• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon

Van onze partner Crohill

Duurzaamheid, kwaliteit, hygiëne en mens: de Crohill hoofdzaken

Crohill Nieuws 4 mei 2021

Hilgerdenaar Duurzaamheid, kwaliteit, hygiëne en mens: de Crohill hoofdzaken

“Velen zien hier een schoonmaker. Wij zien een mens.” Met dit statement maakt Crohill in 2 zinnen en 10 woorden op haar website direct haar missie duidelijk. “We willen oprecht dat de schoonmaker trots is op z’n werk, een goed reinigingsresultaat bereikt en dat de schoonmaker dit zware beroep ergonomisch verantwoord kan uitvoeren”, onderbouwt directeur-eigenaar Pim Hilgerdenaar. Crohill heeft nóg een missie, duurzaamheid: “Duurzaam schoonmaken is geen bijzaak, maar een hoofdzaak”. De 25-jarige totaalleverancier uit Lelystad stelt ook op haar website: “De meest duurzame sanitaire hygiëne is ook de meest gebruiksvriendelijke: Katrin”. We voelen Pim aan de tand waarop hij dit baseert en waarom Crohill en Katrin Hygiënepapier in deze coronapandemie opnieuw de samenwerking zijn aangegaan.

“M’n collega heeft nog nooit zoveel complimenten gekregen over toilethygiëneproducten”, merkt Pim op. Een mooie binnenkomer, maar voor kwaliteit gaan, blijkt voor veel bedrijven nog wel een ‘dingetje’: het draait te vaak om geld. Toch gaat Crohill met haar Smart Cleaning schoonmaakmethode overtuigd voor kwaliteit: “In de afgelopen vijf jaar zijn we nul klanten kwijtgeraakt”. Crohill koos opnieuw voor Katrin: “Als de kwaliteit van een product klopt, het verhaal over duurzaamheid echt en transparant is, het om een gerenommeerd merk gaat, dan kiezen we daarvoor. Wij gaan voor kwaliteit. Katrin past dus bij ons.”

Tweede A-merk voor Crohill

“We denken dat er op onze markt zeker ruimte is voor een tweede duurzaam A-merk”, vervolgt Pim. “In Nederland heb je twee grote papierhandelaren, maar van een producent die ook echt duurzaam is, heb je er maar één. Katrin blinkt uit in duurzaamheid.”

Hoe ze dat bewijzen? Katrin maakt deel uit van Metsä Tissue. Dit van oorsprong Finse bedrijf levert verreweg de meest duurzame producten. Het plastic dat wordt gebruikt voor de zwarte Inclusive-dispensers, is gerecycled. Al het papier van Katrin heeft het Ecolabel, het Scandinavische Nordic ecolabel SWAN en de EcoVadis Platinum-certificering. Het hout dat als grondstof gebruikt wordt, is bijna geheel afkomstig uit gecertificeerde bossen. Bij Katrin gebruiken ze de hele boom, dus er gaat geen hout verloren. En voor elke boom die wordt gekapt, worden vier nieuwe geplaatst.

Duurzaam én gebruiksvriendelijk

Pim illustreert dat duurzaam en gebruiksvriendelijk hand in hand kunnen gaan: “De papieren handdoekjes van Katrin zijn 18% zwaarder. Voor de inkoper is dat misschien niet van belang, maar de eindgebruiker merkt dat wel; hij hoeft maar één handdoekje in plaats van meer te pakken om z’n handen af te kunnen drogen. Voor schoonmaakbedrijven is hygiënepapier vaak ‘bijhandel’; een schoonmaakbedrijf moet zijn klanten tevreden hebben en houden. De kwaliteit draagt daar zeker aan bij.”

De Crohill koers voor de lange termijn

Bij alles wat Crohill doet en verkoopt, kijkt de schoonmaakgroothandel naar mens en milieu. “We verkopen schoonmaakoplossingen, we zijn geen papierverkopers. Katrin heeft diverse milieucertificaten, we kunnen de Katrin-producten rechtstreeks vanaf de fabriek in Duitsland inkopen, wat binnen onze scope van 500 km valt, want qua CO2-uitstoot willen we het natuurlijk ook goed doen. Katrin heeft een duidelijke koers voor de lange termijn: Clean & Green. We voorzien onze klanten van goede producten voor een goede prijs. Crohill hangt dan ook nog gratis dispensers op. We kunnen onze klanten echt verwennen. Katrin heeft een duurzaam verhaal én een sociaal verhaal. Je krijgt dus echt waar voor je geld.”


Wist u dat: Crohill vakpartner is van Clean Totaal? Ontdek Smart Cleaning op de exclusieve vakpartnerpagina!

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Aanbevolen voor jou! Lees meer crohill

Smart Cleaning wordt Crohill slimmer schoon

Van onze partner Crohill

Smart Cleaning wordt Crohill slimmer schoon

RUFO is Crohill schoner schoon partner

Van onze partner Crohill

RUFO is Crohill schoner schoon partner

KSV Facilitair BV tekent de Crohill schoner schoon overeenkomst op de Schoonmaak Vakdagen

Van onze partner Crohill

KSV Facilitair B.V. tekent de Crohill schoner schoon overeenkomst op de Schoonmaak Vakdagen

Themapagina's

Thema'sVakpartners

Schneidereit

Numatic

The Legal Company

Crohill

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren