• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina

OSB = Keurmerk

Artikelen Schoonmakend Nederland 18 juni 2012

Vertrekkend OSB directeur Bongenaar blikt terug

Het was geen gezapigheid op de recent gehouden (14 juni jl.) Algemene Ledenvergadering van OSB. Wat te denken van een opkomst als nooit tevoren? OSB-voorzitter Hans Simons en directeur Rob Bongenaar genoten er zichtbaar van. En terecht. Beide hebben de nek ver uitgestoken.  

 

Door Koos van der Lei, uitgever Clean Totaal

 

De vereniging dendert vol zelfvertrouwen voort op de ingeslagen route, geruggensteund door kennis, al dan niet ingevlogen, en ruim aanwezige middelen. Dat proef je en dat betaalt dus uit. Het Keurmerk krijgt steeds meer momentum en de leden begrijpen de boodschap donders goed. Daarmee is de slag geslagen en de rest slechts ter invulling.   

 

Belangrijk: OSB = Keurmerk!

OSB was en is een werkgeversorganisatie maar wordt nu actief gecommuniceerd als Keurmerk. Althans, in de begripsvorming naar buiten. Er wordt de komende 12-18 maanden serieus tijd en geld in gestopt om dat aan u, maar vooral ook aan de opdrachtgevers duidelijk te maken. Zij zitten tenslotte op de potten met geld.                    

 

Geen lid? 

Bent u geen OSB lid, weet dan dat dit binnenkort synoniem staat voor: “Ik heb geen Keurmerk” in plaats van “Ik ben geen OSB-lid”. En dat heeft een heel andere lading.   

Als opdrachtgevers, na een heftig media-offensief van OSB, u in de mindsetting vervolgens als ongekwalificeerd en mogelijk onbetrouwbaar wegzetten hebt u één en ander uit te leggen.

So what? Ja, dat is een mogelijke reactie. Ik ken uw situatie, klanten en strategie niet en wil mij daar allerminst mee bemoeien. En allicht klopt uw argumentatie om niet aan te sluiten als een bus. 

 

Aanhaken… of niet? 

De vraag wel of niet aanhaken bij OSB is echter prangender en intrigerender dan ooit tevoren. Ook omdat er meer krachten aan het werk zijn die allen hetzelfde beogen en elkaar versterken. Ik noem een Commissie Code Verantwoord Marktgedrag in de Schoonmaak- en Glazenwassersbranche met een stijgende aanhang (waaronder opdrachtgevers!), die samen met OSB opstoomt. Maar ook de nieuwe vereniging VMS (gecertificeerde makelaars in schoonmaakdienstverlening) die ongewtijfeld een OSB-achige route zal uitstippelen voor zichzelf, opdrachtgevers en inschrijvers. 

 

Aan alle kanten lijkt het net zich te sluiten met Keurmerk en Code. Nieuwe bezems vegen schoon, ook in de schoonmaak. Aanhaken of niet? Het weloverwogen antwoord is aan u. Wat dat ook moge zijn.         

 

 

Lees ook: OSB Keurmerk: Omelet of uitsmijter?

 

Volg de discussie over dit onderwerp in de LinkedIngroep van Clean Totaal!

 

 

 

 

 
 
Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Cleanfix RA 660 Navi: “Robotisering zal branche veranderen” robot
24 mrt

Robot als collega: verrijking of bedreiging?

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker
21 mrt

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Clear4Clean zet voort onder de naam Qualis Insight C4C
21 mrt

Clear4Clean zet kwaliteitmeetsysteem en keurmerk voort onder de naam Qualis-Insight C4C

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf
16 mrt

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas
16 mrt

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Cleanfix RA 660 Navi: “Robotisering zal branche veranderen” robot

Robot als collega: verrijking of bedreiging?

DFP Schoon kiest voor minder plastic afval in de schoonmaak

Van onze partner Crohill

DFP Schoon kiest voor minder plastic afval in de schoonmaak

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren