• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon

Rutgrink: (De) Dag (van de) Schoonmaker

De Dag van de Schoonmaker Nieuws 15 juni 2021

Maurice Rutgrink Dag van de Schoonmaker

SieV-voorzitter Maurice Rutgrink schrijft op de Dag van de Schoonmaker van zich af. Een oproep aan de radio om ‘onze dag’ ook met trots door de speakers te laten knallen.

We hebben het al eens vaker gezegd, feitelijk zijn alle dagen De Dag van de Schoonmaker. Natuurlijk zal elk schoonmaakbedrijf dat beamen en ga ik er ook vanuit, dat ze zich ook zo opstellen voor en naar hun medewerkers. Kijken we buiten onze schoonmaakbranche, dan mogen daar zeker nog wat stappen worden gemaakt, want ik hoor te weinig diskjockeys op radiostations over DDVDS. Dat kan natuurlijk ook aan onze branche liggen, maar bij deze een oproep aan de radio om ‘onze dag’ ook met trots door de boxen te laten knallen.

Wat ik nu in onze vakmedia wel zie, is dat bedrijven nu over elkaar heen buitelen om aan te geven hoe goed zij het met hun medewerkers voor hebben. De een na de ander wordt in het zonnetje gezet. Ik vind dat goede initiatieven en juich dat toe, maar ik heb niet voor niets de titel met haakjes geschreven. Belangrijk is namelijk ook dat iedereen met en voor wie we werken dat ook vindt. Ofwel hoe fijn zou het zijn als iedereen tegen elkaar “dag” zegt en dus ook tegen onze medewerkers als ze ergens aan het werk zijn? Dan hebben we met recht een echte DAG van de schoonmaker.
U kent me als ik niet ook een kritische noot bij u neerleg. Dus…Ik wens ieder bedrijf gemotiveerde en enthousiaste medewerkers. De realiteit laat ook zien dat in de krimpende arbeidsmarkt het opletten is of je wel over voldoende, opgeleid, gemotiveerd en loyaal personeel beschikt. Als zij dan ook het Nederlands goed machtig zijn, is dat de kers op de taart. Laten we zuinig zijn op deze goed opgeleide Nederlandssprekende mensen, want de arbeidsmarkt gaat veranderen. Ja, de schoonmaakbranche leidt mensen goed op, biedt ze perspectief waardoor zij dus ook kunnen doorstromen.

Waar andere branches wat achterblijven met opleiden en dergelijke, plukken zij nu dus de vruchten van ons beleid. Dank je wel, schoonmaakbranche! Ook wij plukken de vruchten van opleiden, want er is niets mooiers dan een groep mensen voor je hebben staan, die een officieel VAKDIPLOMA hebben gehaald. De verhalen die daarbij loskomen, wijzen op veel doorzettingsvermogen van deze kandidaten. Hartstikke fijn, maar dat betekent dus ook dat het nog belangrijker wordt om de medewerkers aan je te binden.

Daarmee kom ik aan het eind van mijn betoog en ben van mening dat de branche het volgende huiswerk heeft: ook buiten het eigen wereldje meer ‘reclame’ maken voor het VAK schoonmaken. Onze branchevereniging heeft het zelfs in haar naam Schoonmaken Is Een Vak verwerkt en ook voor ons is het dagelijks aandacht vragen om ook de buitenwacht daarvan te doordringen. Laten we het omdraaien: het moet zo zijn dat wij vakmensen aan kunnen trekken die bewust voor deze branche kiezen. Laten we 15 juni beginnen met ideeën genereren; ik doe mee.

Maurice Rutgrink
trotse voorzitter van mkb-branchevereniging Schoonmaken is een Vak
want schoonmaken is een vak

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Loonstijging met 10% in de schoonmaaksector nabij?
1 feb

Loonstijging met 10% in de schoonmaaksector nabij?

DKF Group faciliteert medewerkers met gratis 4-in-1 zelftestset
31 jan

DKF Group faciliteert medewerkers met gratis 4-in-1 zelftestset

UWV: Minder schoonmakers, maar niet minder werk
31 jan

UWV: Minder schoonmakers, maar niet minder werk

Schoonmakers in Leids ziekenhuis vragen aandacht voor groot verschil in loonsverhoging
30 jan

Schoonmakers in Leids ziekenhuis vragen aandacht voor groot verschil in loonsverhoging

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek nano
26 jan

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek naar nano op glas en gevels

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer de dag van de schoonmaker

Appeltaart van i-team op Dag van de Schoonmaker

Appeltaart van i-team op Dag van de Schoonmaker

FNV: Schoonmakers in actie tijdens Justice for Cleaners Day FNV-actie schoonmakers Drechtsteden (2015) geoorloofd

FNV voert actie tijdens Justice for Cleaners Day

Oprechtheid door complimenten De Dag van de Schoonmaker

Oprechtheid door complimenten De Dag van de Schoonmaker

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren