taken integreren 

Op korte termijn ligt er de doelstelling om vooral kwalitatief een slag te maken in de schoonmaak. Bovendien moet het partnership ook de efficiency op facilitair gebied verhogen, door meer synergie in de dienstverlening aan te brengen. Bas Niemeijer, commercieel directeur van Gom: “Ahold Delhaize is op zoek naar een partner die wil innoveren, die hen wil uitdagen. Daarbij is de wens geuit om tot een meer integrale portefeuille te komen. Kunnen we als drie faciliterende bedrijven taken integreren? Kunnen we slimmer werken met elkaar? Bijvoorbeeld door iemand die een schoonmaakronde maakt meteen de materialen in vergaderzalen te laten klaarzetten? Daardoor verhoog je de tevredenheid bij de pandbewoners en kun je geld besparen. Geld waarmee we andere taken kunnen uitvoeren die weer een positief effect hebben op de beleving van de medewerkers bij Ahold Delhaize.”

Introductie van innovaties

Die meer integrale aanpak zal niet eerder dan in de tweede helft van dit jaar gestalte krijgen verwacht Niemeijer. “Het accent ligt nu nog op de operatie.” Ook is er dan ruimte voor de introductie van andere innovaties. Zo wil Ahold Delhaize toe naar gescheiden afvalinzameling en -beheer. Ook wil de opdrachtgever aan de slag met ec-H2O, de Tennant-techniek waarbij water en zout via elektrische weg worden omgezet in duurzame schoonmaakmiddelen.

‘Managers voelden zich ontzorgd’

In de locaties wordt 24 uur per dag gewerkt, zeven dagen per week. Met de overname van de werkzaamheden is het bestaande schoonmaakteam in dienst getreden bij Gom. Voor de overgang van de werkzaamheden is Michel Kooijman vanuit Gom Offices een half jaar vrijgesteld als transitiemanager. Ook Gom Offices-klantmanager Peter Roeleveld is al vanaf november 2018 werkzaam voor Ahold Delhaize. Annemieke Hoogland: “Dat heeft Gom goed ingeschat. De overgang is goed verlopen binnen een tijdsbestek van drie maanden. Natuurlijk zijn er altijd enkele aandachtspunten en daar wordt aan gewerkt. Ik zie dat Gom zijn rol pakt, betrokken is bij de locaties en ons ontzorgt.”

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Schoonmaker van het Jaar verkiezing 2023: “We doen het!”
28 mrt

Schoonmaker van het Jaar verkiezing 2023: “We doen het!”

Cleanfix RA 660 Navi: “Robotisering zal branche veranderen” robot
24 mrt

Robot als collega: verrijking of bedreiging?

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker
21 mrt

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Clear4Clean zet voort onder de naam Qualis Insight C4C
21 mrt

Clear4Clean zet kwaliteitmeetsysteem en keurmerk voort onder de naam Qualis-Insight C4C

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf
16 mrt

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Schoonmaker van het Jaar verkiezing 2023: “We doen het!”

Schoonmaker van het Jaar verkiezing 2023: “We doen het!”

Uitleg voor de ZZP praktijk na de lang verwachte Deliveroo zaak

Van onze partner The Legal Company

Is de ZZP-er nou een echte Wolf in Schaapskleren of zijn er nog roodkapjes?!

Cleanfix RA 660 Navi: “Robotisering zal branche veranderen” robot

Robot als collega: verrijking of bedreiging?

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren