• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon

Glazenwassers en schoonmakers in actie voor Het Vergeten Kind

Glasbewassing Interviews Nieuws 21 december 2022

Glazenwassers en schoonmakers in actie voor Het Vergeten Kind

Glazenwassers United spant zich deze dagen in om een bedrag van vijftienduizend euro bij elkaar te krijgen voor Stichting Het Vergeten Kind. Dit is het goede doel dan aan Serious Request is gekoppeld, waarbij drie dj’s van 3FM in het Glazen Huis in Amersfoort zitten. Danny Daniëls, eigenaar van D&D Cleaning Service uit Weert, is initiatiefnemer van de actie en probeert hiermee niet alleen glazenwassers, maar de hele schoonmaaksector in beweging te krijgen en in een positief daglicht te zetten. “Alone we are nothing, together we are crushing.”

Serious Request voor Stichting Het Vergeten Kind

Tot dusver ging het enigszins moeizaam om de actie op gang te krijgen, maar Danny Daniëls is vastberaden om een mooi bedrag binnen te halen. CleanTotaal sprak hem en wij hopen samen met hem een mooi bedrag binnen te halen.

Doneren kan op: https://www.npo3fm.nl/kominactie/acties/glazenwassers-en-schoonmakers-in-actie-voor-het-vergeten-kind

Danny. Waarom spreekt dit doel, Het Vergeten Kind, je zo aan? 
“Stichting Het Vergeten Kind raakt mij enorm, aangezien ik zelf geen gemakkelijke jeugd had. Psychisch geweld en vernedering voerde de boventoon. Verder wens ik er niet op in te gaan. Kinderen worden puur geboren, om daarna gevormd te worden. Deze periode is van cruciaal belang voor de rest van hun leven. Hoe mooi is het dan om aan kinderen, die in ons eigen land leven te kunnen helpen.”

Glazenwassers zetten zich in

Hoe ben je op het idee gekomen om de glazenwassers/schoonmakers aan te spreken?
“Wij als glazenwassers staan helaas niet altijd positief in het nieuws. Terwijl de meeste zeer ambitieuze hardwerkende mensen zijn en enorm trots op ons vak. Het is ook ondergewaardeerd en soms onderbetaald werk. Het lijkt mij mooi om vanuit de glazenwasser- en schoonmaaksector een goede zet te doen naar deze actie, en zo een steentje bij te dragen. Ik geloof echt dat we als Schoonmakend Nederland een verschil kunnen maken.”

Het bedrag van 15.000 euro is behoorlijk ambitieus. Hoe ben je bij dit bedrag gekomen?
“De groep bestaat uit 3200 man cq bedrijven. Uitgaande van een bijdrage van vijf euro per lid, kom je op 16.000 euro uit. Eigenlijk hoop ik op veel meer. We zien donaties tussen de vijf en honderd binnen komen dus het zou haalbaar moeten zijn.”

Duurzame werkrelaties opbouwen

Wat ben je van plan de komende tijd?
“
Ik hoop meerdere duurzame werkrelaties op te bouwen en het samen werken te stimuleren onder de glazenwassers. Daarnaast zou ik het mooi vinden als ik een steentje kan bijdragen aan het respect onder elkaar. Mijn motto is: Alone we are nothing, together we are crushing.”

Wie is Danny Daniëls van Glazenwassers United?

Nog even kort: Wat is Glazenwassers United?
“In 2016 ben ik op het idee gekomen om een non profit pagina te maken voor en door Glazenwassers op Facebook. Dit met het idee om van elkaar te leren, te delen en te vermenigvuldigen. Op dit moment staat de teller op 3266 leden waarvan personen, bedrijven en andere pagina’s.” 

Kijk op https://www.facebook.com/groups/1499594896965050

En nog even over jezelf. Wie ben jij en wat is DD Cleaning Service?
“Mijn naam is Danny Daniëls. Ik ben 46 jaar oud, vader van twee kinderen, 21 jaar getrouwd en eigenaar van D&D Cleaning Service. Dit een klein maar krachtig Schoonmaakbedrijf. Daarnaast ben ik eind vorig jaar partner geworden van SoftWash Systems, onder de naam SoftWash Limburg. Ik zit vanaf 1994 in het vak en leer iedere dag bij. Door mijn minder goede start ben ik extra getriggerd om altijd meer uit mezelf te halen en vaker uit mijn comfortzone te stappen.”

Tekst: Martin de Vries

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Loonstijging met 10% in de schoonmaaksector nabij?
1 feb

Loonstijging met 10% in de schoonmaaksector nabij?

DKF Group faciliteert medewerkers met gratis 4-in-1 zelftestset
31 jan

DKF Group faciliteert medewerkers met gratis 4-in-1 zelftestset

UWV: Minder schoonmakers, maar niet minder werk
31 jan

UWV: Minder schoonmakers, maar niet minder werk

Schoonmakers in Leids ziekenhuis vragen aandacht voor groot verschil in loonsverhoging
30 jan

Schoonmakers in Leids ziekenhuis vragen aandacht voor groot verschil in loonsverhoging

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek nano
26 jan

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek naar nano op glas en gevels

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer glasbewassing

Neksteun en exoskelet in succesvolle pilot Asito getest

Neksteun en exoskelet in succesvolle pilot Asito getest

CCPI innoveert door met PreCare EasyProtect (ELS)

CCPI innoveert door met PreCare EasyProtect (ELS)

Een nieuwe auto was je toch ook niet pas na tien jaar?

Een nieuwe auto was je toch ook niet pas na tien jaar?

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren