• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina

Van onze partner Schneidereit-Professional

Ontzorging is het sleutelwoord

Artikelen Schneidereit 12 november 2021

Ontzorging is het sleutelwoord

Actie, reactie! Dat is de visie van schoonmaakbedrijf Sanitize uit Hengelo. Sinds 2011 opereren zij in de markt met een divers dienstenpakket. Van regulier schoonmaakonderhoud tot specialistische reiniging en services waar de klant om vraagt. Want dat is waar het volgens directeur Jurian Dol om draait. “Als de klant iets wil, gaan wij dat binnen alle mogelijkheden regelen.” En dat komt overeen met Schneidereit Professional, leverancier van professionele was- en droogsystemen, dat sinds kort verantwoordelijk is voor de wastechniek in het verre oosten.

Op de foto: Jurian Dol, directeur schoonmaakbedrijf Sanitize

Als er een ding centraal staat bij Sanitize dan is dat wel verandering. In het onderhoudende gesprek van zo’n anderhalf uur blijkt dat de visie van Dol niet ophoudt bij het hier en nu. Integendeel, Sanitize is een toekomstgerichte organisatie. Niet alleen bedrijfskundig, maar ook voor het personeel. Het bedrijf is opgericht in 2011 en biedt nu werk aan zo’n 80 personeelsleden in verschillende takken van de schoonmaak. Dol: “We zijn gestart in de financiële crisis en heb de ervaringen van mijzelf en mijn moeder [ook jarenlang actief in de schoonmaak red.] meegenomen om een bedrijf met een andere visie te starten.”

Het draait om de medewerkers

De filosofie van Sanitize is dat de medewerkers het belangrijkste goed zijn voor de organisatie. “Ik wilde een bedrijf oprichten waar de medewerkers centraal stonden. En geen organisatie zijn waar de mensen er na drie contracten voor drie maanden uit moesten vanwege het vaste contractaanbod. Naar mijn mening hadden schoonmaakmedewerkers toentertijd geen enkel perspectief. Wij hebben alle medewerkers in dienst genomen en de kans geboden op een vast contract. Zelfs onze allereerste medewerkster werkt nog bij ons”, vertelt Dol enthousiast. “Ik zeg wel eens gekscherend dat iedereen die een half jaar voor ons werkt ook voor ons blijft werken als zich er geen mooiere carrièrekansen voordoen.”

Altijd innoveren

Volgens de bevlogen ondernemer is het belangrijk dat de organisatie zich blijft meten aan haar klanten. “Dat is van alle tijden. De verandering en professionalisering die je als organisatie doormaakt is niet iets dat moet afhangen van externe factoren, zoals een pandemie. Simpel gezegd; als kansen zich voordoen, dan moet je ze pakken. Om onderscheidend te blijven dien je vernieuwend en innovatief te zijn.” Als voorbeeld haalt Dol het welkbekende voorbeeld van de Teams-meetings aan. “Vroeger bleek dat bij allerlei organisaties, ook bij de grootste werkgeversorganisatie van de schoonmaak, niet mogelijk. Maar als we nu met zijn allen zien welke voordelen het biedt, dan kunnen we ons hardop afvragen waarom we dat niet veel eerder hebben gedaan.” Je zou kunnen zeggen dat Dol altijd naar de eigen organisatie en haar klanten kijkt om te bepalen of er verandering nodig is, of er verdere innovatie of professionalisering nodig is, zoals bij het wasproces.

Professionalisering

Het draait bij Schneidereit Professional om professionele service.

Want daar viel nog wel het een en ander te verbeteren. Tot voor kort werd er op de bedrijfslocatie gewassen met een consumentenmachine en wasten veel medewerkers thuis. “Zij kregen daarvoor netjes een vergoeding, maar wij hadden hierdoor totaal geen inzicht in het proces en de kwaliteit van zowel het proces als de materialen. Bovendien waren er steeds meer opdrachtgevers die vroegen of wij de linnenwas konden verzorgen.” vertelt Dol. Toen Schneidereit Professionalaccountmanager Giovanni Tensen met zijn roadshow langs mocht komen in Hengelo was de deal al snel beklonken. “En daar heb ik geen moment spijt van”, aldus Dol die vol enthousiasme de nieuwe ‘wasstraat’ laat zien. Wat in het oog springt is de filterbox, een metalen kast die de zwaardere zand- en stofdeeltjes uit het waswater filtert voordat het water in de afvoer verdwijnt.

“Het is stuitend om te zien hoeveel vervuiling er vrijkomt bij een enkele wasbeurt”

Dol: “Het is stuitend om te zien hoeveel vervuiling er vrijkomt uit moppen en doeken tijdens een enkele wasbeurt. Dat geeft enerzijds aan dat het microvezel zijn werk doet, maar anderzijds geeft het te denken over ons eerdere proces. Ik vertel ook tegen onze eigen mensen dat we thuis wassen eigenlijk niet meer moeten willen, al is het alleen maar vanwege de duurzaamheid van de wasmachine thuis.”

Giovanni Tensen vertelt dat dit vaak het probleem is. “Het is niet zichtbaar hoeveel vervuiling een wasmachine verwijdert. Onze machines zijn hier specifiek voor gebouwd, terwijl consumentenmachines binnen de kortste keren kuren kunnen vertonen. Het sediment in deze filterbak komt normaliter in de afvoerpomp terecht. Dat is funest voor de meeste machines. En daarom werken wij met een zogenaamde direct-afvoer. Dit is een klep die het water middels zwaartekracht in één keer uit de machine laat vallen. Minstens zo effectief en niet storingsgevoelig.”

De professionele ‘wasstraat’ bij schoonmaakbedrijf Sanitize in Hengelo

Resultaten veelbelovend

Nu de was- en droogcombinatie enige tijd in gebruik is, kan Dol voorzichtig de balans opmaken. “De moppen zijn echt veel schoner en de moppen en doeken blijven langer in een goede conditie. Dat is echt een pluspunt. Dat was vooral te zien bij wasgoed wat afkomstig was van industriële locaties. De vorige machine kon de hoeveelheid vervuiling, zand, olie, vetten en metaaldeeltjes niet meer aan. Dat resulteerde regelmatig in verstoppingen in het filter en de pomp. Bovendien kwam de was er kletsnat uit. Met de huidige Schneidereit Professional machines is dat helemaal verleden tijd. Tevens kunnen wij de medewerkers met de machines extra ontzorgen. Zij hoeven niet meer thuis te wassen, mede dankzij de snellere wastijd. Deze machines hoeven geen uren te draaien voor een perfect resultaat. Daarom kunnen we veel meer wassen. Eens per week komen wij de was halen en de gereinigde moppen en doeken afleveren. Dat gaat overigens als een lopend vuurtje onder het personeel. Van steeds meer medewerkers krijgen wij het verzoek of wij ook de was van hun locatie willen reinigen”, lacht Dol.

Service 360°

Sanitize maakt gebruik van de full-operational lease constructie van Schneidereit Professional. Dat houdt feitelijk in dat voor een vast bedrag per maand alles is inbegrepen. Tensen: “Daarmee ben je gedurende de hele looptijd van de samenwerking verzekerd van een optimaal functionerend wasproces. Mocht er ooit een verstoring zijn, dan hebben onze servicemonteurs dat meestal binnen 48 uur gefixt. We geven een garantie op een oplossing binnen 48 uur. Het grote voordeel is dat monteurs in principe alles meehebben in de bus en daarmee in 95 procent van de gevallen het probleem direct kunnen oplossen. Deze vorm van ontzorging maak echt het verschil. Want de tijd van stilstand is nihil en er zijn nooit onverwachte kosten. Wij noemen dat Service 360°.”

Zekerheid

Dol: “Deze vorm van samenwerking geeft mij zekerheid over het wasproces en daarmee ook het reinigingsproces. Alle was wordt per project gewassen en daardoor zijn mensen verantwoordelijk voor hun eigen voorraad. Als per week blijkt dat de waszakken met een verschillend volume gevuld zijn, dan geeft dat te denken.” Wat Dol daarmee zegt is dat het mes aan twee kanten snijdt als je investeert in het wasproces. “Zowel in efficiëntie en kwaliteit. Dat is iedere investering waard.”

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Aanbevolen voor jou! Lees meer schneidereit

“Combinatie van tijdwinst en minimale kans op fouten gaf de doorslag”

Van onze partner Schneidereit-Professional

“Combinatie van tijdwinst en minimale kans op fouten gaf de doorslag”

Schneidereit prijsgarantie

Van onze partner Schneidereit-Professional

“Wij houden ons aan onze beloftes, ook wat de prijsgarantie betreft”

Topconditie reinigingstextiel essentieel voor hygiënisch resultaat

Van onze partner Schneidereit-Professional

Topconditie reinigingstextiel essentieel voor hygiënisch resultaat

Themapagina's

Thema'sVakpartners

Schneidereit

Numatic

The Legal Company

Crohill

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren