• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina

Kleurwisseling Kärcher Professional

Artikelen 14 januari 2013

Kleurwisseling Kärcher Professional

Tot 1974 is het hamerslag-blauw, daarna geel dat de klok slaat. Alfred Kärcher GmbH & Co. KG doet vanaf 10 januari een gedurfde stap. Het vertrouwde geel wordt voor de professionele markt ingewisseld voor grijs, nee sorry… antraciet. Geen stap die lichtvaardig genomen is. Nog maar enkele jaren terug geeft de oude mevrouw Kärcher aan dat Kärcher geel is: discussie gesloten. De afgelopen drieënhalf jaar is de kleurwisseling intensief voorbereid en tijdens een tweedaagse bezoek van 1048 dealers en pers uit de hele wereld gepresenteerd.

 
Door Leon van den Berg, lid redactieteam  
 
Hoewel het met het bedrijf Kärcher buitengewoon goed gaat kampt het met een onduidelijke scheiding tussen de diverse marktsegmenten. Tot dusver zijn dat er vier: commercieel, professioneel, industrieel en consumenten. Geel is daar leidend, maar al een half jaar terug is bij de introductie van een nieuwe schrobzuiger een trend ingezet. In de sector professional wordt de kleur antraciet naast geel geïntroduceerd. Die sector bestaat uit bedrijven die met schoonmaak hun geld verdienen.
 
Geel snel vies
Achtergrond bij de introductie is dat een gele machine besmettelijk is en dat een vieze machine een negatieve uitstraling heeft op de werkzaamheden van de schoonmaker. Met een vieze machine, wordt de onterechte indruk gewekt dat de machine niet goed werkt en dus het schoonmaakresultaat achterblijft. De introductie van antraciet veegt in een klap dit argument van tafel. Dat blijkt ook uit de positieve reacties die Kärcher op de toepassing van deze kleur ontvangt. Dit sterkt het management in hun gedacht op de goede weg te zijn in een drieënhalf jaren durend proces van conversie.
 
Uitgefaseerd
Vanaf 10 januari is nu dus de kogel door de kerk en wordt geel ook uitgefaseerd in de sectoren commercieel en industrieel waar schoonmaak een secundair onderdeel is van het productieproces. Maar… wat de toen met machines in de oude kleurstelling die nu nog in de handelsvoorraad staan bij dealers? Een oud model of uitlopende kleur verkoopt niet. Volgens marketing directeur Markus Asch loopt dat zo’n vaart niet. “Onze dealers zijn al langer op de hoogte van de kleurwisseling en konden daarmee dus met hun inkoopbeleid rekening houden. Bovendien geven we hun natuurlijk alle mogelijke ondersteuning. Dat betekent niet dat er per se sprake zal zijn van kortingsacties of het terugnemen van modellen.”
 
Marktleider in 2020…
De kleurwisseling heeft niet alleen te maken met een verduidelijking voor de markt, maar ook met een nieuwe visie op de markt voor schoonmaakmachines. Het bedrijf wil in 2020 de marktleider worden in alle belangrijke sectoren. Geen loze belofte, maar daarover leest u meer in het komende nummer van Clean Totaal.
 
 
Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
25 mei

Bestuurswijziging bij Vebego

25 mei

Enthousiaste reacties van schoonmakers op extra loonsverhoging

25 mei

Nog 120 werkgevers in de schoonmaaksector moeten definitieve berekening laatste twee periodes NOW-regeling aanvragen

25 mei

Nieuwe voorzitter Schoonmakend Nederland: Tamara van Ark

Clean Totaal - Grootste cao-loonstijging in 40 jaar
12 mei

Gefaseerde extra loonstijging schoonmaaksector met 10,5%: sector reageert

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Bestuurswijziging bij Vebego

Enthousiaste reacties van schoonmakers op extra loonsverhoging

Nog 120 werkgevers in de schoonmaaksector moeten definitieve berekening laatste twee periodes NOW-regeling aanvragen

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren