Van tijd tot tijd steekt de discussie over handen drogen in openbare toiletten de kop op. Voor- en tegenstanders van een bepaalde techniek buitelen over elkaar heen en iedereen schreeuwt dat zijn of haar product het beste voldoet. Daarnaast verschijnen er semiwetenschappelijke notities waarin vooral aangetoond wordt dat de eigen methode het beste voldoet. Tijd om ons licht op te steken bij een leverancier van tissue en eens diens mening te vragen. Rob van der Walle van MTS Euro Products heeft een interessante visie op de beste manier van handdrogen.
“De discussie over de beste methodiek is onzuiver”, stelt Van der Walle. Je hebt te maken met twee verstorende factoren. Allereerst is er sprake van een persoonlijke voorkeur bij de eindgebruiker voor een bepaald systeem. Die voorkeur hoeft niet op feiten te zijn gebaseerd. Daarnaast preekt iedere fabrikant voor eigen parochie. Echt onafhankelijk onderzoek bestaat niet, zodat je als eindgebruiker ook niet goed kunt kiezen op grond van de feiten. Fabrikanten van luchtdrogers stellen dat hun manier van drogen het meest hygiënisch is, linnenleveranciers doen dat ook en natuurlijk doe ik dat als papierwarengroothandel ook. Ik geloof daar persoonlijk ook in, maar met een aantal voorbehouden. Op de kwaliteit van de handdroging zijn verschillende factoren van invloed. Denk daarbij aan het gebruikte materiaal voor een tissue, de vouwwijze van een handdoek en het dispensersysteem. Ik zal dat zo nader toelichten. Daarnaast is het grote verschil tussen ons en merkgebonden leveranciers of fabrikanten dat wij de daadwerkelijke gebruikskosten als uitgangspunt nemen.”
Wachttijd funest
Van der Walle begint met het dispensersysteem. “Je kunt kiezen voor luchtdroging, katoenen of linnen rollen of papieren rollen en handdoekjes in zigzag- of c-vouw. De keuze voor de dispenser is essentieel, maar ook afhankelijk van de situatie. Stel dat je een toiletruimte hebt die relatief weinig gebruikt wordt, zoals in een klein kantoor, dan is de noodzaak om te kiezen voor een systeem met een snelle afgifte niet zo erg belangrijk. Spreek je echter over een toiletruimte met een hoge tot zeer hoge bezoekersfrequentie, dan is de juiste keuze heel belangrijk. Denk bijvoorbeeld aan een beurshal of een theater. Je moet dan voorkomen dat mensen na het handen wassen op hun beurt moeten wachten. Om die reden is bijvoorbeeld handdroging door lucht al ongeschikt. Daar moet je vrij lang wachten tot de handen van je voorgangers voldoende gedroogd zijn. Bovendien wordt de lucht met de bacteriën door de hele toiletruimte geblazen en bij hete lucht kan dat ook nog bijzonder onprettig zijn voor het binnenklimaat in de ruimte. Ook bij linnen rollen moet iemand wachten omdat men handelingen moet verrichten om de handdoek te gebruiken of men moet wachten tot de sensor voldoende materiaal afgeeft. Dit probleem geldt ook voor papieren rollen met een sensor maar er zijn ook typen waar altijd een nieuw stuk van de papierrol uit de dispenser hangt. Die hoeft de gebruiker alleen maar af te scheuren en meteen daarna kan de volgende gebruiker gaan drogen. Naast irritatie door wachttijd, zit er ook een hygiënisch aspect aan. Als iemand moet wachten voordat hij bij de droging kan, drupt het waswater op de grond en dat is onprettig. Het toilet gaat er dan al snel onverzorgd uitzien.”
Zigzag
Volgens Van der Walle werken dispensers met gevouwen handdoekjes heel snel, maar is er ook daar een onderscheid. “Bij een dispenser met zig-zag gevouwen vulling hangt er altijd een handdoekje klaar voor gebruikt. Sommige mensen vinden dat niet zo’n fraai gezicht en kiezen dan voor een c-vouw. Persoonlijk ben ik daar niet erg over te spreken vanuit hygiënisch oogpunt. Een gebruiker moet immers altijd met natte handen in de dispenser om een handdoekje te pakken. Op die manier wordt vocht in het apparaat gebracht en dus ook bacteriën. Overigens geldt dit probleem ook – en dan nog sterker- bij een bepaald dispensersysteem voor toiletpapier.”
Veel soorten, kwaliteiten en kleuren
MTS Europroducts kan voor iedere dispenser in Nederland een geschikte handdoek aanbieden. Het gaat daarbij zowel om merkproducten van fabrikanten, als om privat labels en het eigen merk. “We hebben enige tientallen soorten handdroog materiaal en per dispensersoort de keuze uit diverse merken maar ook kwaliteiten en kleuren. Dat lijkt wel overdreven, maar de keuze is heel erg afhankelijk van de branche waarin de eindgebruiker werkt. Honderd procent cellulose droogt het beste en heeft ook een heel laag verbruik. Met een velletje zijn de handen droog, maar daarbij reduceert de handdoek tot een klein balletje. Dat is prima voor medische toepassingen, maar in de zware industrie wil iemand graag wat in handen hebben en wordt meestal gekozen voor een (gedeeltelijk) gerecyclede handdoek. Die drogen iets minder goed, waardoor je vaak een tweede handdoek nodig hebt, maar waardoor mensen ook het idee hebben dat ze echt droge en schone handen hebben. De kleur is ook belangrijk. In de voedselverwerkende industrie kan een wit handdoekje al snel onzichtbaar worden door bijvoorbeeld vleesnat of bloed. Een gekleurde handdoek wordt daardoor donkerder en is altijd terug te vinden.”
Kosten per 1000
Naast persoonlijke voorkeuren is het ook zinvol om te kijken naar de kostprijs voor handdrogen. Volgens Van der Walle wordt daar vaak naar de verkeerde prijs gekeken. “Heel vaak wordt alleen gekeken naar de aanschafprijs, maar dat is een onjuiste beslisgrond om voor een bepaald systeem te kiezen. Stel dat iemand de keuze heeft tussen een dispenser met een katoenen/draadversterkte handdoekrollen of eentje met papieren handdoekjes.
Dan kijkt men alleen naar het voordeel dat bij het systeem van de katoenen/draadversterkte
handdoekrollen geen afval heeft. Het kostenaspect wordt slecht onderzocht daar men hiervoor niet een goede formule heeft. Indien het kostenaspect juist wordt vergeleken blijken deze systemen die in werkelijkheid veel duurder uitkomen.
De hoeveelheid gebruikte handdoek is bepalend. Die kan in bepaalde gevallen worden ingesteld vanaf een circa 20 centimeter, maar het gemiddelde is 28 centimeter. In de praktijk zullen mensen echter niet met een lengte volstaan. Sommigen trekken voor het drogen al een keer een stuk rol eruit omdat ze absoluut geen contact willen hebben met eventuele droogresten van hun voorganger (wat het systeem ook nog eens erg onhygiënisch maakt). Daarnaast trekken sommigen na het afdrogen nog een stuk uit de automaat om extra te drogen. Je bent op die manier snel door een rol van bijvoorbeeld 36 meter. Dat betekent niet alleen dat er meermalen daags op ook nog verschillende momenten van de dag de rol moet worden vervangen, maar ook dat de kosten flink oplopen. Wij rekenen alles terug naar kosten per duizend optimale handdrogingen. Daarbij kunnen we de prijs van een bepaald type papieren handdoekje invoeren en ook of we verwachten dat mensen meer dan een handdoekje zullen gebruiken. Als je zo rekent, kom je met papier in de meeste gevallen goedkoper uit per duizend optimale handdrogingen. Dat verschil kan fors oplopen tot enige tientallen euro’s.”
Hergebruik
Katoen kan echter vele malen worden gewassen, terwijl papieren handdoekjes worden weggegooid. Moeten dan ook de milieukosten daarvan niet worden meegenomen? En moet niet eens gedacht worden aan een inzameling van gebruikte handdoekjes? “Ik denk dat je ook qua milieukosten beter uit bent met papier. Bij papier heb je eenmalig vervuiling bij de productie en het transport, maar bij katoenen handdoeken moet je de transportkosten voor iedere wasbeurt en de milieubelasting van het wassen meerekenen. Ik zie niets in het ophalen van papieren handdoekjes. Dat is heel moeilijk te organiseren. Stel dat je een extern bedrijf gebruikte papier handdoekjes laat op
halen, dan moet je al interne opslag hebben en wordt vooral water getransporteerd. Ik denk dat de kosten voor het milieu uiteindelijk hoger zijn dan de milieuwinst.”
Wij en gebruiken cookies en andere trackingtechnologieën om uw ervaring op onze website te verbeteren. Wij kunnen informatie op een apparaat opslaan en/of inzien en persoonlijke gegevens verwerken, zoals uw IP-adres en browsegegevens, voor gepersonaliseerde advertenties en content, het meten van advertenties en content, publieksonderzoek en de ontwikkeling van diensten. Daarnaast kunnen we gebruik maken van nauwkeurige geolocatiegegevens en identificatie door het scannen van apparaten.
Merk op dat uw toestemming geldig is voor al onze subdomeinen. U kunt op elk moment uw toestemming veranderen of intrekken door te klikken op de knop ‘Toestemmingvoorkeuren’ onderaan uw scherm. We respecteren uw keuzes en streven ernaar u een transparante en veilige browse-ervaring te bieden.
Pas hieronder uw toestemmingsvoorkeuren aan voor cookiecategorieën en voorkeuren voor advertentietracking voor doeleinden en functies en leveranciers. U kunt granulaire toestemming geven voor elke en . De meeste leveranciers vereisen expliciete toestemming voor de verwerking van persoonsgegevens, terwijl sommige een legitiem belang claimen. U hebt echter het recht om bezwaar te maken tegen hun claim van legitiem belang.
Voorkeurscookies zorgen ervoor dat onze website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van uw voorkeur of de regio waar u woont.
Marketingcookies maken het mogelijk om uw bezoek aan onze website te personaliseren en advertenties aan te bieden die aansluiten bij uw interesses. We plaatsen deze cookies alleen met uw expliciete toestemming en u kunt uw toestemming op elk moment intrekken via de cookie-instellingen op onze website. Informatie die via marketingcookies wordt verzameld, kan worden gedeeld met derden zoals adverteerders.
Cookies, apparaat- of soortgelijke online-identificatoren (bijv. login-identificatiemiddelen, willekeurig toegewezen identificatiemiddelen, netwerk-gebaseerde identificatiemiddelen) samen met andere informatie (bijv. browsertype en informatie, taal, schermgrootte, ondersteunde technologieën enz.) kunnen op uw apparaat worden opgeslagen of gelezen om dat apparaat telkens wanneer het verbinding maakt met een app of met een website te herkennen, voor een of meer van de hier gepresenteerde doeleinden.
De meeste doeleinden die in deze kennisgeving worden uitgelegd, zijn van de opslag of toegang afhankelijk van informatie vanaf uw apparaat wanneer u een app gebruikt of een website bezoekt. Een leverancier of uitgever moet bijvoorbeeld mogelijk een cookie op uw apparaat opslaan tijdens uw eerste bezoek aan een website, om uw apparaat te kunnen herkennen tijdens uw volgende bezoeken (door elke keer toegang te krijgen tot deze cookie).
Advertenties die u op deze dienst worden aangeboden, kunnen gebaseerd zijn op beperkte gegevens, zoals de website of app die u gebruikt, uw niet-precieze locatie, uw apparaattype of welke content u gebruikt of hebt gebruikt (bijvoorbeeld om het aantal keren dat een advertentie aan u getoond wordt te beperken).
Een autofabrikant wil zijn elektrische voertuigen na kantooruren bij milieubewuste gebruikers promoten die in de stad wonen. De advertentie wordt na 18.30 uur getoond op een pagina met gerelateerde content (zoals een artikel over maatregelen ter bestrijding van de klimaatverandering) aan gebruikers van wie de niet-precieze locatie suggereert dat ze zich in een stedelijke omgeving bevinden.
Een grote producent van aquarelverf wil een online reclamecampagne uitvoeren in verband met zijn nieuwste aquarelassortiment, waarbij zijn publiek wordt gediversifieerd om zoveel mogelijk amateur- en professionele kunstenaars te bereiken en de advertentie niet naast niet-overeenkomende content (bijvoorbeeld artikelen over hoe u uw huis kunt schilderen) wordt getoond. Het aantal keren dat de advertentie aan u is getoond, wordt gedetecteerd en is beperkt, om te voorkomen dat deze te vaak getoond wordt.
Informatie over uw activiteit op deze dienst (zoals formulieren die u indient, content die u bekijkt) kan worden opgeslagen en gecombineerd met andere informatie over u (bijvoorbeeld informatie uit uw eerdere activiteit op deze dienst en andere websites of apps) of soortgelijke gebruikers. Deze wordt vervolgens gebruikt om een profiel over u aan te maken of te verbeteren (met daarin bijvoorbeeld mogelijke interesses en persoonlijke aspecten). Uw profiel kan (ook later) door deze en andere rechtspersonen worden gebruikt om advertenties te tonen die relevanter lijken te zijn uitgaande van uw mogelijke interesses.
Als u verschillende artikelen leest over de beste fietsaccessoires om te kopen, kan deze informatie worden gebruikt om een profiel te creëren over uw interesse in fietsaccessoires. Een dergelijk profiel kan later worden gebruikt of verbeterd, op dezelfde of een andere website of app, om u advertenties te tonen voor een bepaald merk fietsaccessoires. Als u ook naar een voertuigconfigurator kijkt op de website van een fabrikant van luxe auto’s, kan deze informatie worden gecombineerd met uw interesse in fietsen om uw profiel te verfijnen en tot de aanname te komen dat u in luxe fietsartikelen geïnteresseerd bent.
Een kledingbedrijf wil zijn nieuwe lijn hoogwaardige babykleding promoten. Het bedrijf neemt contact op met een bureau dat een netwerk van cliënten heeft met klanten met een hoog inkomen (zoals high-end supermarkten) en vraagt het bureau om profielen te maken van jonge ouders of koppels die mogen worden verondersteld vermogend te zijn en in verwachting te zijn van een nieuw kind, zodat deze later kunnen worden gebruikt om binnen partner-apps op basis van die profielen advertenties te tonen.
Advertenties die u op deze dienst worden aangeboden, kunnen gebaseerd zijn op uw advertentieprofielen, die mogelijk uw activiteit op deze dienst of andere websites of apps (zoals de formulieren die u indient, content die u bekijkt), mogelijke interesses en/of persoonlijke aspecten weerspiegelen.
Een online verkoper wil reclame maken voor een beperkte uitverkoop van hardloopschoenen. De verkoper wil advertenties richten op gebruikers die op hun mobiele app eerder naar hardloopschoenen hebben gekeken. Trackingtechnologieën kunnen worden gebruikt om te herkennen dat u de mobiele app eerder hebt gebruikt om hardloopschoenen te bekijken, zodat u in de app de bijbehorende advertentie te zien krijgt.
Een profiel dat is aangemaakt ten behoeve van gepersonaliseerde advertenties met betrekking tot een persoon die op een website naar fietsaccessoires heeft gezocht, kan worden gebruikt om de desbetreffende advertentie voor fietsaccessoires in een mobiele app van een andere organisatie te tonen.
Informatie over uw activiteit op deze dienst (bijvoorbeeld formulieren die u indient, non-advertentiecontent die u bekijkt) kan worden opgeslagen en gecombineerd met andere gegevens over u (zoals uw eerdere activiteit op deze dienst of andere websites of apps) of soortgelijke gebruikers. Deze wordt vervolgens gebruikt om een profiel over u aan te maken of te verbeteren (met daarin bijvoorbeeld mogelijke interesses en persoonlijke aspecten). Uw profiel kan (ook later) worden gebruikt om content te tonen die relevanter lijkt te zijn uitgaande van uw mogelijke interesses, zoals door de volgorde aan te passen waarin content aan u wordt getoond, zodat het voor u nog gemakkelijker is om content te vinden die overeenkomt met uw interesses.
U leest verschillende artikelen over het bouwen van een boomhut op een socialemediaplatform. Deze informatie kan worden toegevoegd aan een profiel om uw interesse in bepaalde content met betrekking tot buitenactiviteiten en doe-het-zelven aan te geven (met als doel de personalisatie van content mogelijk te maken, zodat u in de toekomst bijvoorbeeld meer blogberichten en artikelen over boomhutten en boshutten te zien krijgt).
U hebt op verschillende tv-apps drie video’s over ontdekkingsreizen in de ruimte bekeken. Een niet-gerelateerd nieuwsplatform waarmee u geen contact hebt gehad, maakt een profiel aan op basis van dat kijkgedrag, met als gevolg dat ontdekkingsreizen in de ruimte als onderwerp wordt aangemerkt dat mogelijk een interessant uitgangspunt is bij het tonen van andere video’s.
Content die u op deze dienst wordt aangeboden, kan gebaseerd zijn op uw contentpersonalisatieprofielen, die mogelijk uw activiteit op deze of andere diensten (bijvoorbeeld de formulieren die u indient, content die u bekijkt), mogelijke interesses en/of persoonlijke aspecten weerspiegelen. Dit kan bijvoorbeeld worden gebruikt om de volgorde aan te passen waarin content aan u wordt getoond, zodat het voor u nog gemakkelijker is om (non-advertentie-) content te vinden die overeenkomt met uw interesses.”
U leest artikelen over vegetarisch eten op een socialemediaplatform en gebruikt vervolgens de kookapp van een niet-gerelateerd bedrijf. Het profiel dat over u is aangemaakt op het socialemediaplatform wordt gebruikt om u vegetarische recepten te tonen op het welkomstscherm van de kookapp.
U hebt drie video’s over roeien op verschillende websites bekeken. Een niet-gerelateerd platform voor het delen van video’s zal vijf andere video’s over roeien aanbevelen die mogelijk voor u interessant zijn wanneer u uw tv-app gebruikt, uitgaande van een profiel dat over u is aangemaakt toen u die verschillende websites bezocht om online video’s te bekijken.
Informatie over welke advertentie er aan u wordt getoond en hoe u erop reageert, kan worden gebruikt om te bepalen hoe goed een advertentie in relatie tot u of andere gebruikers heeft gewerkt en of de doelen van de advertentie zijn bereikt. Bijvoorbeeld of u een advertentie hebt gezien, of u erop hebt geklikt, of de advertentie u ertoe heeft gebracht om een product te kopen of een website te bezoeken enz. Dit is zeer nuttig om de relevantie van reclamecampagnes in kaart te brengen.
U hebt op een advertentie geklikt over een “Black Friday”-korting die door een online winkel op de website van een uitgever wordt aangeboden en een product gekocht. Uw klik wordt gekoppeld aan deze aankoop. Uw interactie en die van andere gebruikers wordt gemeten om te weten hoeveel klikken op de advertentie tot een aankoop hebben geleid.
U bent een van de weinigen die op een advertentie in verband met een korting in verband met een “internationale waarderingsdag” hebt geklikt die wordt aangeboden door een online cadeauwinkel in de app van een uitgever. De uitgever wil rapporten hebben om te begrijpen hoe vaak een specifieke advertentieplaatsing binnen de app, en met name de advertentie over de korting in verband met de “internationale waarderingsdag”, is bekeken of aangeklikt door u en andere gebruikers, om de uitgever en zijn partners (zoals bureaus) te helpen bij het optimaliseren van advertentieplaatsingen.
Informatie over welke content er aan u wordt gepresenteerd en hoe u erop reageert, kan worden gebruikt om te bepalen of de (non-advertentie)-content bijvoorbeeld het beoogde publiek heeft bereikt en met uw interesses overeenkomt. Bijvoorbeeld of u een artikel leest, een video bekijkt, naar een podcast luistert of een productbeschrijving bekijkt, hoeveel tijd u aan deze dienst hebt besteed en de webpagina’s die u bezoekt enz. Dit is zeer nuttig om de relevantie van (non-advertentie)-content in kaart te brengen. die aan u wordt getoond.
U hebt in een mobiele app van een uitgever een blogbericht gelezen over wandelen en een link gevolgd naar een aanbevolen en gerelateerd bericht. Uw interacties zullen worden vastgelegd om aan te tonen dat het eerste bericht over wandelen voor u relevant was en dat het bericht erin is geslaagd om voor het gerelateerde bericht uw interesse te wekken. Dit wordt gemeten om te weten of er in de toekomst meer berichten over wandelen moeten worden geplaatst en waar deze op het startscherm van de mobiele app zouden moeten worden geplaatst.
U kreeg een video te zien over modetrends, maar u en verschillende andere gebruikers stopten na 30 seconden met kijken. Deze informatie wordt vervolgens gebruikt om de juiste lengte van toekomstige video’s over modetrends te evalueren.
Rapporten kunnen worden gegenereerd op basis van een combinatie van gegevenssets (zoals gebruikersprofielen, statistieken, marktonderzoek, analysegegevens) met betrekking tot uw interacties en die van andere gebruikers met advertenties of (non-advertentie)-content om gemeenschappelijke kenmerken te identificeren (bijvoorbeeld om te bepalen welke doelgroepen meer ontvankelijk zijn voor een advertentiecampagne of voor bepaalde content).
De eigenaar van een online boekwinkel wil een commerciële rapportage met het percentage bezoekers dat zijn site heeft geraadpleegd en verlaten zonder te kopen, of dat de laatste autobiografie van een beroemdheid van die maand heeft geraadpleegd en gekocht, evenals de gemiddelde leeftijd en de man/vrouw-verdeling voor elke categorie. Gegevens met betrekking tot uw navigatie op de website en uw persoonlijke kenmerken worden vervolgens gebruikt en met andere dergelijke gegevens gecombineerd om deze statistieken te produceren.
Een adverteerder wil meer inzicht krijgen in het soort publiek dat op zijn advertenties reageert. De adverteerder neemt een onderzoeksinstituut in de arm om de kenmerken van gebruikers die op de advertentie hebben gereageerd te vergelijken met typische kenmerken van gebruikers van vergelijkbare platforms, op verschillende apparaten. Uit deze vergelijking blijkt dat het advertentiepubliek van de adverteerder voornamelijk toegang heeft tot de advertenties via mobiele apparaten en waarschijnlijk een leeftijd van tussen de 45 en 60 jaar heeft.
Informatie over uw activiteit op deze dienst, zoals uw interactie met advertenties of content, kan zeer nuttig zijn bij het verbeteren van producten en diensten en de creatie van nieuwe producten en diensten op basis van gebruikersinteracties, het type publiek enz. Dit specifieke doeleinde heeft geen betrekking op de ontwikkeling of verbetering van gebruikersprofielen en identificatoren.
Een technologieplatform dat samenwerkt met een aanbieder van sociale media neemt een groei waar in het aantal gebruikers van mobiele apps en ziet op basis van hun profielen dat velen van hen verbinding maken via mobiele verbindingen. Het platform maakt gebruik van een nieuwe technologie om advertenties aan te bieden die zijn geformatteerd voor mobiele apparaten en die een lage bandbreedte hebben, met als doel zijn prestaties te verbeteren.
Een adverteerder is op zoek naar een manier om advertenties weer te geven op een nieuw type consumentenapparaat. De adverteerder verzamelt informatie over de manier waarop gebruikers omgaan met dit nieuwe type apparaat om te bepalen of hij een nieuw mechanisme kan creëren voor het weergeven van advertenties op dit type apparaat.
Content die u op deze dienst worden aangeboden, kan gebaseerd zijn op beperkte gegevens, zoals de website of app die u gebruikt, uw niet-precieze locatie, uw apparaattype of welke content u gebruikt of hebt gebruikt, (bijvoorbeeld om het aantal keren dat een video of artikel aan u getoond wordt te beperken).
Een reismagazine heeft op zijn website een artikel gepubliceerd over de nieuwe online cursussen die door een talencursussenaanbieder worden aangeboden om de reiservaring in het buitenland te verbeteren. De blogberichten van de aanbieder worden direct onderaan de pagina ingevoegd en geselecteerd op basis van uw niet-precieze locatie (bijvoorbeeld blogberichten waarin het cursuscurriculum wordt uitgelegd voor andere talen dan de taal van het land waarin u zich bevindt).
Een mobiele app voor sportnieuws is begonnen met een nieuw artikelgedeelte over de meest recente voetbalwedstrijden. Elk artikel bevat video’s die worden gehost door een afzonderlijk streamingplatform met de hoogtepunten van elke wedstrijd. Als u snel vooruitspoelt door een video, kan deze informatie worden gebruikt om als volgende af te spelen video een kortere video te selecteren.
Uw gegevens kunnen worden gebruikt om ongebruikelijke en mogelijk frauduleuze activiteiten te monitoren en te voorkomen (bijvoorbeeld, waar het gaat om advertenties, klikken op advertenties door bots) en ervoor te zorgen dat systemen en processen goed en veilig werken. Uw gegevens kunnen ook worden gebruikt om eventuele problemen te corrigeren die u, de uitgever of de adverteerder kunnen tegenkomen bij het leveren van content en advertenties en bij uw interactie met hen.
Een reclame-intermediair levert advertenties van verschillende adverteerders aan zijn netwerk van partnerwebsites. De intermediair merkt dat er sprake is van een grote toename van het aantal klikken op advertenties met betrekking tot één adverteerder en gebruikt gegevens over de bron van de klikken om vast te stellen dat 80% van de klikken afkomstig is van bots in plaats van mensen.
Bepaalde gegevens (zoals een IP-adres of de capaciteiten van een apparaat) worden gebruikt om de technische compatibiliteit van de content of advertenties te garanderen en om de overdracht van de content of advertentie naar uw apparaat te vergemakkelijken.
Als u op een link in een artikel klikt, wordt u normaal gesproken naar een andere pagina of een deel van het artikel doorgestuurd. Om ervoor te zorgen dat dat gebeurt 1) verstuurt uw browser een verzoek naar een server die is gekoppeld aan de website en 2) antwoordt de server op dat verzoek (“hier is het artikel dat u hebt opgevraagd”), met behulp van technische informatie die automatisch is opgenomen in het verzoek dat door uw apparaat is verzonden, zodat de informatie/afbeeldingen die deel uitmaken van het artikel dat u hebt gevraagd correct worden weergegeven. Technisch gezien is een dergelijke uitwisseling van informatie noodzakelijk om de content te leveren die op uw scherm verschijnt.
De keuzes die u maakt met betrekking tot de doeleinden en organisaties die in dit bericht worden vermeld, worden opgeslagen en beschikbaar gesteld aan die organisaties in de vorm van digitale signalen (zoals een reeks tekens). Dit is nodig om zowel deze dienst als die organisaties in staat te stellen uw keuzes te respecteren.
Wanneer u een website bezoekt waar de keuze wordt geboden tussen het instemmen of niet instemmen met het gebruik van profielen voor gepersonaliseerde advertenties, wordt de keuze die u maakt opgeslagen en gedeeld met leveranciers van advertenties, zodat de aan u getoonde advertenties in overeenstemming zijn met die keuze.
Informatie over uw activiteit op deze dienst kan worden gekoppeld en gecombineerd met andere informatie die op u betrekking heeft en afkomstig is uit verschillende bronnen (bijvoorbeeld uw activiteit op een afzonderlijke online dienst, uw gebruik van een klantenkaart in de winkel of uw antwoorden op een enquête), ter ondersteuning van de doeleinden die in deze kennisgeving worden uitgelegd.
Ter ondersteuning van de doeleinden die in deze kennisgeving worden uitgelegd, kan uw apparaat worden beschouwd als waarschijnlijk gekoppeld aan andere apparaten die aan u of uw huishouden toebehoren (bijvoorbeeld omdat u bent ingelogd op dezelfde service op zowel uw telefoon als uw computer, of omdat u mogelijk dezelfde internetverbinding op beide apparaten gebruikt).
Uw apparaat kan van andere apparaten worden onderscheiden op grond van informatie die het automatisch verzendt bij verkrijging van toegang tot het internet (bijvoorbeeld het IP-adres van uw internetverbinding of het type browser dat u gebruikt) ter ondersteuning van de doeleinden die in deze kennisgeving worden vermeld.
Als u daarmee akkoord gaat, kan uw precieze locatie (binnen een straal van minder dan 500 meter) worden gebruikt ter ondersteuning van de doeleinden die in deze kennisgeving worden uitgelegd.
Als u daarmee akkoord gaat, kunnen bepaalde kenmerken die specifiek zijn voor uw apparaat worden opgevraagd en gebruikt om het van andere apparaten te onderscheiden (zoals de geïnstalleerde lettertypen of plug-ins, de resolutie van uw scherm) ter ondersteuning van de doeleinden die in deze kennisgeving worden uitgelegd.