• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina

SieV! uit de bocht met tendentieuze berichtgeving

Artikelen SieV 31 augustus 2015

SieV! uit de bocht met tendentieuze berichtgeving

Werkgeversplatform SieV! beticht op haar website OSB van insinuerend gedrag, het in kwaad daglicht zetten van niet-OSB leden en stigmatisering van de schoonmaakbranche. Aanleiding is een checklist  zoals deze door OSB werd geschreven en gepubliceerd in Facto Magazine (mei 2015) onder de titel: “De keuze van een schoonmaakbedrijf in 11 stappen”.

 

Volgens SieV! insinueert OSB in het bewuste artikel de enige vereniging te zijn met bonafide leden: “Zonder OSB lidmaatschap en keurmerk stel je als schoonmaakbedrijf dus niks voor”, zo concludeert SieV!. 

 

Het SieV! statement luidt verder: “Het bestuur van SieV! verzet zich krachtig tegen deze aanname. Er zijn genoeg bedrijven die geen lid zijn van een branchevereniging en/of SieV! leden die bonafide zijn. Van dergelijke suggestieve beeldvorming zijn wij niet gediend. Het stigmatiseert de branche en zet niet-OSB leden in een kwaad daglicht. En dat voor een vereniging die pretendeert er voor de hele branche te zijn.”

 

SieV! beroept zich erop dat een dergelijke manier van communiceren niet aansluit bij de tussen beide besturen gemaakte afspraken: “Ooit heeft het bestuur van SieV! afgesproken met het bestuur van OSB elkaar niet te beconcurreren of zwart te maken”, zo stelt SieV!.

 

Navraag bij OSB directeur Rob Bongenaar leert echter dat er nimmer afspraken gemaakt zijn met het bestuur van SieV!. Wel heeft er begin 2012 een soort verkennend gesprek met delegaties van beide plaatsgevonden. Maar dat is dan ook alles.

 

Dit laatste wordt ook bevestigd door een oud-bestuurslid van SieV!: “Omdat de vijver waar we uit vissen groot genoeg is zijn er geen concrete afspraken gemaakt. Beide verenigingen hebben een ander uitgangspunt en doelgroep. De verenigingen SieV! en OSB zullen daar waar het gaat om een wederzijds belang voor de eigen leden gezamenlijk optrekken. Ieder zal de eigen doelgroep informeren op de wijze, zoals dit de desbetreffende vereniging het beste lijkt.”

 

OSB directeur Bongenaar: “Aangezien de checklist uitgegeven werd door OSB is het begrijpelijk dat zij propaganda maakt voor haar eigen keurmerk, zonder hierbij  overigens concreet af te geven op het SieV! keurmerk. Voor de rest voel ik geen enkele behoefte om nader op het bericht van SieV! te reageren.“

 

Dit lijkt de redactie inderdaad ook de meest verstandige houding.

 

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Schoonmaker van het Jaar verkiezing 2023: “We doen het!”
28 mrt

Schoonmaker van het Jaar verkiezing 2023: “We doen het!”

Cleanfix RA 660 Navi: “Robotisering zal branche veranderen” robot
24 mrt

Robot als collega: verrijking of bedreiging?

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker
21 mrt

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Clear4Clean zet voort onder de naam Qualis Insight C4C
21 mrt

Clear4Clean zet kwaliteitmeetsysteem en keurmerk voort onder de naam Qualis-Insight C4C

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf
16 mrt

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Schoonmaker van het Jaar verkiezing 2023: “We doen het!”

Schoonmaker van het Jaar verkiezing 2023: “We doen het!”

Uitleg voor de ZZP praktijk na de lang verwachte Deliveroo zaak

Van onze partner The Legal Company

Is de ZZP-er nou een echte Wolf in Schaapskleren of zijn er nog roodkapjes?!

Cleanfix RA 660 Navi: “Robotisering zal branche veranderen” robot

Robot als collega: verrijking of bedreiging?

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren