• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina

Remasystems dendert door met Q-wax

Artikelen 12 april 2012

Remasystems dendert door met Q-wax

In een tijd dat iedereen klaagt over teruglopende omzetten, is het verfrissend om te praten met een bedrijf waarmee het wel goed gaat. Remasystems uit Leiden groeit tegen de klippen op. Volgens René Zeilstra en Wouter Hoek kan dat alleen als je kwaliteit levert en innovatief bent.

 
“Twee jaar geleden introduceerden we Q-wax op de ISSA/Interclean en sindsdien is het snel gegaan”, zegt directeur Zeilstra. “De Q-wax methodiek is super eenvoudig. Je hoeft niet te strippen. De vloer voorbehandelen met Q-Wax Advance, droogzuigen en afwerken met Q-wax Stronghold volstaat. Je kunt de vloer binnen een half uur weer belopen, reinigen met Q-wax Ragtime en desgewenst bijwerken met Q-wax Spraycare. Dat zal weinig nodig zijn, want Q-wax is keihard. Vanwege de eenvoud zijn methodefouten uitgesloten. Zelfs als je per ongeluk een can omgooit, hoef je het middel niet te neutraliseren en kun je het gewoon opnemen.”
 
Zeilstra is overtuigt van het unieke karakter van zijn Q-wax: “Als je kijkt wat concurrerende merken bieden, dan zie je pas echt hoe uniek dat is. Bij anderen is de laag niet zo hard en vaak erg gevoelig voor omgevingsfactoren waardoor deze verpoedert. Het gevolg is dat je de behandeling vaak moet herhalen en tussendoor regelmatig moet strippen. Allemaal tot daar aan toe, maar er is ook een urenlange droogtijd. Die producten zijn daarom niet aantrekkelijk. In een winkel bijvoorbeeld moet je de behandeling na sluitingstijd doen of als dat niet kan een deel van de winkelvloer afsluiten.” Hoek vult aan: “Je bent als schoonmaakbedrijf misschien wel een paar dubbeltjes goedkoper uit dan met ons product, maar door die overlast en kwetsbaarheid wordt goedkoop heel snel duurkoop.”
 
Medische Q-Wax
Sinds kort zijn er twee nieuwe varianten van de Q-wax op de markt. De eerste is speciaal gericht op de medische sector. “Lange droogtijden kun je niet gebruiken”, stelt Zeilstra. “Zeker in ziekenhuizen en zorginstellingen is dat ongewenst. De afwerklaag moet daarnaast bestand zijn tegen diverse soorten alcohol en jodium. Tot nu toe kon geen enkele vloerwas aan deze eis voldoen. Samen met onze leverancier Militex hebben we een toevoeging ontwikkeld dat ons product wel bestendig maakt tegen deze chemicaliën. Dr. Weigert brengt deze variant onder het eigen merk Neowax Forte op de markt. We hebben met hen een gentlemen agreement waarmee zij de exclusieve distributeur worden. Voor ons biedt dit toegang tot een markt waar we anders nooit binnen zouden komen. Dr. Weigert heeft namelijk al een zeer groot aandeel van die markt in handen. Voor hen is het een mogelijkheid om meer omzet te maken op die markt. We hebben ze binnen een week overtuigd, niet alleen omdat we onze beweringen konden bewijzen, maar ook vanwege een andere gelukkige omstandigheid. In ziekenhuizen en zorginstellingen is het wat warmer, waardoor de vloer al na een klein kwartiertje beloopbaar is.”
 
Internationalisering
Hoek: “Dr Weigert is een groot internationaal bedrijf dat Nederland als proeftuin voor innovaties gebruikt. De kans is dus heel groot dat Q-wax hierdoor internationaal doorbreekt. Overigens zijn we daarmee ook via een andere weg bezig. We werken intensief samen met Biofriends van Jan van Triest. Zijn reflexmethode past naadloos op ons systeem. Zo zijn we via hem bij de milieuvriendelijke groothandel Bioclean in Ierland terecht gekomen die ons product nu in het assortiment heeft.”
 
Zeilstra vervolgt: “We zijn ook bezig met de Duitse markt. Er is al toegezegd dat men met ons in zee wil, maar een naam mag ik nu nog niet noemen. Het gaat niet om een paar pallets met vijf liter cans, maar om containers van 1000 liter die men vervolgens zelf afvult. Ons succes blijkt ook uit het feit dat onze fabrikant benaderd wordt door grote Nederlandse schoonmaakbedrijven met de vraag om voor hen een soort Q-wax te maken. Ik waardeer het zeer dat Militex stelselmatig naar ons doorverwijst en niet gaat voor snelle winst. Overigens de tweede variant van Q-Wax waarover ik het net had, is de aangepaste wax met een kleurtje. Die is speciaal bedoeld voor magazijnvloeren van gevlinderd beton of cement. Die stoffen enorm en traditioneel worden die gecoat na een uitgebreide voorbewerking. Onze was geeft een slijtvaster resultaat, terwijl eventuele beschadigingen supersnel kunnen worden gerepareerd.”
 
Sector presteert ondermaats
Ondanks het feit dat Q-wax een succes is, laten de grotere schoonmaakbedrijven het nog links liggen. Zouden de claims te mooi zijn om waar te zijn? Zeilstra: “Misschien, maar als ik aantoonbaar bewijzen kan dat we vrijwel honderd procent scoren bij de demo’s die we doen, dan moet dat toch overtuigen. Helaas zijn er echter andere belemmeringen. Dat we vinden dat de sector ondermaats presteert is een boute stelling, maar dit is in de praktijk helaas wel een feit. Er zijn voldoende aanwijzingen voor: slechte uurtarieven, het vasthouden van het aantal uren en de soms teleurstellende resultaten uit het verleden.”
 
Zeilstra: “De schoonmaaksector geregeerd door managers en helaas niet altijd door mensen met verstand van zaken. En in de loop van de tijd is er veel wildgroei ontstaan aan allerlei methodieken die de kosten enorm verhogen, waardoor inkopers en gebruikers door de bomen het bos niet meer zien. Het verstand van zaken zit veelal bij onderaannemers die door de tendens en de belachelijk lagen vierkante meter prijzen geen kans meer krijgen. Bovendien zijn de grote ondernemingen niet altijd bereid om voor een goede kwaliteit te betalen. Vaak staan uitvoerders in hun hemd omdat zij de problemen van krappe budgetten en lage uurprijzen moeten repareren, doordat een school of ziekenhuis niet tevreden is over het eindresultaat. Verpoedering of hoge slijtage ontstaan doordat een marketingverhaal is aangezien voor kwaliteitsbeleving. En dit is nu net de eenvoud die wij wel in huis hebben .”
 

www.bluq.nl

 

Lees ook artikel: Q-wax keihard de beste  

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Cleanfix RA 660 Navi: “Robotisering zal branche veranderen” robot
24 mrt

Robot als collega: verrijking of bedreiging?

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker
21 mrt

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Clear4Clean zet voort onder de naam Qualis Insight C4C
21 mrt

Clear4Clean zet kwaliteitmeetsysteem en keurmerk voort onder de naam Qualis-Insight C4C

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf
16 mrt

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas
16 mrt

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Cleanfix RA 660 Navi: “Robotisering zal branche veranderen” robot

Robot als collega: verrijking of bedreiging?

DFP Schoon kiest voor minder plastic afval in de schoonmaak

Van onze partner Crohill

DFP Schoon kiest voor minder plastic afval in de schoonmaak

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren