• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina

100% recyclebare verpakkingen van Werner & Mertz in 2025

Nieuws Werner & Mertz 11 oktober 2017

recyclebare verpakkingen Werner & Mertz

Werner & Mertz belooft samen met 5 andere grote bedrijven, MARS, M&S, PepsiCo, The Coca-Cola Company en Unilever, om in 2025 alleen nog 100% herbruikbare, recyclebare en composteerbare verpakkingen te gebruiken. Dat is volgens Werner & Mertz nodig, want in 2050 zou er meer plastic dan vis in de oceaan zijn.
Tijdens het Wereld Economisch Forum in januari in Davos (Zwitserland) ondertekenden 40 producenten van over de hele wereld, waaronder Werner & Mertz, een charter waarbij ze verklaarden minder plastic te gaan produceren. Reinhard Schneider, CEO van Werner & Mertz, vertegenwoordigde het bedrijf in Davos en reageerde toen opgetogen: “We zijn blij dat de internationale belangen de positieve kant opgaan. We ondertekenen niet zomaar iets, maar we ondernemen ook werkelijk actie.”
Recyclaat Initiatief
Via het Recyclaat Initiatief, dat op het Forum van vorig jaar werd voorgesteld, geeft Werner & Mertz al langer aandacht aan het probleem van overtollig plastic. Het bedrijf roept met het Initiatief tot een volledige kunststofrecyclage via de inzameling van de huishoudelijke PMD-afvalzakken. De good practices van het Initiatief werden deels mee opgenomen in het New Plastics Economy rapport van de Ellen MacArthur Foundation dat zich inzet voor een herstellende en regeneratieve economie.
vakpartner Werner & Mertz
Het rapport stelde een actieplan voor dat het aantal plastic deeltjes in de oceanen moet verminderen. Momenteel kan zo’n 20% van al het plastic hergebruikt worden en 50% kan op een rendabele manier gerecycleerd worden. De overige 30% moet helemaal vernieuwd worden om het materiaal recyclebaar te maken. In het rapport kwam Werner & Mertz als pionier naar voren door hun verpakkingen uit HDPE-materiaal niet te kleuren, zodat er steeds weer opnieuw flessen van gemaakt kunnen worden.
SANET platinum concept 1.0
Op ISSA Interclean Amsterdam in mei vorig jaar kondigde de producent het SANET platinum concept 1.0 aan: een revolutionair product-packaging-design waarmee Werner & Mertz haar visie op haar toekomstige verpakking wilde aantonen, 100% ontworpen voor de circulaire economie. De best-in-class prototypefles werd gemaakt van 100% gerecycled en recyclebaar materiaal en levert het bewijs van de ambitie van de groep om een perfecte recyclebaarheid te realiseren. Via verschillende awards, zoals vorig jaar nog de Federale Ecodesign Award in Duitsland, demonstreert het bedrijf dat dit streefdoel haalbaar is.
Vandaag roept de Ellen MacArthur Foundation de hele sector op om zowel het voorbeeld van Werner & Mertz als de vijf andere multinationals – MARS, M&S, PepsiCo, The Coca-Cola Company en Unilever – te volgen: https://newplasticseconomy.org/news/six-companies-announce-major-step-towards-circular-economy .
Doogroeien naar 100% gerecycled plastic
De Werner & Mertz Groep gebruikt immers nu al verpakkingen die 100% recyclebaar is. Werner & Mertz zet zich in om eveneens 100% gerecycled plastic te gebruiken in minstens 70 miljoen flessen per jaar vanaf 2017, wat overeenkomt met 65% van zijn jaarlijkse productievolume aan flessen. Werner & Mertz wil dit tot 100% optrekken tegen 2025 voor alle verpakkingen van zijn consumentengamma.
vakpartner Werner & Mertz

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Schoonmaker van het Jaar verkiezing 2023: “We doen het!”
28 mrt

Schoonmaker van het Jaar verkiezing 2023: “We doen het!”

Cleanfix RA 660 Navi: “Robotisering zal branche veranderen” robot
24 mrt

Robot als collega: verrijking of bedreiging?

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker
21 mrt

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Clear4Clean zet voort onder de naam Qualis Insight C4C
21 mrt

Clear4Clean zet kwaliteitmeetsysteem en keurmerk voort onder de naam Qualis-Insight C4C

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf
16 mrt

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Schoonmaker van het Jaar verkiezing 2023: “We doen het!”

Schoonmaker van het Jaar verkiezing 2023: “We doen het!”

Uitleg voor de ZZP praktijk na de lang verwachte Deliveroo zaak

Van onze partner The Legal Company

Is de ZZP-er nou een echte Wolf in Schaapskleren of zijn er nog roodkapjes?!

Cleanfix RA 660 Navi: “Robotisering zal branche veranderen” robot

Robot als collega: verrijking of bedreiging?

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren