• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina

Ledenvergadering SieV!: OSB tegenhanger mikt op MKB

Artikelen Schoonmakend Nederland SieV 23 maart 2013

Mede-oprichter SieV! geeft er de brui aan

Op 20 maart hield schoonmaak brancheorganisatie Siev! haar eerste Algemene Ledenvergadering (ALV) in het Geo Fort te Herwijnen. Deze ALV vond plaats aansluitend aan een tekensessie van de Code commissie waar diverse nieuwe Siev! leden aan deelnamen. Het aantal deelnemers aan de ALV bedroeg 24 en dat is een hoge opkomst gezien het totaal ledenaantal op dit moment van 35. 

 

Door Henk Cornelisse, redactielid Clean Totaal

 

Voorzitter Maurice Rutgrink opende de vergadering met een toelichting waar Siev! voor staat en wat zij wil bereiken. Essentie van het betoog was de wens gezien te willen worden als een maatschappelijk erkende belangenvereniging voor het MKB schoonmaaksegment en te fungeren als een tegengeluid van OSB. Daarnaast wil SieV! als gelijkwaardige partner opereren bij ondermeer het CAO overleg. De nieuwe branchevereniging is op zoek naar de nodige commissieleden om dit verder gestalte te geven.
 
Vervolgen startte Rutgrink de discussie met de aanwezigen om een goed beeld te krijgen wat de leden van de brancheorganisatie verwachten. Als belangrijkste wensen kwamen naar voren de behoefte aan kennisuitwisseling (via een forum) en een duidelijke PR strategie waarin het onderscheidend vermogen van het MKB schoonmaaksegment benadrukt worden.
 
Verder werd het SIEV Keurmerk nader toegelicht. Ook werd uitleg gegeven over de procedure hoe dit Keurmerk (versie 2 inmiddels) te bemachtigen valt. Op dit moment zijn er zes Siev! leden die het Keurmerk behaald hebben en komende weken worden er nog vier verwacht. Helaas is één bedrijf niet door de audit gekomen. Over het groeipad van SieV! merkte bestuurslid Jan Kuiper op te verwachten dat het ledenaantal van SieV! dit jaar zal groeien naar minimaal 75 leden waarvan 25 het Keurmerk behaald zullen hebben. “Als we in deze ambitie slagen dan staan we echt op de kaart!”, aldus Kuiper.  
 
Op de vergadering volgde na een opmerking van één van de leden nog een interessante discussie over het feit dat in de CAO staat dat medewerkers opgeleid moeten worden maar dat de schoonmaakbedrijven dit in onvoldoende mate doen. Hierdoor wordt feitelijk de CAO overtreden en zou men geen Keurmerk mogen krijgen. Zowel grote als MKB bedrijven zondigen echter en krijgen toch het Keurmerk. Uit deze discussie kwam geen pasklare oplossing.
 

De volgende ALV van SieV! zal plaats vinden in het najaar, voordat de CAO onderhandelingen beginnen. Bekijk ook de nieuwe website van SieV! 

 

www.schoonmakeniseenvak.com

 

 
 
 
Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Cleanfix RA 660 Navi: “Robotisering zal branche veranderen” robot
24 mrt

Robot als collega: verrijking of bedreiging?

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker
21 mrt

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Clear4Clean zet voort onder de naam Qualis Insight C4C
21 mrt

Clear4Clean zet kwaliteitmeetsysteem en keurmerk voort onder de naam Qualis-Insight C4C

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf
16 mrt

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas
16 mrt

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Cleanfix RA 660 Navi: “Robotisering zal branche veranderen” robot

Robot als collega: verrijking of bedreiging?

DFP Schoon kiest voor minder plastic afval in de schoonmaak

Van onze partner Crohill

DFP Schoon kiest voor minder plastic afval in de schoonmaak

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren