• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon

The Golden Service Awards 2013: Groot feest!

Artikelen 5 juni 2013

The Golden Service Awards 2013: Groot feest!

 

Anja Beunk (50 jaar) uit Almelo, werkzaam bij Hago Nederland, is gekozen tot Schoonmaakster van het Jaar 2013 in Nederland en Salar Osman Abdullah (32 jaar) van ISS is de nieuwe titelhouder in België. Dit is woensdagmiddag 29 mei bekendgemaakt in de Efteling.  

 
Voorafgaand aan de uitreiking was er een speciaal VIP-programma voor alle kanshebbers op de titel, samen met hun partner of introducé. Onder leiding van een Efteling gastheer en twee Wonderdromers, maakten zij op een bijzondere manier kennis met het park. Maar ook de supporters konden enkele uren voor de uitreiking via de speciale GSA-ingang al het park in. Daar is in groten getale gebruik van gemaakt: in totaal werden ruim 175 gasten verwelkomd.
 
Goed geluimd
Zoals het hoort bij een feestelijk bijeenkomst, was de stemming opperbest. Ook onder de finalisten, al waren ze ook duidelijk gespannen. Gelukkig wist ceremoniemeester Frits als vanouds iedereen op zijn gemak te stellen, zodat trots en passie de boventoon konden voeren. Naast plezier uiteraard. Om half vijf was het dan zover. Onder luid gejuich werden alle finalisten, begeleid door Sneeuwwitje, welkom geheten in het Droomvlucht Paleis, alwaar de supporters zich inmiddels verzameld hadden.
 
Hoge kwaliteit
Namens initiatiefnemer KIMBERLY-CLARK PROFESSIONAL gaf District Manager Benelux Marcel Kapetijn aan waarom The Golden Service Awards actueel zijn en blijven: “We vinden het belangrijk om, zeker in deze tijd, het belang van goede schoonmaak breed onder de aandacht te brengen. Uit onderzoek blijkt dat mensen beter presteren in een schone werkomgeving. Bovendien zorgt betere hygiëne voor een lager ziekteverzuim. We zetten de mensen die daarvoor zorgen graag in het zonnetje!”
Jurylid Cor van de Velden benadrukte de hoge kwaliteit van de kandidaten: “Het is ons dit jaar erg moeilijk gemaakt. In voorgaande jaren was het veelal makkelijker, omdat mensen dan met kop en schouders boven de anderen uitstaken. Nu was het zo dat er zoveel talent was dat het heel wat hoofdbrekens gekost heeft om per land vijf finalisten en de uiteindelijke winnaar te kiezen. We wisten dat we talent te zien zouden krijgen, maar dit was ver boven verwachting.” Een compliment aan de kandidaten én de branche kortom.
 
De finalisten
In alfabetische volgorde, toegejuicht door hun eigen fanclub, werden vervolgens de finalisten – om en om voor Nederland en België – het podium op gevraagd waarna ceremoniemeester Frits hen op zijn eigen humoristische wijze kort interviewde.  
  • Jaap van Beem (52 jaar) uit Hilversum, werkzaam bij CSU Cleaning Services
  • Het echtpaar Sabine Decoene (41 jaar) en Fabien Devos (49 jaar) uit Poperinge, werkzaam bij ISS
  • Anja Beunk (50 jaar) uit Almelo, werkzaam bij Hago Nederland
  • Anusha Lalchan (30 jaar) uit Antwerpen, werkzaam bij EW Facility Services
  • Alma Nankoe (49 jaar) uit Den Haag, eveneens werkzaam bij CSU Cleaning Services
  • Salar Osman Abdullah (32 jaar) uit Aarschot, werkzaam bij ISS
  • Barthie Paghoe (32 jaar) uit Maarssen, werkzaam bij Axioncontinu
  • Jan Rymenants (54 jaar) uit Nijlen, werkzaam bij Care
  • Rita Sastropawiro (54 jaar) uit Eindhoven, werkzaam bij SenS!
  • Betty Wuyts (44 jaar) uit Tessenderloo, werkzaam bij Euroclean
Enkele highlights: voor Jaap en Rita waren er speciale spandoeken, waarbij de fans van Jaap zelfs in passende kledij waren gestoken. Het echtpaar Sabine en Fabien – voor het eerste in de historie overigens dat er een koppel is genomineerd – kreeg de lachers op hun hand doordat vooral Sabine het hoogste woord had terwijl Fabien haar woorden steeds prachtig bevestigde. Wat vooral opviel: alle mannen en vrouwen zijn trots op hun vak en stralen plezier uit. Een genoegen om naar te kijken en te luisteren en de bloemen, onderscheiding en staande ovatie die ze kregen waren dan ook dik en dik verdiend!
 
De winnaars
Voor het bekendmaken van de winnaars werd Gissel Moreira Mendoza van EW Facility Services het podium op gevraagd, de Belgische winnares van 2012. Stralend vertelde zij over het bijzonder het was geweest om Schoonmaakster van het Jaar te zijn. Ook haar carrière heeft er baat bij gehad, want ze blijkt inmiddels promotie te hebben gemaakt.
 
Winnaar België: Salar Osman Abdullah
Als eerste winnaar kwam Salar Osman Abdullah uit de envelop. Hij reageerde uitgelaten door zijn bloemen in de lucht te gooien en vervolgens acrobatisch weer op te vangen. Salar werkt namens ISS inmiddels bijna 7 jaar in de Campusbibliotheek Arenberg van de Katholieke Universiteit van Leuven. “Geen gemakkelijk gebouw, deels enkele eeuwen oud en deels modern’, aldus de jury. “Het gehele gebouw wordt door hem schoongemaakt, waarbij hij meer op noodzaak let dan op vastgestelde frequenties. De bibliotheek scoort bij kwaliteitscontroles onveranderd hoog. Zoals de opdrachtgever het verwoordt: Salar kijkt veel verder dan enkel het poetsen. Hij denkt en werkt mee om de inherente schoonheid van ons mooie architecturale gebouw op peil te houden en te verbeteren.”
 
Winnaar Nederland: Anja Beunk
Bij het horen van haar naam sprong Anja Beunk letterlijk een gat in de lucht. Zij werkt namens Hago bij een opdrachtgever in Almelo. De jury: ‘Anja is een all-round schoonmaakster die naast de cleanrooms ook vloeronderhoud doet en werkplaatsen, kantoren en sanitair onderhoudt. De perfectie waarmee zij dit doet is ongekend. Daarnaast onderscheidt ze zich door haar grote betrokkenheid en flexibiliteit. In cleanrooms is schoonmaak een essentieel onderdeel van het productieproces. Dat Anja bijzonder bekwaam is, blijkt wel uit het feit dat zij op verzoek van de opdrachtgever driemaal naar de Verenigde Staten is geweest om medewerkers daar de fijne kneepjes van het cleanroom schoonmaken te leren. Ondanks de taalbarrière heeft ze dit met veel passie gedaan.”
 
Afsluiting

Nadat er uitgebreid geproost was op allee finalisten en de winnaars in het bijzonder, brachten de Efteling Wonderdromers het gezelschap naar de water- en lichtshow Aquanura. Een spetterende afsluiting van een mooie middag met mensen om trots op te zijn.

 

 

The Golden Service Awards bekronen opmerkelijke prestaties in de schoonmaakbranche en willen een bijdrage leveren aan het kwaliteitsbewustzijn binnen en het imago van de branche. De prijzen zijn voor het eerst uitgereikt in Engeland in 1991. In België en Nederland is de wedstrijd voor het eerst georganiseerd in 2002. Naast de jaarlijkse Schoonmaker van het Jaar-verkiezing, zijn er de tweejaarlijkse Awards voor onder meer Best schoongemaakte project (in diverse sectoren) en Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. The Golden Service Awards zijn een initiatief van KIMBERLY-CLARK PROFESSIONAL*. Alpheios is Gold co-sponsor. OSB, SVS, FMG, VSDV, VSR, de Stichting Schoonmaakkwaliteit en Service Management zijn als ambassadeur bij de wedstrijd betrokken.

 
  
Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Best Practice Award 2022Verantwoord marktgedrag werk aan de winkel
10 aug

Maak jij kans op de Best Practice Award 2022?

Accutechnologie neemt een vlucht: Nieuwe kansen bij Makita
8 aug

Accutechnologie neemt een vlucht: Nieuwe kansen bij Makita

Overgangsregeling Oekraïners op arbeidsmarkt verlengd Doelstellingen Participatiewet nauwelijks behaald
5 aug

Overgangsregeling Oekraïners op arbeidsmarkt verlengd

TASKI Ultimaxx Demodag bij Haagclean TASKI lanceert ULTIMAXX robot assortiment
2 aug

TASKI Ultimaxx Demodag bij Haagclean

Fulin Robots met Pudu CC1 nieuwe toetreder schoonmaakmarkt
1 aug

Fulin Robots met Pudu CC1 nieuwe toetreder schoonmaakmarkt

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Best Practice Award 2022Verantwoord marktgedrag werk aan de winkel

Maak jij kans op de Best Practice Award 2022?

Masterclass contractwisselingen in de schoonmaak – 29 september 2022

Van onze partner The Legal Company

Masterclass contractwisseling in de schoonmaak – 29 september 2022

Masterclass: Werken met flexibele arbeidskrachten en ZZP’ers

Van onze partner The Legal Company

Masterclass: Werken met flexibele arbeidskrachten en ZZP’ers

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2022 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren