• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina

12 nieuwe Code ondertekenaars

Nieuws 12 juni 2013

Best Practice Award 2014 voor VU
Op dinsdag 4 juni ondertekenden 12 organisaties de Code Verantwoordelijk Marktgedrag schoonmaak- en glazenwasserbranche op een regionale ondertekeningbijeenkomst in Apenheul.
 
De ondertekenaars zijn: Bezemer & Kuiper Advies en Training, Branderhorst Cleaning & Service bv, Clean Trend vof, Clear4Clean, Marcella De Schoonmaakspecialist BV, Multi-Clean B.V., Orion schoonmaakbedrijf, Pro Facility BV, Qbuzz B.V., Schoonmaakbedrijf van Adrichem B.V., Schoonmaakbedrijf Waalre en Stichting Thuisvester.
 
Onder leiding van Kees Blokland, voorzitter van de commissie Code, ontstond een boeiend gesprek onder de ondertekenaars over diverse vraagstukken met betrekking tot de Code. “De Code creëert bewustwording van taken, rollen en wijze van omgaan met elkaar”, was een belangrijke conclusie uit deze regionale ondertekeningronde.
Tijdens de bijeenkomst zaten schoonmaakbedrijven, opdrachtgevers en makelaars/intermediairs aan tafel. Vanuit diverse invalshoeken werd gesproken over het belang om open, eerlijk en met respect in gesprek te blijven.
Zo laat mevrouw Kuiper (Bezemer & Kuiper Advies en Training) weten dat de Code haar aan het denken heeft gezet over de relatie die zij heeft met haar ‘eigen’ schoonmaker. Kuiper: “De Code creëert een moment van bewustwording van eigen opdrachtgeverschap. Maak eens een ander praatje met de schoonmaker dan alleen over het weer. Vraag ook naar ervaringen met het werk. Bespreek hoe je de kwaliteit van het schoonmaakwerk samen kunt verbeteren.”
 
Sociaal gezicht
Uit het gesprek bleek dat de ondertekenaars zich in het sociale, open en communicatieve karakter van de Code herkennen. De heer Branderhorst van het gelijknamige Branderhorst Cleaning & Service B.V. gaf aan dat het belangrijk is dat je als organisatie een sociaal gezicht laat zien. Juist naar medewerkers toe. “En hierbij is de Code een mooi instrument”, aldus Branderhorst.
De heer Van Holten van Qbuzz B.V. benadrukte dat je in het gesprek met schoonmaak-bedrijven niet alles hoeft dicht te timmeren. Van Holten: “Zorg dat je als opdrachtgever kaders hebt die kunnen worden ingevuld, maar geef schoonmaakbedrijven de vrijheid om hun zaken te regelen. Ons beleid sluit op dit punt naadloos aan bij het gedachtegoed van de Code. “
De heer Jordaan van schoonmaakbedrijf Waalre gaf aan dat korte communicatielijnen, zoals ook in de Code omschreven, belangrijk zijn. “Als er klachten zijn, word ik gebeld. Dit vertrouwen in elkaar is cruciaal voor een goede samenwerking. “
 
Kleinere bedrijven
Naast herkenning met de gedragsregels uit de Code, kwamen ook de uitdagingen aan bod. Blokland: “Makelaars ervaren bijvoorbeeld dat kleinere schoonmaakbedrijven kwalitatief goed schoonmaakwerk leveren, maar vaak niet door een aanbestedingstraject komen. Door de Code te ondertekenen, kunnen juist ook kleinere schoonmaakbedrijven zich in de markt onderscheiden.”
Inmiddels hebben meer dan 720 bedrijven de Code ondertekend.
 

www.codeverantwoordelijkmarktgedrag.nl

                                              
 
Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Clean Totaal - CSU levert schoonmaak- en hoteldiensten oudste ziekenhuis Nederland
1 jun

CSU levert voor het eerst schoonmaak- en hoteldiensten in oudste ziekenhuis Nederland

Clean Totaal - Vebego blikt terug op een goed 2022
1 jun

Vebego blikt terug op een goed 2022

1 jun

Marcel Rotteveel nieuwe CFO Facilicom Group

30 mei

SIEV op Vakbeurs Facilitair: "We zijn een luisterend oor"

30 mei

SIEV over loonsverhoging: "Onvermijdelijk. Impact op kleinere bedrijven"

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Clean Totaal - CSU levert schoonmaak- en hoteldiensten oudste ziekenhuis Nederland

CSU levert voor het eerst schoonmaak- en hoteldiensten in oudste ziekenhuis Nederland

Clean Totaal - Vebego blikt terug op een goed 2022

Vebego blikt terug op een goed 2022

Marcel Rotteveel nieuwe CFO Facilicom Group

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren