• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon

Waardering voor gedurfde 1 april grap Clean Totaal

Artikelen 1 april 2015

Waardering voor gedurfde 1 april grap Clean Totaal

Onze 1 april grap vandaag over het opheffen van de Rijksschoonmaakorganisatie, veroorzaakt door een rammelende business case, is meer dan duizend maal bekeken. Niet iedereen kon de grap waarderen, verreweg de meeste lezers gelukkig wel. In de humor schuilt de ernst.  

 

In het 1 april persbericht maakten we melding van een uitgelekte vertrouwelijke notitie van het ministerie van SZW.

 

Hieruit zou blijken dat het ministerie zelf een externe organisatie had ingevlogen om de plannen nogmaals door te laten rekenen. Met schrikbarende conclusies. Vervolgens lieten we stakeholders op quasi ludieke wijze reageren.  

 

Vooropgesteld: het is en blijft een serieus thema. Recent bleek bijvoorbeeld nog dat de BTW effecten niet goed ingerekend zijn en bovendien blijkt de overname van personeel niet voor alle schoonmakers te gelden. De overheid voelt zich namelijk  niet verplicht de medewerkers met een tijdelijk contract over te nemen, zodat niet iedere schoonmaker die schoon maakt binnen rijksgebouwen staat te juichen om de uitspraken van onze minister Asscher.

 

Een kleine bloemlezing uit de diverse reacties die we ontvingen vandaag.

 

Van lezers die er met open ogen intuinden:  

  • “Echt onvoorstelbaar, wat een gezichtsverlies wederom voor de politiek en vakbonden”
  • “Wat je dacht gaat gebeuren!”
  • “Dat meen je niet!!! Mijn hemel, wat een complete falen zeg. En wat kunnen politieke spelletjes toch akelig zijn, vooral als de over de rug van schoonmakers worden gespeeld.”
  • “Te triest voor woorden. Tegelijkertijd zien we hoe de heren politici en ook de bonden zich proberen in te dekken om de schade te beperken. Want je moet er niet aan denken om al die 150000 stemmen te verliezen die je nu met een kluitje in het riet hebt gestuurd. En nu? Sorry en gewoon weer verder? Ik heb kort heden nog een minister zien aftreden om een bonnetje dat ie niet direct kon vinden.”

En zij die dat niet deden:

  • “Was dit maar waar”
  •  “Ze staan nu ook aan de poort van mijn klant te rammelen om in 2016 over te gaan naar RSO”
  • “Volgens mij is het 1 april…”
  •  “Vorig jaar had je me te pakken, maar ja, ezels en stenen…
  •  “Leuk geprobeerd”

We sluiten af met het volgende statement: op naar de volgende 1 aprilgrap!

 

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Loonstijging met 10% in de schoonmaaksector nabij?
1 feb

Loonstijging met 10% in de schoonmaaksector nabij?

DKF Group faciliteert medewerkers met gratis 4-in-1 zelftestset
31 jan

DKF Group faciliteert medewerkers met gratis 4-in-1 zelftestset

UWV: Minder schoonmakers, maar niet minder werk
31 jan

UWV: Minder schoonmakers, maar niet minder werk

Schoonmakers in Leids ziekenhuis vragen aandacht voor groot verschil in loonsverhoging
30 jan

Schoonmakers in Leids ziekenhuis vragen aandacht voor groot verschil in loonsverhoging

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek nano
26 jan

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek naar nano op glas en gevels

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Meld u nu aan voor de ontbijtsessie ‘Flexibele arbeid: een zegen of een plaag?

Van onze partner The Legal Company

Meld u nu aan voor de ontbijtsessie ‘Flexibele arbeid: een zegen of een plaag?

Het bespreken van je liefdesleven met collega’s. Ongewenst? De vertrouwenspersoon is geen overbodige luxe meer.

Van onze partner The Legal Company

Het bespreken van je liefdesleven met collega’s. Ongewenst? De vertrouwenspersoon is geen overbodige luxe meer.

Loonstijging met 10% in de schoonmaaksector nabij?

Loonstijging met 10% in de schoonmaaksector nabij?

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren